Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Erny in de lappenmand

Featured Replies

Geplaatst:

Gelukkig vermaak je je een beetje. Je maakt wat mee daar. Toch fijn dat de tv weer gemaakt is. ,voor de tijd dat er iets op is. Er zijn toch ook wel van die minitrekkertjes met rupsbanden,daar kom je je moestuin wel mee op.Nee spitklaar ben je echt niet dit jaar.Fijn dat je buuf in ieder geval wat voor je bij wil houden,en neer wil zetten.

Geplaatst:

Her kan nog meevallen. Ik ben de afgelopen twee jaar eind februari geopereerd en had vooral in het tweede deel van de zomer nog veel moestuin..nieuwe planten en ook nog zaaien. Belangrijk is wel hulp tot wieden/schoonhouden van de grond, anders loop je meteen vast als je weer langzamerhand wat kan gaan doen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Stel dat ik een cadeautje of zo wil sturen.... waarheen zou dat kunnen?

Stel dat ik een cadeautje of zo wil sturen.... waarheen zou dat kunnen?

of een kaartje ?? Of een naaktfoto van mijn hond

ik ben even zo vrij om een post van Erny te quoten vanuit de klaagbaak

UMCG

E. De Winter

J2VA 15

Postbus 30.001

9700 RB Groningen

oke nu ga ik echt slapen (kon het toch niet laten nog even de belevenissen in het ziekenhuis te lezen )

aangepast door Gast

Geplaatst:

Wat een verhalen Erny, maar goed dat je eigen topic hebt gemaakt.

Fijn dat je televisie kan kijken zonder brommen. En dat de broeder je bij je naam noemt en als persoon behandeld.

Je kan wel een dabboek bijhouden en die als boek uitbrengen.

Geplaatst:

Jeetje Erny, wat een gedoe zeg! Heel veel beterschap en succes met de tijd uit liggen aldaar!

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Veel beterschap toegewenst Erny!

CDataUsersDefAppsAppDataINTERNETEXPLORERTempSaved-ImagesimagesTAED4J9044891424509513.jpg

moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit

Geplaatst:
  • Auteur

Assistente Loes bedankt! En ondertussen lig ik op Kamer 15, jawel... de Isoléérruimte...

Dan wordt die ene code dus: J2VA 15

Nou, nog meer bloemen en kaartjes... Als die allemaal reëel zouden zijn dan zou het hier behoorlijk vol staan... Dank jullie wel.

Gisteravond gelúkkig het eten weer niet hoeven eten omdat er een moestuinvrind langskwam met lekkere zuurkool met rookworst.

Heerlijk.

Eerder al een ander vriend op bezoek, deze heeft als gewoonte om je niet uit te laten praten en je zinnen af te maken of je te onderbreken met een vraag/veronderstelling... die ik dan weer meestal moet ontkennen omdat dat niet klopt met mijn beleving of verhaal. En dan pas kan ik weer verder.. proberen... te praten. Das erg lastig als je gewoon een verhaaltje wilt vertellen... Gaat dan echt met horten en stoten totdat ik uiteindelijk mn verhaal kwijt ben...

En... bezoeker nr twee, de zuurkoolman, was zo mogelijk nóg een tikkie erger....! Kon geen twee woorden zeggen voordat ie me ging aanvullen... Maar... wat ik wilde zeggen was toch echt iets anders...

Dus daar gingen we weer met de horten en stoot verhaaltjes...

Helemaaaaal niet vermoeiend dus...

Weet dat het niet kwaad bedoeld is, is gewoon een manier om enthousiasme te uiten. Heb er zelf ook wel een handje van dus herken dat gedrag wel. Probeer dat bij mij wat te tomen en mensen hun eigen verhaal te laten vertellen. Deze heren zijn zover nog niet...

Donkere wolken steken mooi af bij dit stralend witte ziekenhuis waar zo af en toe nu de zon op schijnt...

