Geplaatst: 28 januari 201511 j Vanaf 15 februari heb ik een nieuwe tuin met een klein tuinhuisje.Het huisje is ongeveer 1,5 bij 2 meter en ik heb nog een schuurtje van ongeveer 1 bij 1,5 meter.Me gereedschap heb ik in mijn schuurtje staan. Puur uit nieuwsgierigheid(en misschien voor nieuwe ideeen): wat hebben jullie allemaal in je huisje staan?Ik wil in ieder geval een tuintafel en stoelen erin zetten, voor op het terrasje, een rek, die nu nog in mijn schuurtje staat, een paar spelletjes voor als de kinderen zich vervelen, wat (hand)doeken, schone sokken, 1 of 2 moestuinboeken, pen en papier... verder weet ik het nog ff niet. Ik ben benieuwd!
Geplaatst: 28 januari 201511 j dat klinkt als luxe voor mij, een tuinhuis EN een schuurtje. Vanwege opslaggebrek heb ik al mijn gereedschap ook maar in het tuinhuis staan en een bankje om even op te zitten tussen het onkruid trekken door. Maar ik wil graag een afdakje ofzo aan het tuinhuis maken waar je onder kunt zitten, een beetje beschut tegen de wind. Oh en ik had het plastic van mijn tunnelkas er ook neergelegd zodat het niet in weer en wind hoefde te overwinteren, maar dat bleek niet zo'n heel erg slim idee. De muizen hebben er een alleraardigst nest in weggevreten met zachte veertjes, pluisjes en ritseltjes, met als resultaat flinke gaten in het plastic Weer wat geleerd. Misschien ook wel nuttig om te vermelden dat er bij ons op het complex bijzonder veel wordt ingebroken in de tuinhuisjes. Ik vond het zonde van m'n slot/kozijn, dus ik doe het ding eigenlijk nooit meer op slot. Er ligt dan ook niks van waarde in en als ze dan perse een schep of een hark mee willen nemen dan hebben ze die vast harder nodig dan ik.
Geplaatst: 28 januari 201511 j Schuppen en harken, grasmachien, potgrond, lege bloempotten in vele maten. Tuinstoel en schoenen + laarzen voor in de tuin. Bolletje binddraad, scharen en snoeiwerk dingen, kippenvoer. Aardappelbakken, meststoffen voor de sierborder. En een muizenval Oh ja ook nog mijn olijfboom.
Geplaatst: 28 januari 201511 j ik denk dat je je tuinhuisje vanzelf wel gevuld krijgt met nuttig (en minder nuttige) dingen.elke keer als je iets mist dan neem je het mee.
Geplaatst: 28 januari 201511 j Een kast voor opberg mogelijkheden, camping gasstel, pannetjes, fluitketel, watertankje, tafel met stoelen en bankje, houtkacheltje/houtfornuisje, bezem, veger en blik, olie lampjes, vakken opberg dingen die hangen, camping servies en bestek, bbq, afwasteiltje en toebehoren. Was lijntje met knijpers. En verder licht hand gereedschap oa zaklamp etc. Wij hebben de luxe om over 3 tuinhuisjes te beschikken. In de anderen staat het grote gereedschap. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 28 januari 201511 j Auteur Wauw, wat geweldig, Gemma.Bij ons mag er dacht ik niet gekookt worden.
Geplaatst: 28 januari 201511 j Ik heb geen tuinhuisje wel een gereedschapskist en kast. Wij hebben op ons complex een schuil hut. En daar moeten wij het mee doen. Hij is open aan de noordzijde. Dus met wind uit het noorden zitje weldroog maar heb je het nog steeds koud.
Geplaatst: 29 januari 201511 j veel zooi flesje wijn voor 's zomers Voor de winter zeker iets met meer antivries erin...
Geplaatst: 30 januari 201511 j neu, de RobO gloeit van zichzelf al bij het winterwerk net de composthoop omgezet omdat ik een kar paardenmest had gehaald
Geplaatst: 30 januari 201511 j Kan er haast niet meer binnen!Een stjokvolle vriezer, zeven kastjes vol weckgroente, werkbankje, rek voor lege bokaals, kast voor meststoffen en vanalles, al het tuingerief, 2 grasmaaiers, boomzaag, haagschaar, verticuteermachine, twee stapels stekbakken, kruiwagen en nog wat rommel. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 30 januari 201511 j Zie het al helemaal voor me Willy, je hebt wat nodig staat helemaal achter onbereikbaar. Eerst van alles eruit halen en dan kun je dat pas pakken
Geplaatst: 30 januari 201511 j Kan er haast niet meer binnen!Een stjokvolle vriezer, zeven kastjes vol weckgroente, werkbankje, rek voor lege bokaals, kast voor meststoffen en vanalles, al het tuingerief, 2 grasmaaiers, boomzaag, haagschaar, verticuteermachine, twee stapels stekbakken, kruiwagen en nog wat rommel. hihi, zoek eens op "hoarders"
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.