henkg Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 Hier kun je alles kwijt over de AH moestuinactie, die loopt van 16 februari t/m 15 maart 2015.Meer info over de actie: NL: http://www.ah.nl/moestuintjeBE: http://www.ah.be/moestuintje Andijvie: Breedblad Volhart WinterAubergine: Black Beauty of Halflange VioletteBasilicum: Large LeavedBieslook: Fijne BieslookBosaarbei: Baron von SolemacherBroccoli: Groene Calabrese NatalinoDille: Dille, GewoneKropsla: MeikoninginKrulpeterselie: Gekrulde donkergroeneLente-ui: White LissabonPaprika: California WonderPrei: Herfstreuzen 2Radijs: Ronde rode vollegrondsRucola: ColtivataSelderij: Snijselderie, gewone snijSpinazie: MatadorTijm: WintertijmTomaat (cherry): BalkonzauberVeldsla: Noord-HollandscheWortel: Amsterdamse Bak Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Gast Bor Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 Ik vind het een leuke actie, ik doe toch altijd de boodschappen bij de AH, dus mooi meegenomen. Quote
dennislp Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 Mooie actie om meer mensen te stimuleren om meer te tuinieren en dan in het bijzonder het kweken van voedsel Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Gast Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Ik kan niet wachten op de potjes met zaadjes van de ah. het voordeel is dat ik tegenover de ah woon. Gewoon de hele winkel leeg kopen ha ha . Nee dat wordt me toch wat te duur. maar zeker een mooi idee van ah Quote
Jane Doe Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Leuke actie, leerzaam en nuttig. Quote
AnneB Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Kijk, m'n eerste! Hebben ze best leuk gedaan. Redelijk veel info op de binnenkant van de verpakking, waar voor concretere info soms naar hun website verwezen wordt. Best de doen voor leken denk ik zo. Het enige wat minder praktisch is is dat ze de zaadjes als een soort zaailint gemaakt hebben, maar dan veel dichter op elkaar dan verwacht. Ook wortel enzo, ben erg benieuwd of dat nog wat wordt. Bij de groenten hebben ze overigens ook de rassen vermeld. Kwam de lente ui white lissabon al tegen, paprika california wonder, aubergine halflange violette enz. Vrij standaard dus. Maar wel leuk gedaan! Quote Home is where the harvest is.
balkontuinder Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Hoe hoog is dat turfpotje? Daar kun je toch geen wortelen in kweken? Quote
AnneB Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 ...of 5 paprikaplanten! Er staat al vrij snel in de instructie dat de planten verplant moeten worden. Maarja, zit je dus alsnog met 5 zaadjes op enkele cm2. Quote Home is where the harvest is.
Deborah Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 (aangepast) Aubergine (black beauty)Lente ui (White Lisbon)Kropsla (zomerkoning geloof ik)RucolaWortel (Amsterdamse bak) En zoonlief (7) was enthousiast 16 februari 2015 aangepast door Gast Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Nynkef Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Leuk idee !! En wij doen ook vaak boodschappen bij AH, dat komt dus mooi uit Quote
Salamandertje Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Super leuke actie. Die trays voor potjes lijken me ook wel handig. Ook fijn dat de rassen bekend zijn. Misschien kan je de rassenlijst in de eerste post verwerken, Henk? Quote Bzzzz...
redmoestuin Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Zou je niet gewoon beter die zaadjes uit dat matje kunnen knippen en ze stuk voor stuk laten ontkiemen? Hoef je er waarschijnlijk minder weg te gooien... heb je er meer plezier van? Quote
Katja1604 Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Zou ik denk ik ook doen, heb geen goede ervaring met zaailinten en zaaischijven.Wel leuk, die actie. Quote
Balto Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Erg leuke actie! Ik spaar ook Of nouja, er wordt voor mij gespaard Het is allemaal kleiner dan ik dacht. Had stiekem gehoopt dat ik de tray kon blijven gebruiken, maar dan moet je kleine potjes hebben Ik ben vooral blij met de bosaardbeitjes, hoop daar nog een paar potjes van te krijgen! De rest (buiten de paprika en tomaten) eten wij niet echt, dus dat is puur voor de leuk om vervolgens weg te geven, heb toch nog ergens ruimte Quote
piggy Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Wel enig zo'n vertikale tuin, maar hoe geef je die water? Quote
Deborah Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Gewoon met een plantenspuit Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Ktrijn Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Kanje kiezen welke plantjes of krijg je zomaar iets? Quote
Balto Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Je krijgt zomaar iets, aan de buitenkant is niet te zien wat het is. In het potje zit het etiketje waarop staat wat het is. Quote
geertlaurent Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Morgen is gaan winkelen in de AH, dan kunnen we ermee van start gaan Quote
xxxmirjamxxx Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Ben ook begonnen met sparen voor mijn zoontje, vind t er erg leuk uit zien allemaal voor kinderen:) nu is mijn zoontje pas 20 maanden dus ik zal het even moeten bewaren voor hem, eens kijken of het een beetje goede kwaliteit zaadjes zijn over een paar jaar.) Quote
xxxmirjamxxx Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Ben ook begonnen met sparen voor mijn zoontje, vind t er erg leuk uit zien allemaal voor kinderen:) nu is mijn zoontje pas 20 maanden dus ik zal het even moeten bewaren voor hem, eens kijken of het een beetje goede kwaliteit zaadjes zijn over een paar jaar.) Quote
Gast Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Ik heb de eerste 2 moestuin potjes van de ah 1 lente ui en 1 broccoli Quote
balkontuinder Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Ik heb hier de spinazie matador, dille en ook broccoli natalino. Quote
Gast Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Hoe weet je dat het de matador is en de Natalino. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.