Met van die bruinige ramen... waarover ik toch écht gevraagd heb of die doorzichtig waren, oftewel... kunnen mensen van buiten mij zien liggen.

Het antwoord was ontkennend, oftewel... Nee mensen kunnen je niet zien liggen. Meerdere mensen... hetzelfde antwoord.

Vervolgens heb ik mij dus gewoon in mn blote tieten zitten wassen en dergelijke. Geheel in het vertrouwen dat ik dat in algehele privacy deed...

Nu weet ik wel beter... kijk nu uit op ook een zijarm van een andere afdeling en mooi dat ik ALLES kan zien!! Vooral als het licht aan is...

Dusssss.... dat betekent dus wel dat de blote tietenshow nu voorbij is... Doe de gordijntjes dan wel ff dicht...

Dus na deze, knap vermoeiende bezoekjes, was het wel weer tijd om de stoelgang te onderhouden. Dus naar de grote wc gerold. Paardrij-buitenboordstellagebeen-meisje/vrouw was bij de wc tegelijk met mij... ondertussen ging die deur weer dicht omdat we ff kletsten... dus ik leun voorover om de deur weer een opentrekzet te geven... (rest doet ie dan vanzelf, het sluiten ook dus... best wel snel) en toen... kiepte me toch die hele stoel van mij voorover, schoten de been steunen (lage en lange hoge platte) eruit en ging ik richting vloer! Kon nog net mn gipsbeen omhoog houden zodat die niet ook op de grond klapte waar door het gips had kunnen breken en de botjes verschoven hadden kunnen geraken...

Maar mijn geweldige valtechnieken hebben mij ook hier weer geholpen...

Omstanders waren harder geschrokken als ik... En ik zat daar met mn brede bips op de grond. Rolstoel weer rechtop gezet, toen aan verpleegstertje mn handen uitgestoken teneinde opgehesen te worden... Maar het handje dat ik kreeg was wat glibberig van de ontsmettingsvloeistof en voelde ook niet echt krachtig aan. Dus heb die optie laten varen, dacht dat dat met mn 90 kilo niet zou lukken en wilde mn andere enkel niet op het spel zetten. Achter mij gekeken en daar stond de breedborstige Dr. Floris (ja ook met zo'n blond pagekapseltje, en een doktersjasje dat steeds net iets te strak rond zn torso zit), na hem ingeseind te hebben werd ik vakkundig van achter gepakt, onder de oksels dus , en door zijn sterke armen in mijn stoel geplaatst.

Nou nou, wat een avontuur toch weer...

Gister ook nog even naar buiten geweest aan het eind van het bezoekuur, maar daar is hier voor patiënten eigenlijk helemaal geen leuke buitenruimte voor... Alleen aan de voorkant waar ik vroeger ook altijd, als ik langsfietste, rolstoelen met zuurstofflessen en infuzen zag staan met patiënten die aan hun sjekkies zitten te lurken... Nu ben ik één van die junkies...

Maar het was mn tweede jointje nog maar sinds ik hier lig, en verder rook ik niet. Maar een echt gezellig plekje was het niet, nat koud en winderig ook nog... Het afdak is zo hoog dat de regen gewoon tot eronder waait... handig.

En als je dan weer door de draaideuren naar binnen wilt heb je weer een probleem... daar liggen van die matten die het rolstoelen behoorlijk zwaar maken... je komt gewoon niet vooruit... alsof er lijm op de vloer ligt. Dan is het dus behoorlijk tricky om nog net op tijd die grote draaideur in te glippen voordat je er tussen vast komt te zitten...

Heel handig bedacht...

Net als de tegeltjes in de "ziekenhuisstraten" dokkedokkedokkedok...

Dat trilt behoorlijk. Merkte dat al toen ik met bed en al vervoerd werd... trilllll trilllll trillll. Lijkt me bijzonder ongewenst als je pijn hebt...

