Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teveel wormen, kan dat?!


Lenepeen

Aanbevolen berichten

Ik was laatst wat compost onderuit m'n compostvat aan het scheppen en het viel me op hoeveel wormen daarin zaten... Bijna eng, zóveel! Hele kluwes haalde ik eruit. Nu vroeg ik me af of er ook teveel wormen in zo'n vat kunnen zitten. Voor zover ik weet kunnen ze er aan de onderkant uit, al staat hij wel op tegels.

Opvallend was wel dat hij stonk en heel nat was en dat is nog nooit eerder zo geweest.

Ik heb uiteindelijk wat handjes wormen in de tuin gedropt, al twijfelde ik daar ook nog aan, aangezien het geen regenwormen zijn. Vinden ze dat wel oké??

Wie kan er met me meedenken?

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er in alle infobrochures voor een wormenbak staat dat compostwormen ervoor zorgen dat er nooit teveel zullen zijn, denk ik dat het geen kwaad kan.

ik redeneer hoe meer, hoe beter want hoe vlugger de compostering en hoe meer vruchtbare uitwerpselen van de wormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan het zijn dat deze compost nog niet volledig verteerd was?

 

Geen regenwormen? Wat voor een wormen zijn het dan wel? Heb je van die wormen een foto?

 

in compost zitten normaal gesproken compostwormen, die zijn anders dan de regenworm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

teveel kan inderdaad niet lijkt ook mij, ik zou het als een teken zien om er nog een extra bak bovenop te doen! Dat het nattig is hoeft daarmee niet direct samen te hangen en zou je in theorie makkelijk kunnen oplossen door er wat versnipperd wcpapier, koffieprut, kranten etc. op te gooien.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...