Bertus Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Heb op het terras (met veel planten) 3 van bijgevoegde scharrelaars gespot.Iemand herkenning? Gewoon laten scharrelen of naar de eeuwige jachtvelden sturen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Coloradokever. Is samen met zijn larven zeer schadelijk in de aardappelteelt . Vernietigen dus. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted July 4, 2015 Author Share Posted July 4, 2015 Foto's op internet zijn inderdaad duidelijk.Nr 4 inmiddels ook "geplet"....gelukkig heb ik geen aardappelen in de tuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Kijk maar goed op al uw planten naar eitjes of larven, die zijn rood en vreten een paar keer hun gewicht per dag. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 heel heeel rap afschieten die handel het zijn inderdaad coloradokevers en hun kids zijn rood, ook weghalen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted July 5, 2015 Author Share Posted July 5, 2015 Heb al wat gezocht maar ik snap nog niet waar ze vandaan komen. Ook nog geen jonkies gezien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 mooi diertje. had ze nog nooit gezien. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Hier nu ook al twee volwassen coloradokevers gezien en gedood, raar maar het lijkt er op dat ze terugkeren. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelie Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Ze komen gewoon op de wind aan waaien, het gras ligt er vol mee, maar de kippen lusten ze blijkbaar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
julia Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Is dit het zelfde beestje? Deze zat bij mij aan de Chinese Roos te snacken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Dat is hem ja, en ooit was dat een echte plaag, vooral de larven zijn ongelooflijke vreters. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Ja Julia het is dezelfde ook Coloradokever , dus weghalen die vreetzak en de rest van de familie ook .Klinkt heel onaardig , mar ze vreten je hele tuin leeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demier Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Yep, de coloradekever is bijna niet uit te roeien, zit meestal op aardappels en als je deze. In je hand hebt gehad is het juist of je een fles petroliunm hebt omgekieperd.De boeren moeten hier div. Keren voor spuiten, want anders staat er geen groen meer op de grond.En ze vreten verder alles wat groen is.gr Mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
julia Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Ik had een foto van de kever gemaakt omdat ik deze nog nooit eerder had gezien en hij er zo mooi uit zag. Hij is na de foto gelijk de container in gekieperd aangezien hij gaten in mijn chinese roos maakte. Morgen maar even kijken of er niet nog meer zitten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demier Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 In de kliko gooien is niet zo een goed idee, die zijn er zo weer uit.Beter is om ze naar de eeuwige jachtvelden te sturen.gr Mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Nu zat er terug een in de kas, waar komen ze vandaan hé, niet met de wind want die staat verkeerd daarvoor. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 misschien kunnen ze tegen de wind in vliegen , Willy ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Lach er maar mee, vroeger vonden ze het zo'n mooie kevertjes, en nu nog, maar dat het een plaag is weten we ondertussen wel. Hoeveel ton DDT is er niet verspoten om ze bijna uit te roeien? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 gelukkig is het bij bijna gebleven willy, anders hadden we ons maar verveeld in de tuin. nu kunnen we nog op dit forum terecht met mailen over dit mooie kevertje. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Nu zat er toch weer eentje in de kas, op de aubergines. En groene wantsen ook al, die stinken als ge ze doodknijpt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demier Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Ja, die knarsen wel lekker. gr Mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 15, 2015 Share Posted August 15, 2015 Ondertussen zijn het er al meer dan twintig die ik dood heb getrapt en de spinnen hebben er ook een deel gevangen.Wat ik me afvraag, als ik er zoveel kan vangen, hoeveel zitten er dan al verborgen op mijn planten en het onkruid?Kan het zijn dat ze nu beter kunnen overleven omdat de gemeenten geen vergif meer spuiten tegen het onkruid?De vorige jaren heb ik er nooit eentje gezien, maar nu!!!! Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
julia Posted August 15, 2015 Share Posted August 15, 2015 Hier heb ik er gelukkig tot nu toe niet meer gezien! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted August 15, 2015 Share Posted August 15, 2015 Het valt me wel op dat er dit jaar - in mijn tuin - vuurwantsen zijn.En het zijn er ook véél. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paksoi Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Coloradokevers zijn een drama bij ons momenteel, nog niet eerder zoveel van die krengetjes gezien hier....idd, de aubergine is hier al kaal... jammer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts