Deborah Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Dille is wel nuttig! Bijvoorbeeld tegen bladluis bij de teelt van tuinbonen. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Samantha1979 Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Hier schiet het al op met verzamelen. Bij de jongste komt de broccoli al op zelfs. Quote
Indy Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Wat leuk die vogelverschrikker er al bij . Dochterlief spaart ze , dus als ik er 1 krijg gaat ie daar naar toe. Nog niet alles is gezaaid,heb aangeraden om met sommigen nog ff te wachten. Quote
Gast Geplaatst: 23 februari 2015 Geplaatst: 23 februari 2015 Vandaag weer 3 potjes 1 andijvie 1 tomaat en 1 paprika.nog 8 te gaan lol. Quote
Balto Geplaatst: 23 februari 2015 Geplaatst: 23 februari 2015 De rucola is hier omhoog gekomen Spinazie en kropsla begint ook. Quote
Gast Geplaatst: 23 februari 2015 Geplaatst: 23 februari 2015 Bij ons is de broccoli opgekomen zou ik die denk je in de foliekas kunnen zetten volgende week. Quote
Samantha1979 Geplaatst: 23 februari 2015 Geplaatst: 23 februari 2015 Das toch veel te koud? In een foliekas is het snachts net zo koud als buiten. Quote
GTman Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 Leuke actie! Helaas is AH niet mijn winkel (de concurrent ). Ik vraag me trouwens wel af of verspenen en dergelijke goed vermeld staat in dat informatieboekje. Anders heb je straks gefileerde plantjes op de verwarming staan en een stel huilende kinderen (omdat de plantjes niet meer groeien/omvallen). Tevens zijn een aantal soorten misschien aan de moeilijke kant voor de beginnelingen/kinderen, zoals de broccoli. Broccoli is voor de gevorderde moestuinier nog een uitdaging.Maar goed, apart van een aantal valkuilen een leuke actie! Quote
Gast Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 Helaas 4 ah potjes dubbel. Gelukkig spaart de buurvrouw ze ook. Als zij ze dubbel heeft en ik heb ze niet krijg ik ze van haar. Quote
Infinite Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 Ik heb vandaag de tijm en cherrytomaatjes gezaaid. Voornamelijk voor de lol en omdat ik het gratis bij mijn boodschappen krijg. Al moet ik toegeven dat de naamkaartjes wel erg leuk zijn . Wat ik ook erg leuk vind is dat mijn twee schoonzussen helemaal verzot zijn op de de moestuintjes. Waar ze mij vorig jaar maar vreemd aankeken met mijn kweekkasjes in de vensterbank, zijn ze nu zelf aan het sparen&zaaien geslagen.Eens kijken wat ze ervan bakken dit jaar en of de moestuin-verslaving op lange termijn aangewakkerd wordt. Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Winters Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 Wat grappig Infinite! Het is ook gewoon hartstikke leuk! Gisteren nog boodschappen gedaan en inmiddels hebben we:- Krulpeterselie- Rucola- Wortels- Cherrytomaatjes- Prei- en 2x de bosaardbeien Ik weet eigenlijk niet wie het leuker vindt mama of de kinderen Quote
Gast Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Bij ons is de broccoli en de radijs al boven. Groetjes jessica Quote
Annew Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Bij mij is de rucola al echt boven en de spinazie begint vandaag te ontkiemen. 1 plantje daarvan is al bijna boven. Is in elk geval al wel te zien.Ik heb nu 12 verschillende, dus moet er nog 8. Zou graag nog de paprika willen hebben. Hopelijk krijg ik die nog! Quote
Deborah Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Ik mis alleen nog: Spinazie, Andijvie, Bosaardbei en Selderij. Â Ik heb dubbel: Lente ui (2x), Aubergine, Rucola. Â Wortel, rucola, kropsla, broccoli, radijs en dille zijn al opgekomen (sneller dan ik verwacht had!). Â We hebben nog even de tijd voor deze actie is afgelopen (15 maart) (als de potjes door overweldigend succes niet eerder op zijn natuurlijk...). Anders heb ik nog wel zaad en gebruik ik een otje dat ik toch dubbel heb (dan maar geen kaartje erbij). Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
AnneB Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Op facebook zag ik deze voorbijkomen bij een verse AH-moestuinder. Hier is de rassenlijst al volledig!http://www.zelfgroentekweken.nl/nieuws/albert-heijn-moestuin-tips/?utm_medium=facebook&utm_source=twitterfeed Quote Home is where the harvest is.
geertlaurent Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Wortel, radijs en peterselie laten al witte 'kopjes' zien. Na een 5-6 dagen, mama en zoontje super fier  De aubergine mogen ze nog niet zaaien Quote
henkg Geplaatst: 26 februari 2015 Auteur Geplaatst: 26 februari 2015 De door Salamandertje opgestelde lijst (actie-ah-2015-begin-je-eigen-moestuintje-t16351-40.html#p260078) is nu compleet, en staat nu ook in het 1e bericht van dit topic. Quote      2025_teeltlijst (.xlsx)  Â
HuubvG Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Zondag bij de kassa van AH:HuubvG: 'ehm, ik doe meestal dagelijks een paar boodschapjes hier, kom bijna nooit aan die 15 euro toe, dus jammer, die moestuinactie gaat aan mijn neus voorbij.' Caissière: 'oh, maar dan doe ik er zo wel een potje bij' HuubvG: 'da's lief zeg, bedankt!' = cherrytomaatjesMaandag: idem = prei herfstreuzenDinsdag: idem = radijsWoensdag: idem = dilleVandaag: wordt weer een verrassing, moet wel een proberen telkens een andere caissière uit te zoeken. Maar het is wel waar, ik kom er bijna dagelijks.  Overigens komt er hier bijna niets in de potjes terecht, maar op z'n tijd in kas of vollegrond. Sommige gewassen laten zich niet uitplanten, en zeker niet uit zo'n klein potje. De potjes komen bij de compost. Wel jammer, meest kinderen en/of ouders die onbekend zijn met moestuinieren die zich aan de gebruiksaanwijzing houden, kunnen ervan op aan dat een gedeelte bij voorbaat mislukt. Quote
tms23 Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Door de actie van de AH ben ik me ook bezig gaan met het verbouwen van groente en gewassen en zo op dit forum te komen . Ik ben ondertussen al in het bezit van Andijvie (22ste gezaaid) en Aubergine (24ste gezaaid) beide zijn nog niet ontkiemt. Iedere ochtend en avond geef ik ze allebei een beetje water alleen is het ene potje donker bruin en de andere licht bruin(droog) Heb ik mijn andijvie te veel water gegeven? Quote
Gast Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Ik heb momenteel rond de 10 potjes dubbel. Deze geef ik aan me buurvrouw. En die zei dubbel heeft krijg ik als ik ze al niet heb. Quote
HuubvG Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Vandaag = wortelen(zie m'n voorlaatste bericht, dat vóór die wietkweker... ) Quote
jean Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Hier begin ook al een aantal dingen op te komen , maar worden lange stengels , morgen proberen ze wat dieper te zetten en ruimer , dan maar kijken wat het doe. Quote
Gast Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Ik heb 18 niet dubbele potjes nog 2 te gaan de aubergine en die ander weet ik zo niet uit me hoofd. en 11 dubbele potjes zoals de lente ui en broccoli hou ik om extra in de kas te zaaien. Quote
Deborah Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Ik heb Aubergine dubbel, wil je ruilen? Dan hoeven we alleen de kaartjes en zaadjes op te sturen. Welke mis je nog meer? Â Ik mis nog: bosaardbei, andijvie, selderij en spinazie. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.