Is ook duidelijk heeeel goed over nagedacht.

Nou, het wordt weer eens tijd voor een rol"stoel"gang...

Ff kopje thee leegdrinken... glaasje leeg, ff wegzetten... OEPS...

Het ding glipt uit mn handen en flikkert op de grond uiteen in duizend stukjes... Ojee.. nou moet ik de verpleegster hier weer voor laten opdraven...

Eerder heb ik mn wattipbakje al leeggestrooid, maar dat heb ik voor het grootste gedeelte zelf op kunnen ruimen...

Och jee, heb de verpleegster nu ook nog bij haar lunch gestoord... maar ze heeft het netjes opgeveegd, kwamen toch ook nog wat wattips tevoorschijn...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hoi Erny

Waarom lig je dan op de isoleerkamer dat is toch als je een infectie of bacterie hebt.

Zo te lezen heb je weer veel meegemaakt in het ziekenhuis. Heb je niet verder bezeerd door de val in de wc.

Groetjes Jessica

Geplaatst:

Wat een dingen maak jij toch mee Erny Ziekenhuissoap Erny, hier te lezen

Na huishouden, voorhang en gordijnen wassen, cake bakke en pastasaus koken, mag ik nu buitenspelen in de tuin. Peulen zaaien, wie weet komt Tiger me helpen.

Geplaatst:
  • Auteur

"De ziekenhuisperikelen van een moestuinstér"

Niet bezeerd van val vóór de invalidentoilet...

Isolatieruimte omdat... daar ruimte was... Als er een MRSA besmette patiënt komt ruim ik het veld.

Ondertussen is de Action mini-muis ook aangekomen én mn externe harde schijf... dus kan weer scrollen en foto's uit mn camera laden en opbergen.

Hi-tech toestand hiero...

Geplaatst:

Jij verdient wel weer een bloemetje na al deze belevenissen.

DSC03644bew40033861424536161.jpg

Sterkte en beterschap. Ik hoop dat je gauw het UMCG weer veilig kunt verlaten.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

Oj, lees het nu pas. Ben een hele tijd bezig geweest met lezen. Vooral jouw lange verhalen Wat vervelend voor je dat je zo lang in het ziekenhuis moet blijven. Ik begrijp dat er ook ergens een adres is voor kaartjes voor je?

Geplaatst:

Je schrijft " beeldend" Leuk om te lezen.

Tja wat is een matje.

Geen deurmat!

Nou er was eens een arts, ik vermoed een MAN die iets " goeds" bedacht om alle verzakte organen bij vrouwen ( maar ook bij mannen) opnieuw " op te hangen". Blaas, baarmoeder, darmen enz. Alles wat maar " zakken" kan.

Een soort " goedgekeurd" mandarijnennetje zeg maar.

Je bent man? En je kijkt tv af en toe? Die matjes zorgen sinds een paar jaar voor veel, heel veel ellende vooral bij vrouwen. Het vergroeit met je weefsel en dan..... als het niet goed is... ben je in de aap gelogeerd met alle drama's vandien. Het kan er niet weer uit, infecties, pijn enz.

Er zijn al vele groepen vrouwen die zich samen sterk maken en procederen en dat soort dingen.

Zo zit ik niet in elkaar, ik moet het er mee doen.

Had me aangesloten bij zo'n groep maar werd er niet vrolijker van. Daar maken ze elkaar nóg ellendiger!

Aug. 2012 geopereerd in Winschoten.

2,5 week later alles weer " los"

Dec. 2012 hersteloperatie in Leeuwarden

Nu ruim half jaar geleden weer foute boel.

Nét, 22-1 geopereerd in UMCG

en de grote hersteloperatie vond onlangs , nog geen 3 weken na UMCG, plaats in Woerden, ver weg! Omdat daar een " herstel-kunstenaar" zit. HOOP IK

Daar kwam een beginnende longontsteking bij en het hoesten bevorderd de buikwonden niet.

Voorlopig valt me het herstellen erg zwaar maar voor keus heb ik?

Daarom....

Ik verlang naar het voorjaar en lekker bezig gaan in mijn tuintje met mijn potten en bakken, alles wat ik staande maar kan doen!

Ik wens jou een heel spoedig herstel!!!

Gr.

uit Delfzijl

Janny

Geplaatst:

De Albert Heijn actie!!!

We brengen ( sturen) alle zaadjes naar het UMCG dan kan je je daar uitleven!!!

Geplaatst:
  • Auteur

Haha... neeee... moest mn moeder ook het potje basilicumzaadjes weer in haar tas laten stoppen vanmiddag. Maar weet nu wel hoe ze er in het echt uitzien... Heb haar wel een bieslookplantje laten meenemen, het ruikt hier nu erg lekker en heb ik wat te knippen voor door het eten.

Maar... dan... denk je nou echt dat ik een MAN ben... Hoe kom je nou toch op dát idee... Heb toch echt een jurkje aan in mn avatar... en heb zelfs een Overgangs/menopauzetopic geopend op dit forum... Maar mocht het zo zijn dat je dat denkt, dan ben je niet de eerste...

Maar de Erny is volop vrouw hoor...

Dusss... zo'n matje... dingdong... het kwartje valt. Wat een vervelende toestanden zeg! Lijkt me ook behoorlijk ingrijpend steeds dat gepruts van binnen...

Duidelijk in theorie leuk bedacht die oplossing, waarschijnlijk in testen uitgeprobeerd op mannen. Want wij vrouwen zijn geen goede testpersonen gezien de cyclus. Waardoor zelfs speciale medicatie voor vrouwen op mannen wordt getest op werkzaamheid... Maar in de praktijk werkt het dus duidelijk niet, begrijp ik uit je verhaal. Wat een lijdensweg.

Snap ook dat je dan je energie niet in dat soort groepen wilt steken want dan blijf je daar ook in hangen. Is beter om die energie in je genezing te investeren.

Maar we hebben elkaar dus net misgelopen hier...

Heftig dat je nu zoveel complicaties hebt...

Daar voel ik mij met mn pootje supergezond bij...

Jij dan ook heeeeeeeeeel veeeeeeel sterkte gewenst met het genezingsproces... Hoop inderdaad dat je straks wat tuinderij kan doen zodat je daar ook weer wat positieve ladingen opdoet.

En als het ff slecht gaat... kom dan vooral ff klagen in de Klaagbaak, die is daarvoor.

Geplaatst:

Leuk hè, het " Radar-matje"

Maar een vrouw dus die snappen elkaar tenminste!

Vermaak je daar! Ik hou wel van een grapje en bij de vorige opnames maakte ik er een feestje van. Maar de laatste keer brak het me op en nu ben ik " rustig" dwz. voor mijn doen...

Geplaatst:

Wat een avontuur weer Erny. Gelukkig heb je niks her-broken met die valpartij.

Geplaatst:

Ik lig echt in een scheur om wat jij allemaal meemaakt. rocco-beterschap-2-papegaai-tegen-boom-268181424600434.jpg

Geplaatst:

Ben benieuwd naar de aflevering vandaag van ziekenhuissoap Erny

Geplaatst:
  • Auteur

Nou moeten de verwachtingen niet te groot worden hoor, want eigenlijk gebeurt hier natuurlijk niet zoveel...

En wil nog wel ff duidelijk zeggen dat dit alles niet bedoeld is om zielig te doen, want er zijn genoeg mensen die er een stuk beroerder aan toe zijn dan ik. Hier in het ziekenhuis maar ook op ons forum. Dit schrijfsel dient ter ons beider (jullie en ik) vermaak...

Het is mn eerste ziekenhuisverblijfervaring (buiten een dagopname) en het is toch een hele andere wereld hier.

