Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Amper opbrengst komkommer


Aanbevolen berichten

Waar had je ze staan ? En wanneer ? Wat heb je gedaan qua uitdunning of snoeien ? En hebben ze ook speciale verzorging gehad ? Dit zijn wel dingen die je in je bericht moet vertellen anders schieten wij er niet veel mee op. Probeer de volgende keer je bericht wat vollediger te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is het een slechte ras - niet alle komkommer rassen zijn voor buitenteelt. Ook kunnen ze slecht tegen koude weer en te veel regen.

Voor mij lukte buitenteelt ook niet, maar in de kas (ik doe niks anders) krijg ik van een ras heel veel komkommers en van die andere maar twee. Dus blijf ik deze seizoen die goede ras maar in de kas telen en ik heb inmiddels ook eentje voor buiten gevonden (voor in de pot).

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zaai ze zelf ook wel altijd, maar als je echt voor de productie gaan zou ik een ge-ente komkommer bij het tuincentrum halen en in de kas zetten. Daar blijf je van plukken! Ze zijn meestal ook veel minder vatbaar voor schimmels enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk ras heb jij gebruikt Bio-fee?

 

Vergeet niet om de planten regelmatig wat mest te geven. Hoeveel? Alles wat bij mij in potten staat krijgt kunstmest. Eén keer per maand 1 halve theelepel NPK 12-10-18 en een halve theelepel Patentkali (voor de vruchtvorming) per plant. In de volle grond gebruik ik organische mest, meestal wat ik voorhanden heb (eigen mix koemest of kippenmestkorrel, beendermeel, bloedmeel). In de winkel zijn kant en klare organische tomatenmeststoffen te koop die je heel goed voor komkommers kunt gebruiken.

 

Als je nog wat meer informatie kunt geven over wat jij vorig jaar zelf hebt gedaan kunnen wij jou beter helpen, zoals lambado schrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wel het probleem zijn, niet genoeg mest. De potten zijn ook niet zo heel groot op de foto en dan kan er ook geregeld een watertekort ontstaan.

 

Als voorbeeldje: ik had vorig jaar een hele grote pot met diameter 40-50cm waarin ik snijbonen had gezaaid. Alles ging goed, maar ondanks de grote pot droogde de grond snel uit tijdens warme, zonnige periodes. Op een bepaald moment gingen de bladeren vergelen en was het overduidelijk dat de grond voedingsarm was geworden. Als je die vergeelde bladeren ziet, dan weet je ook hoe laat het is meestal

Nieuw stukje grond, tijd om te bloggen! http://jansmoestuin.wordpress.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...