Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Erny in de lappenmand

Featured Replies

Geplaatst:

Wat een prachtige verzameling knoflook

Loraine heeft een mooi begin, volgend jaar wil ik ook knoflook bestellen. En aardappels, dit jaar niet gedaan.

Geplaatst:

Heerlijk,je knofjes staan er mooi bij. Leuk,om je straks weer te zien op de MTFD

Geplaatst:

Poe, heftig om allemaal te lezen zeg Erny! Blij dat ik je gisteren vrolijk met een roseetje in de zon heb leren kennen:). En nogmaals bedankt voor de zaadjes/boontjes, ik ben nog aan het puzzelen hoe ik alles in die ene achtertuin kwijt kan .

Hoop dat je snel verder blijft herstellen!

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Geplaatst:

Ook in manden en potten kan veel hoor . Ik heb van die langwerpige rechthoekige nepgevlochten wasmanden van de action ,waar al jaren mijn courgettes in staan. Gaat geweldig

Geplaatst:

Nee, die niet, het zijn de wasmanden geloof ik.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hoe gaat het nu Erny? Is het metaal er al uit? Ik mag nu eindelijk op 1,5 been staan, wat een verademing

Geplaatst:
  • Auteur

Oh, wat fijn voor je. Is inderdaad een heel groot verschil als je weer wat op je andere been mag steunen.

Ik heb toevallig net vandaag de datum binnen voor de operatie waarin ze de bout, die de beide botten verbindt, gaan weghalen. (zie foto's eerder ergens in dit topic)

Deze houdt de revalidatie, beweging van de voet, behoorlijk tegen.

Snap dan ook niet echt waarom ik daar zes en een halve week op heb moeten wachten. Gewoon achter aansluiten op de wachtlijst. Terwijl ze dit van begin af aan wisten. Had dus al veel eerder ingepland kunnen worden.

Al het andere metaal, plaatjes en schroeven, blijven nog zitten.

Maar er zit tenminste weer schot in.

Na mn heerlijke uitstapje naar de MTFD wordt mn wereld weer steeds groter.

Ondertussen loop ik helemaal zonder krukken. Ben ik gister voor het eerst weer naar de bioscoop geweest (Far From The Madding Crowd van Thomas Vinterberg, heerlijk romantisch en mooi verfilmd.). Joepie!!

Ga ik nu twee keer per week naar de Fysio alwaar ik met allerlei coole fitness apparaten mag spelen. Met een personalized Key met sensor, die je in alle apparaten kan steken en die mij dan verteld wat ik moet doen en wat ik al gedaan hebt etc. Kan ik dan thuis weer op de pc checken enzo. Hi-tech.

Ook op zo'n spannende body-scan-weegschaal gestaan. Weet nu waar ik van gemaakt ben , percentages vet en spieren enzo. Kort samengevat... het eerste percentage moet naar beneden, de tweede naar boven.

Ben ik alweer een paar keer op de tuin geweest, die mooie zonnige warme dag lekker bij het huisje gezeten. En vorige week een dagje moestuin, er werd gemaaid door vrind, beetje rondlopen. Zelfs van het alleen rondlopen had ik enorme spierpijn... Echt iets doen ging nog niet... heb wat geprobeerd voor te zaaien maar omdat het dienblad onder de tray brak ligt de helft van de zaden nu door mekaar... Alle begin is moeilijk...

Geplaatst:

Fijn dat je weer meer kan! Geniet

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Goed om te horen dat het langzaam de goed kant op gaat.

Geplaatst:

O, o, zoals jij de dingen beschrijft krijgen ze toch een extra dimensie

Ik zie dat tray al in puin liggen. Gelukkig zit jij niet zomaar om een paar zaadjes verlegen, toch?

Mocht je wat missen laat het dan weten!

Geplaatst:
  • Auteur

Tot mijn grote verbazing zag ik dat er van alles al was opgekomen... Denk dat dit de rucola zal zijn. Ben benieuwd wat de rest gaat doen.

En inderdaad moet ik eerst maar eens wat zaden opmaken voordat ik nieuwe mag scoren.

