Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2015

Featured Replies

Geplaatst:

ach. gelukkig wonen de vleermuizen hier in de werkplaats.

Jubel jubel, zojuist onweer met ongeveer 7 liter water. Beter dan niets..en het was bewolkt dus geen verdamping zoals normaal met 32 graden.. Net op tijd voor de pompoenen. De kleine pompoentjes in aanbouw waren er de laatste dagen allemaal al afgevallen en de planten hingen heel erg slap..ook die onder de mais. Nu kunnen we weer een dagje of wat verder, en misschien zelfs wel nieuwe bloemen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Doe mij ook maar wat onweer en regen (en een regenton..), pfff het is veel te warm hier.

Geplaatst:

Gisterenavond was het prijs bij mij: 35 mm! (eigen meting). Waarvan 28 mm in één uur, en op het heftigste moment 57 mm/uur:

trends33741439546513.png

KNMI Maand augustus t/m vóór de buien:

rdsom2015081357851439545107.png

KNMI Maand augustus t/m vlak ná de buien van gisterenavond:

rdsom2015081467391439545108.png

Er waren dus weinig gelukkigen in NL. Ook Jorg en Weknow (Zeeuws-Vlaanderen) hebben niets gehad. Het rode cirkeltje (ik dus) wel.

35 mm = 35 liter per vierkante meter. Op 300 m2 zijn dat 300 x 3,5 = 1050 gieters van 10 liter. Tien kuub! En toch vanochtend geen wateroverlast gezien! (gelukkig had ik gisterenmorgen iets bewaterd, de grond was dus niet meer uitgedroogd)

Geplaatst:

Hier ook flink wat regen en onweer. Geen foto's van de bliksem gemaakt, als het goed is gaat het vanavond weer onweren + regen.

Vanaf morgen is de ergste hitte ook eindelijk voorbij, temperaturen van 20 graden zijn een verademing na wekenlang 30+ graden. Ik verheug mij er nu al op, kan ik ook weer heerlijk in de tuin werken.

Geplaatst:

Henk, kan je ook zo`n staatje vinden van NOF? Ik zoek, maar vind niks.

Ja ik ben ook heel blij met de afnemende temperaturen. Alhoewel dat zal betekenen dat mijn buitentomaten dood zullen gaan want met de lagere temperaturen komt het vocht des-nachts en in de ochtend in mijn tuin. Tante pis, ik heb al meer buitentomaten dan in jaren en in de kas zal het nog wel een tijd doorgaan.

Geplaatst:

Gister avond een grote bak midden op het gras neergezet, leeg. Vanochtend: 4,4cm water

Geplaatst:

Hier meer dan 10 mm.

Heerlijk

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ja de regen was wel even lekker, maar dat onweer had nou niet gehoeven. Gisteravond om half 9 kwam dit eraan:

8fw1.jpg

2yynimg.jpg

Dus maar gauw even een rondje met de hond, en gauw weer naar binnen. Ben nogal een bange poepert met onweer En binnen een half uur barstte het goed los. Aan één stuk door bliksemflitsen en gerommel. Helaas ook een blikseminslag met brand vlakbij, pff wat een klap was dat. Vervolgens 3 brandweerauto's over de dijk. Nou dan zit ik toch niet echt rustig meer hoor. Uiteindelijk pas om half 2 naar bed. Lig ik net; nog een keer zo'n rotklap. Gelukkig was het daarna wel afgelopen.

Geen schade aan m'n plantjes gelukkig, alleen 2 takken van de hangtomaat bij de voordeur geknakt, maar daar zaten toch geen vruchten aan.

Geplaatst:

Bowie Op de Markt in Groningen... Film: Ziggy Stardust The Motion Picture openlucht op de Grote Markt in Groningen...

Het leek erop dat de buien ons nét zouden missen... volgens buienradar... helaas... Het mocht niet zo zijn...

Een volle Grote Markt zat helemaal bezet met mensen, op stoeltjes, op kussens, op kleedjes... klaar voor de voorstelling. De film begon terwijl er op de achtergrond het vervaarlijk weerlichtte, en Bowie was net bij zijn derde nummer aanbeland toen de eerst stortbui zich aankondigde.... We dachten eerst dat we het daarmee wel gehad hadden... De buien zouden ons immers missen... Minder was waar... daarna kwam er nog een mega wolkbreuk.... Vele mensen, onder wie ik, hebben moedig onder pluutjes en noodponcho's en alles wat verder nog voor handen was, zich schuil proberen te houden voor de regen... Anderen stonden met meerdere mensen in 1 dixie... en onder de Martinitoren / AbnAmro en andere afdakjes...

En toen... ging er nog een stapje bovenop... Nog harder nog meer nog natter... de markt was één grote oppervlakkige rivier...

