Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Actie AH 2015: begin je eigen moestuintje


henkg

Aanbevolen berichten

Leuke actie! Helaas is AH niet mijn winkel (de concurrent ). Ik vraag me trouwens wel af of verspenen en dergelijke goed vermeld staat in dat informatieboekje. Anders heb je straks gefileerde plantjes op de verwarming staan en een stel huilende kinderen (omdat de plantjes niet meer groeien/omvallen). Tevens zijn een aantal soorten misschien aan de moeilijke kant voor de beginnelingen/kinderen, zoals de broccoli. Broccoli is voor de gevorderde moestuinier nog een uitdaging.

Maar goed, apart van een aantal valkuilen een leuke actie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de tijm en cherrytomaatjes gezaaid. Voornamelijk voor de lol en omdat ik het gratis bij mijn boodschappen krijg. Al moet ik toegeven dat de naamkaartjes wel erg leuk zijn .

 

Wat ik ook erg leuk vind is dat mijn twee schoonzussen helemaal verzot zijn op de de moestuintjes. Waar ze mij vorig jaar maar vreemd aankeken met mijn kweekkasjes in de vensterbank, zijn ze nu zelf aan het sparen&zaaien geslagen.

Eens kijken wat ze ervan bakken dit jaar en of de moestuin-verslaving op lange termijn aangewakkerd wordt.

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de rucola al echt boven en de spinazie begint vandaag te ontkiemen. 1 plantje daarvan is al bijna boven. Is in elk geval al wel te zien.

Ik heb nu 12 verschillende, dus moet er nog 8. Zou graag nog de paprika willen hebben. Hopelijk krijg ik die nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis alleen nog: Spinazie, Andijvie, Bosaardbei en Selderij.

 

Ik heb dubbel: Lente ui (2x), Aubergine, Rucola.

 

Wortel, rucola, kropsla, broccoli, radijs en dille zijn al opgekomen (sneller dan ik verwacht had!).

 

We hebben nog even de tijd voor deze actie is afgelopen (15 maart) (als de potjes door overweldigend succes niet eerder op zijn natuurlijk...). Anders heb ik nog wel zaad en gebruik ik een otje dat ik toch dubbel heb (dan maar geen kaartje erbij).

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondag bij de kassa van AH:

HuubvG: 'ehm, ik doe meestal dagelijks een paar boodschapjes hier, kom bijna nooit aan die 15 euro toe, dus jammer, die moestuinactie gaat aan mijn neus voorbij.'

Caissière: 'oh, maar dan doe ik er zo wel een potje bij'

HuubvG: 'da's lief zeg, bedankt!' = cherrytomaatjes

Maandag: idem = prei herfstreuzen

Dinsdag: idem = radijs

Woensdag: idem = dille

Vandaag: wordt weer een verrassing, moet wel een proberen telkens een andere caissière uit te zoeken. Maar het is wel waar, ik kom er bijna dagelijks.

 

Overigens komt er hier bijna niets in de potjes terecht, maar op z'n tijd in kas of vollegrond. Sommige gewassen laten zich niet uitplanten, en zeker niet uit zo'n klein potje. De potjes komen bij de compost.

 

Wel jammer, meest kinderen en/of ouders die onbekend zijn met moestuinieren die zich aan de gebruiksaanwijzing houden, kunnen ervan op aan dat een gedeelte bij voorbaat mislukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de actie van de AH ben ik me ook bezig gaan met het verbouwen van groente en gewassen en zo op dit forum te komen .

 

Ik ben ondertussen al in het bezit van Andijvie (22ste gezaaid) en Aubergine (24ste gezaaid) beide zijn nog niet ontkiemt.

 

Iedere ochtend en avond geef ik ze allebei een beetje water alleen is het ene potje donker bruin en de andere licht bruin(droog)

 

Heb ik mijn andijvie te veel water gegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...