Oeps... heb net toch de verpleegster er maar even op gewezen dat haar donkere onderbroekje wel heel duidelijk te zien was door haar witte doorschijnende verpleegstersbroekje door... Stel je voor dat ze daar de hele dag mee loopt en het niet doorheeft...

AFVAL...

Toen ik hier net was, vorige week, viel mij al gelijk op hoeveel wegwerpspul men hier wel niet gebruikt. En dan heb ik het niet over verbandmiddelen en spuitjes e.d. maar over catering en verzorging...

Heb, voor de leuk, gisteren eens bijgehouden wat ik zoal voor mijn neus kreeg.

En dan heb ik ook nog eens niet van alle beschikbare eetmomenten gebruik gemaakt dus het had nog veel meer kunnen zijn...

Styrofoam bekertjes: 7 stuks

Plastic lepeltjes: 7 stuks

Wegwerpwashand: 2 stuks

Tissues: 7 stuks

Servetjes: 2 stuks

Eet verpakkingen (beleg, knäckebrot e.d): 6 stuks

Plastic schoteltje: 2 stuks

Plastic eierdopje: 1 stuk

Suiker en zoutzakjes: 5 stuks

Plastic bakje: 1 stuk

En dan laat ik dus nog eens heel veel aan mij voorbijgaan omdat ik dus niet aan al die broodmaaltijdrondes meedoe. Ze komen 5x per dag met die kar langs... Elk plakje kaas in zn eigen verpakking enzo...

Dus je genereert nogal wat afval zo... Daarom heb ik dus ook al op dag 2 een afvalzakje gevraagd... Hadden ze niet was het antwoord. Op dag 3 weer een poging... Nee, hadden ze niet... Op dag 4, stug volhouden , weer gevraagd en dit keer kreeg ik zowáár een zakje die gewoon in de kastjes bij het wasbakje bleken te liggen... Ja, maar... waarom geven ze die mij dan niet eerder? Waarom zeggen ze dan dat het er niet is?

Nou, dat zit zo... Als ze zakjes geven dan gaan mensen daar áfval in doen... En dan kan dat een vieze boel in hun kastjes opleveren... Bacterïengevaar... Dusss... Nu heb ik gewoon mn eigen rol afvalzakjes en geef die lekker elke dag aan de schoonmaakster of verpleegster af. En niemand heeft er van opgekeken of er commentaar op gehad...

Dus... was wel weer raar... Ik weer navragen... Blijkt dat voor deze afdeling eigenlijk helemaal niet te gelden maar alleen voor andere afdeling.

Tja... voor de handigheid krijgt dan maar niemand een afvalzakje en zeggen ze gewoon NEE.

Maar... er was eens een broedertje Brian, jong gastje, had vorige week nachtdienst.

En ik mocht nog niet in de rolstoel dus moest van de ondersteek gebruik maken voor mn plasbehoefte. Dus broedertje Brian neemt mn plas mee om weg te donderen.

Komt ie vertellen dat het niet de bedoeling is dat ik er papiertjes in doe...

Waarom niet?, vraag ik... Nou, omdat dat anders de plasafvoerbuisding verstopt... Hij moet de papiertjes er dus eerst handmatig uitvissen...

En waarom heeft dan de afgelopen dagen niemand anders mij daarop gewezen?... Vreemd....

Dus ik vraag waar ik dan wél met die papiertjes, waar ik mn plasplekje mee heb drooggedept, heen moet...

Nou, die moest ik dan maar in een afvalzakje doen...

Juist ja... die afvalzakjes die we dus niet krijgen...

Overdag de verpleegster nog maar eens gevraagd hoe dat nou zit, waarom zij de met tissues besmette plas wel gewoon zonder klagen meenemen.

Nou... blijkt dat zij die er ook uitvissen maar daar klagen zij dus gewoon niet over... Broedertje Brian was daar dus gewoon nog een beetje viezig van...

