Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Silvia stelt zich voor.! (Friesland)


Sils

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Silvia hier..! Woonachtig in Harlingen en 39 jaar jong..!!

In 2013 begonnen met gezonder eten en zodoende met het idee gekomen om begin 2014 een moestuin te beginnen.

De makkelijke moestuin wel te verstaan.

 

We hadden nog een klein hoekje over in de tuin dus hupsa die omtoveren tot moestuin. De tuin heeft wel een mooi ligging alleen staan er grote bomen van de gemeente om onze tuin heen. Beetje jammer..!! Maar goed mijn vriend heeft er een mooi hoekje voor me gemaakt met een hekje om de hond erbuiten te houden. Regenton staat er mooi in de buurt zodat ik niet met water hoef te slepen.

 

201498121424022707.6201476401424022713.4

 

Makkelijke moestuin grond erin en de eerste plantjes konden erin.

 

201495601424022700.1

 

Ik heb twee bakken en heb er tomaten, radijs, venkel, wortelen, peterselie, sla in gehad. Omdat we laat begonnen met de aanleg was ie niet vol in 2014. Helaas waren de wortelen en radijsjes niks geworden. Misschien niet diep genoeg voor de wortelen en de mieren vraten de radijsjes op.

201450981424022693.jpg

 

Op dit moment staat er alleen knoflook in en heb ik vandaag weer wat klaar gemaakt voor het komende jaar.

 

Ik wil ook wat planten erin om de bijen wat aan te trekken. Het liefst wil ik ook een volkstuintje erbij die ik dan samen met mijn vader kan onderhouden en zo van hem kan leren. Maar hij was nog niet zo enthousiast. Heb online nog niks kunnen vinden waar ik zoiets kan vinden hier in Harlingen en hoe duur zoiets dan is. Daar zou ik dan bijvoorbeeld spercieboontjes en boerenkool in willen houden. Aangezien mijn bakjes thuis denk ik te klein zijn voor bv sperciebonen.

 

Groetjes

aangepast door Gast

Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel..!

 

In de ochtend komt er zon op en einde van de middag weer..! (De moestuin ligt op het zuiden)

 

Het heetst van de dag houdt de boom de zon tegen. Ze gaan nu 1 boom weghalen vanwege ziekte en zo hoop ik dat ik wat langer de ochtendzon zal hebben op mijn moestuin. Ook de boom die vlakbij staat van de gemeente hebben we gevraagd of ze de overhangende takken weg willen halen zodat ik hopelijk s'middags ook wat meer en eerder de zon in de moestuin zal krijgen.

Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...