Tja... is de Erny ook eens een avondje op stap... Maar al met al... was het best wel gezellig... (enne als gerechtaarde Bowie-fan ken ik die film natuurlijk al van binnen en van buiten... )

En na die regen doorstaan te hebben hadden we de rest van de film wel verdiend....

Helaas... het lot beschikte anders...

Door de wolkbreuk waren er techinische problemen opgetreden met als gevolg dat het vervolg van de voorstelling helaas moest worden afgelast...

Heel begrijpelijk natuurlijk... maar wel jammer.

Hoorde dat er mensen van over heel het land waren gekomen om dit mee te beleven.... Das dan wel sneu...

Tja... maar de tuin is er vast van opgeknapt...

Geplaatst:

Hier is een paar keer het satelliet signaal weggevallen en de tonnen zijn weer goed gevuld.

De grond was gisteren rond vijf uur toch nog maar enkele cm diep vochtig hoor maar er zijn nog enkele plensbuien gekomen, nu zal het wel al veel dieper vochtig zijn.

Maar, na die eerste regen zijn de megapompoenen wel 20 kilo bijgekomen, ongelooflijk hoe snel dat groeit, ik kan ze nu niet meer op hun kant krijgen, verre van opheffen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ook hier eindelijk geen klachten. Krap 19 liter/m2 in mijn tuintje, maar daar ben ik heel blij mee. De pompoenen blijken veerkrachtiger dan verwacht en staan er weer fris en fruitig bij.

Het is nu buiten best wel fris, maar binnen nog heerlijk warm door onze dikke muren die de warmte lang vast houden ( kan dus ook een voordeel zijn Kustlijn )

Geplaatst:

Gisteravond is het begonnen, en nu regent het al 24 uur aan 1 stuk door.

Er zit al 30 mm in de meter en het gaat zo te zien nog wel een hele tijd door

Volgens de buienradar is er in het zuid-westen nog (bijna) niets gevallen?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Hier in het zuidoosten een zonnig dagje..tiesjurtjesweer

Geplaatst:

Hier houdt het ook niet op. Wanneer moet ik nou naar de tuin om te oogsten?

En jammer... de bramen zouden nét lekker gaan rijpen, nu hangen ze te verregenen... Eerste dagen géén zon voorspeld.

Morgen maar het regenpakje aan en de overtocht maken...

Geplaatst:

Niks zon, regen! Sinds vrijdag hebben we hier weer elke dag veel regen en aangenamere temperaturen, heerlijk!

Geplaatst:

Hahaha stelletje boeren dat we zijn..blij met regen

Geplaatst:

Sedert zaterdagmiddag nonstop regen.. De tuin is blij, ik triuwens ook, scheelt enorm veel gieters sjouwen! Maaaaaar..... De tonnen zitten meer dan vol..het is een groot moeras aan het worden in de boomgaard en de planten in potten drijven er bijna uit ondanks de gaten in de bodem. Met andere woorden, welkom in Nederland, alles..of niets

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Vanaf zaterdagavond 39 mm in de regenmeter . Op zich ben ik wel blij met het regenwater , maar de rest daar

wordt ik serieus depressief van (heb ook een zomergriepje hoor dat speelt ook mee ) .

Geplaatst:

Blij met de regen, maar... kan 't ook gewoon in buien komen en niet hele dagen achter elkaar door? Dat zouden mijn nog rijpende tomaten zeer op prijs stellen. Ze barsten nu allemaal

Geplaatst:

Nou, ik ben wel weer klaar met de regen. Mijn beide regentonnen stromen over en alles is kletsnat. Doe mij maar zon zodat de bramen en tomaten verder kunnen rijpen.

Gelukkig is het nooit goed kunnen we altijd klagen op het weer

Geplaatst:

Vanmorgen 78 mm in de meter! Vanaf zaterdagavond.

En nu is het eindelijk droog

EDIT: Ja hoor, daar ben ik zeker blij mee. Je hoort mij niet klagen.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Wees content dat we regen krijgen ook al is het niet naar wens gedoseerd.

En willen de groenten uit de mediterrane streken niet goed gedijen met die regen?

We willen ook altijd teveel denk ik soms.

Ik ben blij met al dat water.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Gedurende de afgelopen 3 dagen meer regen gehad dan normaal in juli en augustus samen, nu even weer een paar dagen zon dat alles ook mooi afrijpt

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Net gelezen dat gisteren de koudste 17 augustus ooit was, we doen wel in uitersten dit jaar zeg

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/17-augustus-was-de-koudste-ooit-gemeten

Bovendien regende het in Midden-en Oost Nederland 60 uur aan één stuk Hier was het gelukkig wat minder nat en dat was ook nog nat genoeg

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/record-bijna-60-uur-lang-regen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.