Hij bofte ook niét met mij die nacht... Had mn eerste maaltijd gegeten (vorige week vrijdag) en dat was een gebakken visje... En die viel niet zo lekker... Dus om 4 uur 's nachts de eerste lading er weer uitgekotst..., hij mocht het opruimen, om 5 uur de tweede lading gelost... Om 6 uur kreeg ik de standaard paracetamolletjes en heb die er binnen 10 minuten ook weer uitgegooid (ulggg das vies... half opgeloste para's ... bleh )... En nu was de maag dus écht wel leeg.

Elke keer vroeg hij trouwens, nét na het kotsen, of ik misselijk was... maar ja.. had net gekotst dus geen idee... Verder ook geen zorg, alleen die vraag... Waarschijnlijk stond dat op een formuliertje: is patient misselijk JA/NEE Rare vraag als je nog boven een kotsbakje hangt voor het geval er nog wat komt...

Heb Broedertje Brian niet meer gezien sindsdien... Misschien had ie wel een soort snuffelstage... Heeft ie vast besloten dat dat zn roeping niet was...

Geplaatst:

Wat een rare mensen heb je toch in een ziekenhuis

Lekker generaliserend natuurlijk, maar toch...

Heel veel,sterkte de komende dagen en weken!

Vooral het eindeloze wachten vond ik een crime.

Zolang je blijft observeren zoals je nu doet is er in ieder geval wel wat te beleven

Geplaatst:
  • Auteur

En nog wat achterstallige verduidelijkende foto's, "zoek de verschillen"...

Voor het reponeren zag mn enkel er dus zo uit, zo kwam ik op de spoed binnen.

IMG486873251424608447.JPG

Links en rechts zie je breuken, de botten zijn eigenlijk meer opengebarsten... en de hele boel is ook behoorlijk verschoven zodat het niet echt meer passend op elkaar hangt...

Achter op de hak zit nog een breuk maar die kan je hier niet goed zien.

Daarvoor hebben ze me nog ff in de MRI gelegd.

En dan, ná het reponeren (zo mooi nieuw woord... ) staat ie in deze stand, alles weer een beetje op de positie waar het hoort, maar nog niet helemaal naar wens.

IMG496576521424609070.JPG

En dit is de reden waarom ik dus een week extra hier mag vertoeven:

IMG491042201424608910.JPG

Deze is dus opengemaakt en eraf geknipt en de open wond is dus nu aan het helen. Daar is het wachten dus op.

Ik heb de dokter gevraagd of het mogelijk is dat ze met mijn toestel foto's maken tijdens de operatie... Das toch niet raar toch?

Hij reageerde trouwens positief op deze vraag.

Geplaatst:

die grote blaar lijkt verdacht veel op een tomaatje wat nog niet helemaal rijp is Betrapt Ernie !

Broedertje Brian heeft wellicht een paar dagen vrij om bij te komen van de nachtdienst .

Geplaatst:

Hey Erny,

Zo zeg jij hebt een flinke val gemaakt.

Heb net met een grijns je wel en wee gelezen in het ziekenhuis.

Je kunt wel een blog openen, het wel en wee in het ziekenhuis met Erny

Maar jeh wat zal je een pijn hebben/gehad of nog steeds.

Die blaar ziet er heftig uit zeg.

Hopelijk kunnen ze vrijdag alles netjes herstellen.

Wens je heel veel beterschap en sterkte

Ben ik er nog goed afgekomen, om op 30 dec. mijn enkel te breken, en na een week spalk (mocht een week niet lopen) en nog 2 weken loopgips, nu inmiddels ruim 4 weken zonder. Heb nog wel steeds pijn .

Had een barst in een bot bij mijn enkel en gescheurde enkelbanden, Krijg donderdag een brace want de herstelperiode bedraagt ong een half jaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.