79an79 Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Ik heb suikermais voor gezaaid en vandaag uitgeplant in de moestuin, moet ik dit nog beschermen met gaas tegen konijnen of vogels? Groetjes Angelique Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluipwesp Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Wij hebben ook ieder jaar suikermais en beschermen de mais nooit en dat gaat altijd goed. Soms wel wat slakkenvraat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 tenzij je kraaien in de buurt hebt...kijk maar naar de toppen van de rijpende kolven straks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 voor de oogst hier wel ja. Papagaaien , fazanten , muizen, duiven...... ( die papagaaien zijn parkieten trouwens... maar die zijn echt héél erg wel ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Bij ons is vorig jaar in een zeer korte tijd de volledige oogst opgegeten. We weten niet wat het geweest is aangezien we na het ontdekken van de eerste vraat een net over de mais heen gedaan hebben, maar toch zijn alle kolfjes opgegeten. We vermoeden een arsenaal aan dieren die wel een kolfje lusten. Ik zou de mais dus zeker wel beschermen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Hier tegen Sultan, die oogst de mais te vroeg smaakt hem wel smakelijk. Netjes de mais leegkluiven en de volgende tot alles geoogst is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Bij mij is het ieder jaar weer een wedstrijd tussen mij en de ratten. Zij wachten ook het juiste moment af om ze op te "oogsten". In één nacht vreten ze alle kolven kaal. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Hier ook hoofdzakelijk door de ratten en muizen. Ik zag ze gewoon langs de stam omlaag rennen toen ik er aan kwam lopen. Dus op tijd oogsten wil je nog wat overhouden. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
79an79 Posted June 14, 2015 Author Share Posted June 14, 2015 momenteel staat de mais zonder bescherming buiten, is zo ongeveer 15 cm hoog heb slakkenkorrels erom heen gedaan. ik heb nog geen ratten/muizen gezien, maar je weet het maar nooit. Het oogsten zal ik straks goed in de gaten houden, zou wel fijn zelf ook wat maiskolven te eten, heerlijk! We hebben hier wel aardig wat duiven zit die lustten er ook wel pap van zo te lezen. dank voor de reacties! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts