Geplaatst: 4 april 20232 j Er zijn al egels wakker met dat warme weer (nou ja, nu even niet). Het zijn nachtdieren, dus misschien ligt 'ie daar gewoon te slapen? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 14 april 20232 j @Jorieke123 En? Was hij de volgende morgen vertrokken? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 14 april 20232 j Nee, hij ligt er (overdag) nog steeds! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 april 20232 j Leuk! Dan is dat een van zijn vaste slaapplaatsen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 26 april 20232 j Gisteren en vandaag (en vast daarvoor ook al wel, zo strak hield ik em niet in de gaten) geen egeltje meer daar op die plek. Misschien werd ie wat gek van de 4 jonge konijnentjes die daar nu steeds rondrennen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 mei 20232 j Was gisteren even bij buren op bezoek om hun plantjes te bekijken, en hun kat had een cadeautje op het gras achtergelaten. Mooi woelmuisje, was nog niet lang dood.
Geplaatst: 14 juni 20232 j Een pad. Hij zat waarschijnlijk in de schapenwol, daar is het lekker vochtig en er zijn slakken. Toen ik de tuinslang daar neerlegde om een poosje te druppelen, kwam hij of zij tevoorschijn en kroop in de composthoop.
Geplaatst: 21 juni 20232 j Daar is mijn zwarte prins ook weer, midden op de dag in de hitte! Maar nu was er maar 1 mm regen gevallen. Gelukkig heb ik hier vorig jaar gemeld dat ik hem verhuisd had naar een sappig weitje. Want ik vroeg me nu ook weer af of dat beest hier wel gelukkig is. Kennelijk wel dus. Een blijvertje 🥰 Update: Als ik later ga kijken waar hij gebleven is, zie ik hem niet meer. Dan krijg ik een ingeving: naast de vlinderstruik staat al sinds jaar en dag een halve plastic fles in de grond om water te geven. En daar zit hij onderin! Wat een slimmerd! Zo ongeveer de enige vochtige plek in de omgeving. Ik vraag me af hoevaak ik hem al een plens water op zijn kop gestort heb. En ik ben benieuwd hoe hij daar weer uit komt. 21 juni 20232 j aangepast door speets Update "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 21 juni 20232 j O, wat top, @speets,ik heb een pad die schuilt onder het worteldoek bij een jonge aanplant. Elders kan ik ook een halve fles ingraven zodat hij een betere plek heeft dan bij die hete muur. 21 juni 20232 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 22 juni 20232 j 8 uren geleden, fre3ke zei: fles ingraven Nou... ik heb gister de tuin een beetje gesproeid en had verwacht dat hij wel gejaagd zou hebben, maar vanmorgen zat hij er nog precies zo, dus ik vraag me af of hij er nog wel uit kan. Vanavond krijgen wij hier in het Oosten ook eindelijke wat regen (zeggen ze), maar als hij er dan nóg niet uit komt, haal ik hem er morgen zelf maar uit. Dan vertrouw ik het niet meer. En dan leg ik ook een stuk doek ofzo ergens neer. Goeie tip 👍 "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 22 juni 20232 j Edit: Nog beter: een paddenhuis maken van een ingegraven ongeglazuurde terracottapot. Google op paddenhuis diy "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 8 juli 20232 j Naaktslak uitgedroogd op mijn terras, hij heeft de schaduw niet op tijd kunnen bereiken. 8 juli 20232 j aangepast door Arja
Geplaatst: 9 juli 20232 j Haha ik vond het niet heel erg, maar deze zag er wel heel bijzonder uit. Taai en uitgedroogd, en dan dat spoor... net een stripverhaal.
Geplaatst: 21 augustus 20232 j Poepjes onder ons vleesmuizenhuisje! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 augustus 20232 j We hebben hier VEEEL wilde konijnen. Nu eentje minder... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 augustus 20232 j Wow dat is een goede jacht geweest. Ook voor jou dat je dat net hebt weten vast te leggen!
Geplaatst: 29 augustus 20232 j Ja heel toevallig had ik mijn camera bij me en aan en moest de kat zijn prooi even herpakken facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 augustus 20232 j Gisteravond hopte er een kleine groene kikker mee naar binnen. Met enige moeite het glibberige wezentje gevangen en weer in de tuin gezet. Over glibbers gesproken. Ik controleer het kippenvoer elke avond op slakken. Een bakje kippenkorrel is een geweldige slakkenvanger. Ik vang elke dag 3-6 naaktslakken nu het zo vochtig is. Die mogen in de groene kliko met een steen op de deksel, anders klimmen die slijmballen er gewoon weer uit.
Geplaatst: 30 augustus 20232 j Ik had helaas een dode vanochtend. Een kleintje maar toch… de rups van de koninginnenpage. Ik heb die vlinder nog nooit in het echt gezien en nu dreef de rups in de emmer onder de regenton. Zo zielig…. Zo indrukwekkend alsnog.
Geplaatst: 21 september 20232 j In mijn kelder zat een kikker. Al een tijdje, ik zag steeds iets wegschieten maar dacht dat het een muis was. Volgens mij is hij uitgemergeld. Ik ga gaas over mijn kelderrooster leggen, want door dat rooster belanden ook de salamanders steeds in mijn kelder, denk ik. Ik heb hem midden op het grasveld van de buurvrouw geworpen, want één tuin verder is een vijver. Meer kon ik niet doen, denk ik. 21 september 20232 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 21 september 20232 j Ik vind em ook wat dunnig. Maar je kunt niet alles voor zijn. Deze heeft weer wat kansen om bij te vetten. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 september 20232 j Jeetje, bel over been. Die van ons zijn veel dikker. Arm kereltje…. Blij dat je hem hebt gevonden
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.