Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gevitaliseerd water, kent u het?


Holland

Aanbevolen berichten

Gevitaliseerd water, tot vandaag had ik er nog nooit van gehoord, maar het schijnt zeer gezond te zijn voor mensen, dieren en planten. Onderstaande tekst over vitaal water bij plantenteelt komt van de website www.vitaalwater.nl

 

De basis van een gezond gewas begint bij vitaal water, vitaal water geeft uw gewas energie en een gezonde groei.

 

Tuinbouw

In de tuinbouw worden er al positieve resultaten behaald. Bij het gebruik van vitaal water neemt het wortelgestel van de plant gemiddeld met een kwart toe. Bovendien nemen planten voedingstoffen beter op, zoals ook het menselijk lichaam voedingsstoffen beter opneemt. De smaak van groenten en fuit verbeterd aanzienlijk.

 

Vitaal water draagt bij aan een evenwichtige en gezonde plant. Op deze planten krijgen ziektes minder vat. Het gebruik van bestrijdingsmiddelen kan hierdoor drastisch verminderd worden.

 

Snijbloemen

Bij het gebruik van vitaal water kan de houdbaarheid van snijbloemen, afhankelijk van het soort, met zelfs 20% tot 100% toenemen. Op de vaas bloeien de snijbloemen uit alsof ze nog op de plant zouden staan. Bovendien gaan rozenplanten die vitaal water krijgen in combinatie met mineralen, hun geur weer ontwikkelen.

 

Colloidaal zilver

In plaats van chemische middelen die toepast worden bij voorhandelingsmethodes is een vitaliser in combinatie met een colloidiaal zilver briser een gezond en milieubewust alternatief. De colloidaal zilverbriser voegt zilverinformatie aan het vitale water toe. Dit vitale water met zilverinformatie gaat net als chloor schadelijke bacteriegroei tegen. Het spreekt voor zich dat de eerste variant de meest plant vriendelijk is.

 

Effectieve Micro-organismen

In een teeltproces zijn alle fases met elkaar verbonden. Naast vitaal water en goede voeding voor uw planten is ook een goede bodem essentieel.

Het herstellen van uw bodem en het creëren van een evenwichtig klimaat waarin alle natuurlijke verschijnselen aanwezig zijn, wordt bereikt door de inzet van effectieve micro-organisme. Bij de inzet van micro-organsime werd voorheen enkel geselecteerd op "goede" bacterieën, dit terwijl onder de juiste omstandigheden de samenwerking tussen "goede" en "slechte" bacterieën juist zorgdraagt voor harmonie. Onder 'Wat nog meer?' vind u informatie over EM producten. Ook hierbij adviseren wij u graag.

 

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet denken. Het klinkt zeer interessant allemaal, maar zou het echt een (aanzienlijk) verschil maken?

Vriendelijke groeten,

 

Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit te oud om te leren zie ik.

Leer hier veel, mij onbekende, woorden bij.

Er staat wel veel waarheid in dit verhaal, zeker twee derde is juist ook.

Een goede voeding en een goede bodem zijn essentieel, maar dat wisten we toch al lang?

En water is altijd al van vitaal belang geweest, met of zonder zilverinformatie, wat dat dan ook moge zijn.

Een ding is zeker, aan mij verkopen ze dat niet.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dacht ik er dus ook over, wat is er mis met het "huidige" water en hoe ver wil je in bepaalde dingen gaan. Maar 't prikkelde mij toch omdat er gesproken wordt over de weerstand van de plant en ik de laatste jaren in de winkels ook zie dat er in plaats van bestrijdingsmiddelen veel weerstandverhogendemiddelen voor planten worden verkocht.

Vriendelijke groeten,

 

Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is veel dat we nog niet over water weten...

 

Download de docu: "The Mystery of Water" maar eens... Erstaunlich!!

 

Oh... ook op You Tube:

 

Eén van de wetenschappers ken ik persoonlijk en is geen charlatan... (wel een verrassing om hem opeens in deze docu te zien, Herr Fuchs).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ simke:

Het water kan zachter zijn omdat er bv een kalkfilter/ mineralenfilter is geplaatst. Vitaal water, wichelroede, waarzeggerij etc is allemaal onzin, is slechts commercieel denken om goedgelovige mensen geld uit de zak te kloppen.

Als nuchtere, rationeel denkende vrouw valt voor mij daar heel veel onder van godsdiensten tot alternatieve geneeswijzen, niets wetenschappelijk bewezen, slechts placebo effect voor de mens die erin geloofd. Betwijfel of planten kunnen nadenken. Hoogstens lekker grond laat ik groeien

Je kan je geld beter uitgeven aan goede compost en eventueel een goed watergeef systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...