Ga naar inhoud

Actie AH 2015: begin je eigen moestuintje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ziet er goed uit, Deborah82. Hoeveel plantjes van de AH heb je dan eigenlijk wel?

Bij mij zijn inmiddels alle 20 plantjes van de AH uitgekomen en de meeste zijn al over gepot. Helaas verkleurd mijn dille echt heel erg. Hij wordt helemaal roodachtig. Weet iemand misschien hoe dat komt? Ik heb deze met potje en al overgepot, omdat ik had gelezen dat dit met de kruiden wel kon.

Geplaatst:

Annew, ik had 1 complete set gezaaid, heb nog wel wat als reserve liggen. Van de reserve heb ik wel alle zaadjes uit de matjes gehaald. Ik heb naast de volle tray van de AH ook zelf zaadjes gekocht bij oa Lidl. Heb gisteren toch nog wat gezaaid in het kweekbakje van de Action. Wil zoveel mogelijk verschillende soorten in mijn moestuinbakken en hetgeen wat beter binnen of in een kas kan staan blijft dan in de kleine folie kas.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Zo mijn folie kas staat op de goede plaats! Alleen wil ik nog even wat bomen flink gesnoeid hebben. Alles groeit redelijk en sommige zelfs als kool! Ben benieuwd wanneer we alles kunnen gaan oogsten!

Heb al wel 2 radijsjes geoogst, 1 zelf geproefd samen met mijn man en zoontje en de andere heeft mijn stiefschoonvader mogen proeven, die kende alleen ronde radijsjes en niet de langwerpige vorm die wij in de tuin hebben staan haha. Nu hopen dat we morgen nog een radijsje kunnen oogsten zodat we die morgen aan mijn vader kunnen geven

Verder hebben we wat blaadjes sla en wat kruiden geproefd in de tuin, zonder er verder iets mee te doen. Mijn man en schoonmoeder hebben een andijvie blaadje geproefd. Schoonmoeder vond de andijvie uit onze tuin veel lekkerder dan uit de winkel. Tja het komt dan ook direct van de tuin en heeft dan zijn volle smaak haha.

Nu hoopt ze op een flinke oogst voor ons, zodat ze zelf ook uit onze tuin kan eten

Geplaatst:

Ik heb alle radijzen al geoogst. Ik vond deze ook veel lekkerder als in de winkel. Die uit de winkel vind ik zelfs vies, maar deze waren heel lekker. Deze hadden een veel minder sterke smaak.

Geplaatst:

Ik heb de eerste radijsjes geoogst! De rucola lijkt ook al eetklaar. Eigenlijk doet alles het wel! Gigantisch veel Aubergines, tomaten en paprika's en ik had al zo veel paprika's en tomaten gezaaid

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

En dan kom je in je moestuin in de achtertuin en heeft je hond de bosaardbeiplantjes en de grond opgegeten. Nu kijken wat ik dan maar doe dit jaar. Wilde graag een andere soort aardbei naast de gewone, maar ja dat kan nu dus niet meer helaas.

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

Ben benieuwd of er in 2016 ook een AH moestuintje actie komt, heeft er iemand info?

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Zou wel heel leuk zijn.

Ik heb vorig jaar een heleboel moestuintjes van mijn schoonzus gekregen, maar dat was al eind april, dus ik heb ze allemaal bewaard en we gaan deze maand ermee beginnen.

Als de AH dit jaar weer moestuintjes uitdeelt, hoop ik dus eigenlijk op andere soorten kruiden en groenten.

Geplaatst:

Ik ben benieuwd (hoewel het enige dat ik gezaaid heb de paprika California wonder is, pas zonet in 2016.)

Na Pasen, dat valt in 2016 op 27/28 maart. Precies op tijd voor tomaten, nogal laat voor b.v. pepers en paprika's.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...