Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

tuinplan maken op de pc

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

die heb ik ok al gezien maar ik kan er niet mee werken

ervaring komt met de jaren

voor de indeling

https://youtu.be/RktVFToVjqg

Geplaatst:

Wij hebben de app garden plan pro van wat je schrijft, die is het geld waard. Heb je een iphone of ipad, dan is dat een eenmalige uitgave en kun je op beide downloaden. Met de iphone ga ik dan de tuin in en de ipad werk ik in huis, varanda en kas.

Geplaatst:

of gewoon in excel

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Exel heeft die functies niet, zelf wat maken kan maar is niet zoals dat programma.

Geplaatst:

idd excel heeft niet die specifieke functie, maar wel vele andere functies en mogelijkheden om op een acceptabele en goedkope wijze een goed tuinplan te maken.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:
  • Auteur
Wij hebben de app garden plan pro van wat je schrijft, die is het geld waard. Heb je een iphone of ipad, dan is dat een eenmalige uitgave en kun je op beide downloaden. Met de iphone ga ik dan de tuin in en de ipad werk ik in huis, varanda en kas.

ja oke maar €18 een jaar vind ik veel voor een maximum 100² meter en de serre staar er op en mij 2de tuintje is er bij geteld

of € 30 voor 2 jaar

ik heb die al wel eens geprobeerd daar krijg een maand gratis en je kan er maar 1 tuintuintje me tekenen

op een smartphone kost het her ok nog € 7

voor de indeling

Geplaatst:

Knipsel12031427997324.JPG

met excel

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:
ja oke maar €18 een jaar vind ik veel voor een maximum 100² meter en de serre staar er op en mij 2de tuintje is er bij geteld

of € 30 voor 2 jaar

ik heb die al wel eens geprobeerd daar krijg een maand gratis en je kan er maar 1 tuintuintje me tekenen

op een smartphone kost het her ok nog € 7

Wij hebben ook niet voor de pc maar ipad en iphone, 1 x app en downloaden op 1 of meer apple.

Die 7 euro is het echt waard, wij hebben dat geld er weer uit gekregen aan plannen. En deel door 2 in ons geval.

Geplaatst:

Van het geld voor de app kun je heel wat zaden o.i.d. kopen toch

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Dat moet ieder voorzich weten, wij hebben gekeken naar programma's voor computer en apps en het is de Garden Plan Pro app geworden. Het is dat geld waard, maakt de planning makkelijker, voor de rotatie van 8 bedden en dan nog heel wat vierkante meter velden.

Aan ieder zijn eigen systeem te vinden, kan alleen antwoord geven met mijn persoonlijke ervaring.

Geplaatst:

Dat is jou mening. Ik heb ook niet beweerd dat een ieder niet zijn eigen keus zou mogen maken.

aangepast door Gast

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Doe ik met Publisher. Vind ik handiger dan prefab apps.

Geplaatst:
  • Auteur

claudia69 kan je er een linke er bij zetten

aangepast door Gast

voor de indeling

Geplaatst:
Doe ik met Publisher. Vind ik handiger dan prefab apps.

met plaatjes van groente e.d? doe is een foto van je tuin plan .. we zijn nieuwsgierig

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Publisher is een gewoon tekenprogramma. Ik gebruik kleuren voor de grote plantengroepen (kool, vrucht, blad, ...), prentjes van planten hoeven daar niet bij. Plantafstanden ken ik ondertussen wel ongeveer van buiten en anders spiek ik even op het pakje of in een tabel die ik ergens liggen heb.

Geplaatst:

Hier ook een gewone excel, minder dan excel zelfs, want een google drive documentje.

Ik had het eigenlijk als grove schets opgezet voor mijn vriend met zijn tuinclub, zodat het makkelijk tussen hun vieren te delen en te bewerken zou zijn. Nu is het gewoon voor ons twee. Kunnen er allebei makkelijk bij, vanaf pc's, smartphones en tablets.

Het werkt ook prettig, want we kunnen er ook heel makkelijk lijstjes in aanleggen, en even extra notities maken, en zo staat alle informatie in één makkelijk toegankelijk document, en we kunnen het ook op onze eigen hardware bewaren, zodat er geen internet nodig is.

Het is nog steeds een grove schets/opzet. Maar elke keer, elk jaar iets verder bijwerken dan zal dit steeds verder uitgroeien, verfijnder worden en aangepast aan onze eigen nukken.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1g7qUxgGBQDY3V50Wwg0EBpljn5qqb0-iqfXk1l0Rzfg/edit?usp=sharing

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.