Kemu Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Ik heb onlangs de 2L druksproeier van de Action Garden selection gekocht. Ik tuinier in potten en heb vorig jaar geprobeerd met een drukloze sproeier mijn planten insectenvrij te houden, maar dat was gewoon echt geen doen, vandaar dat ik een druksproeier heb gekocht. Een medewerker bij de Action vertelde me dat er maar 8 dagen garantie zit op de sproeier en als het drukmechanisme daarna niet meer werkt Action niks voor me kan doen. Voor 2 euro verwacht ik ook niet dat dat ding jaren meegaat, maar ik vind wel dat hij het op zijn minst een heel seizoen moet volhouden. Dit is hem:Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze sproeier, of de 5L versie? Hoelang heeft de sproeier het bij jullie volgehouden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 (edited) 8,5 dag...nee, geintje, koop liever een goede met koperen spuitstuk edit: was een andere, met plastic spuitmondje, was prut Edited May 14, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demier Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Is niks mis mee voor die 2 euro, heb die al vanaf vorig jaar.Maar je moet wel eens om de paar weken het dopje eraf draaien en schoon spoelen, want dat verstopt soms door de algen in het water.je kan alles netjes uit en in elkaar zetten en even met je duim proberen of de kleppen nog werken.O, ja ik heb er ook nog een van vorig sysoen en die doet het ook nog.gr Mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Heb deze ook, nu twee zelfs. Want... de ene deed het na 1x gebruiken opeens niet meer... (Was zeker wel langer als een week na aankoop). Dat vond ik iets te snel. Dus toen ik toch bij de Action was ff nagevraagd. Had namelijk ook geen bon meer.Hun voorstel was een nieuwe kopen en dan die bon gebruiken voor degene die kapot was. Maar dat was uiteindelijk niet nodig omdat bij vergelijk van de twee spuitstukken duidelijk werd dat er alleen een onderdeeltje ff misplaatst was. Nu doen ze het allebei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 hier ook een, al 3jaar in gebruik voor het terrarium.beste na gebruik de druk eraf halen. dopje heb ik nog nooit hoeven schoonspoelen, er gaat altijd schoon water in (geen algen en rommel). ik heb voor mijn plantjes een 3liter, ook van de action. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Ik heb er ook 2, waarvan 1 3 jaar en 1 sinds vorig seizoen in gebruik. De oudste heb ik zelfs al een paar keer laten vallen terwijl hij vol was. Alleen de knop is een stuk af, maar werkt nog perfect. Zal de Action blij mee zijn dat medewerkers tegen klanten zeggen dat het ding maar een dikke week werkt, terwijl het niet waar is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kemu Posted May 12, 2015 Author Share Posted May 12, 2015 Bedankt voor de reacties. Fijn om te horen dat de sproeier na jaren nog steeds prima werkt, we gaan het meemaken dit seizoen. Ik zal ook de spuitmond regelmatig reinigen. Heb deze ook, nu twee zelfs. Want... de ene deed het na 1x gebruiken opeens niet meer... (Was zeker wel langer als een week na aankoop). Dat vond ik iets te snel. Dus toen ik toch bij de Action was ff nagevraagd. Had namelijk ook geen bon meer.Hun voorstel was een nieuwe kopen en dan die bon gebruiken voor degene die kapot was. Maar dat was uiteindelijk niet nodig omdat bij vergelijk van de twee spuitstukken duidelijk werd dat er alleen een onderdeeltje ff misplaatst was. Nu doen ze het allebei.Zal ik zeker onthouden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathy78 Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Nou dan had ik minder geluk bij de Action vorig jaar.Exemplaar 1. Thuis gevuld met water en op geen enkele wijze water uit te laten sproeien terwijl ik heel goed weet hoe zo'n ding werkt.Terug naar Action dezelfde dag. Omgeruild voor exemplaar 2. Weer thuis deze deed het ook niet. Weer terug naar Action diezelfde dag met water er nog in en mensen daar gevraagd probeer het maar want ja ze geloofden mij niet. Lukte hen natuurlijk ook niet. Exemplaar 3 in bijzijn van personeel gevuld met water en nee die deed het ook niet. Toen exemplaar 4 ook niet aan de praat was te krijgen door het personeel en mijzelf heb ik gezegd dit is wel een hele slechte levering. Geld terug en paar dagen later had Lidl ze in de aanbieding van florabest hun huismerk.Dit exemplaar doet het sinds vorig jaar en geen problemen.Mijn keuze zou zijn Lidl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwetje Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 Pak zojuist deze plantenspuit uit de kast om de eerste keer te gebruiken! (4 weken geleden gekocht) Gaat helaas niet lukken de sproeier verneveld niet!!! Action maar even gebeld maar ik mag hem alleen met aankoop bewijs ruilen???heb ik niet meer natuurlijk!!! BESTE service Action. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 zo werkt dat bij alle winkels, garantie geldt alleen met bon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Haha, dat komt me bekend voor. Had ik ook. Maar de Action had zelf een oplossing.Als volgt:Je koopt een nieuwe drukspuit bij de Action, daarvan bewaar je de bon dit x wél en met die bon lever je de niet functionele spuit, de volgende dag ofzo, weer in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dre Posted August 19, 2016 Share Posted August 19, 2016 ik raad de mensen ten stelligste af deze pomp te kopen er is in gans de action geen enkele maar dan ook geen enkele die werkt ik weet voor deze prijs moet je niets verwachten maar na de derde aankoop heb ik het opgegeven dus bezint eer ge begint je bent beter met een duurdere die werkt dan deze rommel .een zeer ontevreden klant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted August 19, 2016 Share Posted August 19, 2016 dat is knap. dan hebben de mensen hier precies alle werkende plantenspuiten gekocht? beide action plantenspuiten werken hier nog steeds prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overduin Posted May 14, 2021 Share Posted May 14, 2021 Een waardeloos ding. Binnen een half jaar kaduuk. Goedkoop is in dit geval duurkoop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamaquinten Posted July 23, 2022 Share Posted July 23, 2022 Pompt niet doe ik iets fout hoor wel lucht vrijkomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swa Posted July 23, 2022 Share Posted July 23, 2022 Die lucht hoort niet vanzelf vrij te komen. Is de kop goed gesloten, zit er geen vuiltje tussen? Je kan niet veel verkeerd doen. Vloeistof erin, kop erop draaien (zonder forceren, hoeft echt niet hard aangedraaid te worden), aantal keer pompen en spuiten maar. Heel misschien kan dat voorstel dopje dichtgedraaid zijn of verstopt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inloggevens kwijt Posted July 23, 2022 Share Posted July 23, 2022 Ik heb er in 25 jaar al heel wat versleten waaronder ook degelijke merken als 'Gloria' en 'Spear and Jackson'. Gaan allemaal maar maximaal een paar jaar mee, dan is er wel iets mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted July 23, 2022 Share Posted July 23, 2022 Ik heb er twee en die doen t al 3 jaar goed. Soms t gaatje verstopt maar dat is dan mijn eigen schuld. Even door prikken en dan werkt t weer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamaquinten Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Op 23-7-2022 om 13:47, Swa zei: Die lucht hoort niet vanzelf vrij te komen. Is de kop goed gesloten, zit er geen vuiltje tussen? Je kan niet veel verkeerd doen. Vloeistof erin, kop erop draaien (zonder forceren, hoeft echt niet hard aangedraaid te worden), aantal keer pompen en spuiten maar. Heel misschien kan dat voorstel dopje dichtgedraaid zijn of verstopt. Kop goed gesloten bij pompen hoor ik alleen iets sissen alsof lucht weggliptkan het zijn dat de fles volledig gevuld moet zijn bij eerste keer gebruik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swa Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Neen, die fles moet niet helemaal gevuld zijn. Als je iets hoort sissen dan is dat jouw probleem. Zoeken vanwaar het komt dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan3 Posted March 20, 2024 Share Posted March 20, 2024 Mijn vrouw had er ook één gekocht die het niet deed. Dus ik keek er even naar en ik zag dat de rand van de fles niet erg haaks en vlak was dus kan de fles niet afdichten op de 0-ring. Ik heb een stuk schuurpapier op de grond, in de hoek van twee muren, gelegd en daarna de fles op het schuurpapier rondgedraaid terwijl ik de fles tegen de muren aanduwde. En vervolgens werkt de spuit prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts