Geplaatst: 29 mei 201510 j Oortjes kopen! En dan heb ik het over oortjes voor muziek Waar kopen jullie ze? Ik koop sinds 2010 namelijk steeds dezelfde (klik!) in China, en vraag me ondertussen wel eens af of ik nou goede aankopen doe of niet. Ik kwam namelijk tot de ontdekking dat ik de laatste 5 jaar al 59 paar oortjes versleten heb. Gemiddeld 1 per maand. Voor die €1,50 á €1,80 is dat nou niet echt schokkend en de kwaliteit bevalt me, maar toch klinkt '59 paar oortjes' toch best als een flinke hoeveelheid... Dus voordat ik weer 10 paar bestel als voorraad: waar hebben jullie je oortjes vandaan gehaald? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 29 mei 201510 j Ik koop nooit oortjes, ik pik ze van mijn zonen. Vroeger versleten ze er ook veel, maar tegenwoordig worden er echt dure gekocht, en die gaan vrij lang mee. (duur is echt duur hoor, daar krijg je een rolberoerte van waarschijnlijk) http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 29 mei 201510 j ligt er ook beetje aan waardoor ze kapot gaan.sloop je de dingen, of zijn ze na een maand gewoon op? in het eerste geval ben je waarschijnlijk goedkoper uit met china producten. in het 2e geval is het waarschijnlijk duurkoop.
Geplaatst: 29 mei 201510 j Link doet het niet bij mij... Maar ik heb al een paar jaar redelijk dure oortjes (1 paar van >70,- en een paar Klipsch) en die doen het allebei nog steeds goed. Goeie bass, goed geluid, lekker hard.Vooral de Klipsch http://www.amazon.com/Klipsch-IMAGE-Noise-Isolating-Discontinued-Manufacturer/dp/B001V9LPT4 bevalt me goed. Enorme goede geluidskwaliteit. Das echt genieten. (Heb deze gekregen van iemand die 1 paar had besteld en er 2 opgestuurd had gekregen... ) Alleen die plastic dopjes raak ik steeds kwijt... daar moet ik ff achteraan, nieuwe halen (kleinste maat, mocht iemand die toevallig steeds overhebben?, ruilen tegen grotere maat?).
Geplaatst: 30 mei 201510 j ik heb sennheissers al een jaar of 7...alleen de dopjes vervangen (laatst eentje teruggevonden in het utp busje van de laptop )kost ongeveer net zoveel als jouw jaarverbruik Dennis
Geplaatst: 30 mei 201510 j hier ook Sennheiser, hoofddoel is om te gaan lopen maar zitten goed en bruikbaar voor alles wat je wil doen, blijven lekker op het hoofd zitten en goed geluid...
Geplaatst: 30 mei 201510 j Gewoon bij de action of de xenos ik geloof dat ik voor het laatste paar 0.79 of 0.99 cent heb betaald. Doen het prima ik trek alleen nog wel eens een draadje los omdat dat nog wel eens ergens aan blijft hangen.
Geplaatst: 30 mei 201510 j om even totaal geen antwoord te geven op je vraag ( ); wat is er in vredesnaam voor ergs gebeurd dat mensen het nodig vonden om oordopjes ineens - oh gruwel - "óórtjes" te gaan noemen?!
Geplaatst: 30 mei 201510 j dat heet al jaren oortjes, zelfs in de winkel.oordopjes zijn voor mij die dingen tegen herrie
Geplaatst: 30 mei 201510 j Zo heten ze nou eenmaal,net wat Loes zegt,oordopjes zijn tegen herrie.Ik koop ze meestal bij de action, heb ze overal liggen,en aan de pc zitten een stel. Bevallen mij goed. Ik ben niet zo heel goed met die dingen.Ik blijf er wel s mee hangen,of mn kat kauwt ze door. En die bij mn telefoon zit,gebruik ik nog steeds bij de telefoon.Mijn kinderen verslijten ze ook in grote hoeveelheden.
Geplaatst: 30 mei 201510 j Oortjes voor onze eigen herrie.Oordopjes tegen de herrie van de buren. Hortus est amicus meus.
Geplaatst: 30 mei 201510 j Ik gebruik de oortjes die je bij een gsm krijgt. Ik gebruik ze niet zo veel (vooral op de bus). Ik gebruik liever een hoofdtelefoon. moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit
Geplaatst: 31 mei 201510 j nou, toen ik vroeger een discman had, en daarvoor zelfs nog een walkman, toen heette dat gewoon oordopjes hoor! Ik vind het geen gehoor, die dingen oortjes noemen. Oortjes zitten aan onze hoofdjes, en niet in een plastic verpakking bij de mediamarkt!
Geplaatst: 31 mei 201510 j Die van een walkman/diskman werden hier dan weer koptelefoon genoemd (eigenlijk ook een raar woord). van deze mooie dingen Aan mijn hoofd zitten oren. 31 mei 201510 j aangepast door Gast
Geplaatst: 31 mei 201510 j Auteur Waardoor ze kapot gaan wisselt. Vaak ligt een paar bijv. naast m'n bed: en dan stap je er soms wel eens op Maar meestal is 't plastic na een tijdje op. Dat wordt stijver en breekt/scheurt uiteindelijk. Kwestie van tijd voordat je kabeltje dan stuk is. Werkende link: http://www.focalprice.com/EP001X/Stereo_Ear_bud_Earphones_for_Apple_iPod_2nd_Generation_CD_MP3_MP4.html > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 31 mei 201510 j Firefox kan de server op www.focalprice.com niet vinden. Bij het dragen van portofoons e.d. heb je ook een "oortje" in, dat heet al erg lang zo. Oordopjes zijn voor mij ook dingen om het geluid juist buíten te houden. En Dennis, tja... erop staan is natuurlijk niet echt slim en lijkt me ook geen duur paar oortje tegen bestand. Het snel vergaan van het plastic lijkt me dan weer wel een kwaliteitspuntje dat ik zou verwachten bij de goedkope versies, net als de breuken in de kabeltjes. Misschien kan je eens ergens (winkel, vrindjes) wat versies uitproberen om te kijken of de geluidskwaliteit zoveel beter is dat je volgend keer voor een duurder exemplaar kiest?
Geplaatst: 31 mei 201510 j Ik hbe ooit eens oordopjes gekocht van sennheiser ofhoeheetdatmerk, daar zat een klein rond dingetje bij waar de snoertjes automatisch in terugrollen zodat ze altijd netjes zijn, nooit in de war, makkelijk op te bergen en je er dus ook niet zo snel op zal gaan staan. Misschien is dat wat?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.