Afgelopen dagen zeker teveel gedaan... oeps... Maar nog niet daarvoor afgestraft door teveel pijn ofzo... wel een beetje zeurderige stekende pijn in de enkel afgelopen nacht... zo af en toe...

Maar er moet ook nog zoveel gebeuren op de moestuin en bij het huisje... moeilijk om dat te doseren.

Geplaatst:

Tof dat je weer in je tuinen kunt aanrommelen, je hebt alweer heel wat gedaan las ik!

Maar niet te hard van enkel stapel lopen: de natuur houdt zich even in zodat jij het ook bij kunt houden allemaal.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ga je dit topic weer nieuwe leven inblazen als je donderdag geopereerd gaat worden Erny?!

Wordt het een dagopname of ben je langer onderweg?

In ieder geval veel sterkte!

Geplaatst:

Huh? Heb ik wat gemist

Geplaatst:

nmm-6-juni-2015-noordelijke-moestuin-middag-in-drachten-t17068-30.html

Mijn komst wordt weer wat onzekerder.

Op 4 juni wordt, onder narcose, een pin uit mn botten verwijderd. Heb geen idee hoeveel last ik daar van ga hebben of hoe groot de wond gaat worden.

Maar het lijkt me dat reizen met openbaar vervoer dan niet zo slim is...

Geplaatst:

OK dank Loes. Sterkte Erny!!

Geplaatst:

Sterkte morgen, Erny! Heb je zelf voor narcose gekozen of mocht je er gewoon niet deels bij zijn?

Geplaatst:
  • Auteur

Dank voor de goede wensen.

Brrrr... ik hou niet van "er deels bij zijn"... Dat vind ik een hele nare belevenis (heb het dan ook altijd zo koud enzo... niet fijn). Dus heb gekozen voor narcose. Ze moeten ook aardig wrikken om die bout uit mn botten te krijgen... brrrr... De derde optie was alleen het been te verdoven maar dat heeft 20 uur nodig om uit te werken en was dus eigenlijk geen optie gezien de dagbehandeling.

Ben morgenochtend de eerste die onder het mes gaat. Zijn de doktoren nog lekker fris.

En hoor net dat ik niet eens alleen met de taxi naar huis mag nadien, vanwege de kans dat er onderweg (1,7 km maar liefst) iets zou gebeuren...

Denk dat ik die regel wel ga breken. Vrind haalt mij op, stopt me in de taxi en hij rijdt met mijn fiets naar mijn huis, ik met de taxi... en 5 m later staat hij bij mn huis te wachten. Daar lijkt me niet zoveel risico te liggen.

Nu nog ff snel naar de tuin om te kijken of er stormschade is.

Geplaatst:

Sterkte en succes Erny, ook weer beterschap.

Mag je vriend wel hard fietsen

Geplaatst:

Als er onderweg iets gebeurd, heb je altijd nog een chauffeur toch? Als je zo dichtbij woont, kan hij gewoon weer terugrijden naar het ziekenhuis. Het is niet alsof je vriend onderweg iets kan doen, dus ook met hem erbij zal de taxi terug moeten. Snap niet dat het ziekenhuis dat niet snapt.

Sterkte morgen! Gelukkig mag je vroeg, hoef je niet eerst de halve dag nuchter te zijn.

Geplaatst:

Succes morgen. lekker vroeg en hopelijk op tijd weer naar huis.

Geplaatst:
  • Auteur

Vrind heeft auto gehuurd, vandaag lekker veel potgrond gehaald bij gamma aanbieding 3+2gratis, en haalt mij morgenochtend op en pikt me erna ook weer op en brengt me naar huis enzo.

Geplaatst:
  • Auteur

Alles ging helemaal geweldig, snel aan de beurt, snel wakker. Sfeer leek op een soort schoolreisje naar een spa...

Rest van de dag wezen shoppen!!

Nergens last van en kan gelijk al beter lopen. Het manke is er nu wel uit omdat die enkel nu iets verder kan en de knie wordt daardoor ook niet meer overbelast. Hoezee!!

Nu kan de échte revalidatie beginnen.

Later meer, te mooi weer om hier te gaan zitten typen maar wilde jullie ff laten weten dat het helemaal gesmeerd liep.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.