Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ze staan nu een week of twee onbeschut buiten in metselkuipen (voorzien van een ondergewerkte laag half verteerde mest). De planten slaan aan, groeien wat maar nog niet superveel, maar waar ik vooral blij mee ben is dat de slakken ze nog niet hebben weten te vinden. Als het mij te traag gaat kan ik eventueel nog wel met wat folie o.i.d. een soort minikasje te creeeren.

Geplaatst:

Watermeloenplanten komen niet zo snel op gang en blijven kleiner dan gewone meloenen is mijn ervaring. Had ze afgelopen jaar gewoon buiten staan en de langste uitloper was een keer 2m, van de cantaloupes ruim 3.5m

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Hier ook een moeizame start. Het koude weer in mei heeft niet echt geholpen. Plantjes staan nu twee weken in de volle grond, onder folie als het wat kouder. Ze komen er wel doorheen.

Geplaatst:

Hier staan ze er nu zo bij. Lang gedacht dat het helemaal niks zou worden. Ik had ze al vroeg in de kas staan. Dat doe ik iig volgend jaar anders. 2015060198a81aa3f80b41468c74abe6.jpg

Geplaatst:
Plantje ziet er prima uit, alleen is het geen watermeloen... Ben nu wel benieuwd wat het wel is.

SCHRIK!

Maar! Maar! Oh-oh... ik zie nu pas het verschil van blad.Hihi! Een meloen is het toch zeker wel? Jaaaaaaaaaaa, dat moet gewoon!

Zou ik me dan zó vergist hebben? Het moet een honingmeloen worden dan, daar had ik ook zaad van. Zeg me, herken je een honingmeloen bassie76? Ja toch? Zeg-me-als-het-niét-zo-is .......... 'k moet toch eens aan een bril denk ik hahhahahha

Geplaatst:

Het lijkt wel of de scheidingslijn tussen watermeloen / komkommer erg dun is. Ik liep hier ook al tegen aan, zie:

armeense-komkommer-t25427.html#p398927

Wellicht dat jou plantje dus ook familie van de watermeloen is?!

Hieronder mijn komkommer, de Zelenyye Zmei, die inmiddels als een raket gaat! En watermeloen jn pot.

2A76D81B-CEBF-416D-A396-3492629EB79497321560500996.jpeg

Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/

Geplaatst:

Door de warmte gaat het nu allemaal snel, bloesems zitten nu in bijna alle planten dus ik ben heel benieuwd hoeveel en hoe groot de meloenen dit jaar zullen zijn.

Grootste watermeloen afgelopen jaar ruim 8kg

Geplaatst:

Hier een foto van mijn watermeloenen, voornamelijk Borisfen (uit de update). Het zijn er niet veel en het oogt wat chaotisch, maar ik hoop dat ze flink gaan groeien met het warme weer in aantocht. Bij mij thuis ook een drietal in een zak grond aan een oostmuur. Daar is het, tussen de bebouwing, aanmerkelijk warmer en zijn de planten dan ook al wat verder. Helaas hier geen foto van.

2019062217234244601561217695.jpg

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Bij mij groeien ze nu ook aardig door. Een aantal mannelijke bloemen en een vrouwelijke bloem gespot gister. Ookal staat de kas half open ook zelf nog maar even geholpen met bestuiven. 8e4d2050cfb1b1c78631e6ec58ca8918.jpg

Geplaatst:

Bizar hoe snel het groeit!

Hoe de je de bewatering nu het zo droog is en de grond afgedekt met gronddoek?

p.s. Hier ook al bloemen, meest mannelijk en één vrouwelijke. Is niet bestoven denk ik...

Geplaatst:

@bassie

Ik heb gronddoek in de kas en water krijgen ze ongeveer 1x per week. Ben van de luie tuinders soort en de planten redden het alleen als ze echt sterk zijn

Nu moet ik wel zeggen dat ik deze meloen, zoals goldfish mij via de whatsapp vertelde, ongeveer verkracht heb met mannelijke bloemen. Maar ondertussen is het hele perk begroeit en kan ik nergens meer tussen staan en zullen de echte bijtjes het werk moeten overnemen en voor meloenen gaan zorgen.

Geplaatst:

Ik geloof in "echt liefde wacht" met als gevolg dat de watermeloenen van dezelfde rassen die Prettig Gestoord kweekt: 3x zo klein zijn qua ranken, voorzichtig aan het puberen zijn maar nog niet overgaan tot het hebben van seks met het andere geslacht. Nu maar hopen op een goede zomer en veel bijtjes.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ook hier gaan ze goed.

Heb wel de indruk dat horizontaal telen resulteert in véél meer blad maar mss zijn het gewoon veel planten bij elkaar??

Ik teel altijd verticaal, 1 plant per draad, aantal vruchten beperk ik tot 4 / plant

Zet altijd een 6 tal planten (3 verschillende soorten), hou van watermeloen maar meer en ze komen mijn oren uit ...

Watermeloen145011563706491.jpg

Watermeloen57221563706514.jpg

Watermeloen227751563706527.jpg

Watermeloen325391563706542.jpg

Altijd leuk die verschillende formaten, allemaal foto's van vandaag

De andere meloenen (Charentais, Galia, Golden Crispy, en nog 2 anderen waarvan de naam me ontsnapt) blijven achter, mooie planten maar nu nog maar de eerste vruchtvormingen aan de gang.

Raar, voorbije jaren waren die altijd voor op de watermeloenen, vooral de charentais was tot nu toe altijd een snelle jongen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...