Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ervaring met Gember (wortel)


Freya

Aanbevolen berichten

Heeft iemand al ooit een gemberwortel gepoot?

Ik heb het nu voor het eerst geprobeerd met een stuk dat ik bij Vanderwal had besteld.

Hij zit al weeeeeken in een potje met vochtige grond op een kamer waar het continu 20 graden is en licht en ik zie nog helemaal niks..

Duurt het altijd zo lang? Moet ik iets anders doen?

 

IMAG152853021425018755.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar twee verwaarloosde stukken gember in een pot gedrukt gewoon buiten en in het najaar had ik op de uitlopers stukken van 5/6cm erbij die wel erg smakelijk waren. De stengels van de plant trouwens ook. Duurde een dikke maand eerdat zich een echte stengel ging vormen op al een oog.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik ook al zeker 6 weken een stuk gember in de grond liggen en nu zie ik dat de ogen op de gember eindelijk 'ontwaken'. Ik zie dat er nu iets gaat gebeuren. Duurt wel heel lang he?

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nou volgens mij heeft die van mij het loodje gelegd

Hij stond warm maar waarschijnlijk niet vochtig genoeg (wilde niet dat hij ging rotten) en is van bovenaf gaan verschrompelen en wit aan het uitslaan.

Helaas pindakaas, gelukkig doen de mango, citroenen en avocado het wel goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...