Freya Geplaatst: 20 maart 2015 Share Geplaatst: 20 maart 2015 Heeft iemand al ooit een gemberwortel gepoot?Ik heb het nu voor het eerst geprobeerd met een stuk dat ik bij Vanderwal had besteld.Hij zit al weeeeeken in een potje met vochtige grond op een kamer waar het continu 20 graden is en licht en ik zie nog helemaal niks.. Duurt het altijd zo lang? Moet ik iets anders doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Deborah Geplaatst: 20 maart 2015 Share Geplaatst: 20 maart 2015 Ja heb ik vroeger wel eens gedaan, maar toen uit de supermarkt een stuk geplant dat al een beetje aan het uitschieten was (een vers stuk zeg maar). Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 20 maart 2015 Share Geplaatst: 20 maart 2015 Ja, het duurt vrij lang voordat je iets gaat zien. En nog veel langer voor je kunt oogsten.Kijk o.a. ook eens hier: gember-opkweken-vanuit-wortel-t2216.html (Ook te vinden via Google Aangepast zoeken, rechtsboven, met zoektekst 'gember wortel'.) Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
prettig gestoord Geplaatst: 20 maart 2015 Share Geplaatst: 20 maart 2015 Ik heb vorig jaar twee verwaarloosde stukken gember in een pot gedrukt gewoon buiten en in het najaar had ik op de uitlopers stukken van 5/6cm erbij die wel erg smakelijk waren. De stengels van de plant trouwens ook. Duurde een dikke maand eerdat zich een echte stengel ging vormen op al een oog. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Freya Geplaatst: 21 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 21 maart 2015 Bedankt voor de tips! ik heb nog even geduld Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Missmass Geplaatst: 24 maart 2015 Share Geplaatst: 24 maart 2015 Hier heb ik ook al zeker 6 weken een stuk gember in de grond liggen en nu zie ik dat de ogen op de gember eindelijk 'ontwaken'. Ik zie dat er nu iets gaat gebeuren. Duurt wel heel lang he? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
shivalle Geplaatst: 26 maart 2015 Share Geplaatst: 26 maart 2015 Heb nu na 2 maanden ook pas 2 gember stukjes die uit het oog uitlopen...geduld loont zich dus..succes ermee.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0xygen Geplaatst: 26 maart 2015 Share Geplaatst: 26 maart 2015 geduld loont, lijkt me geweldig om een mooie grote gember te hebben aan het einde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
urban gardening Geplaatst: 12 april 2015 Share Geplaatst: 12 april 2015 Weken heb ik gewacht. Ik dacht het is nog te koud en heb huishoudfolie over de bovenkant van de pot getrokken zodat het tropisch werd. We geventileerd.Nu heb ik een spriet eruit die behoorlijke groeispurten heeft en ik zie nog twee puntjes groen. Ze houden van lekker warm en vochtig volgens mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Freya Geplaatst: 17 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 17 april 2015 Nou volgens mij heeft die van mij het loodje gelegd Hij stond warm maar waarschijnlijk niet vochtig genoeg (wilde niet dat hij ging rotten) en is van bovenaf gaan verschrompelen en wit aan het uitslaan.Helaas pindakaas, gelukkig doen de mango, citroenen en avocado het wel goed Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.