Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Katten, katten, katten.

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Er komen steeds meer leuke katten bij in dit topic, zelf houd ik het voorlopig op twee katten (zeg nooit nooit natuurlijk ).

Maar een goede vriendin van mij gaat samen met haar vriend een kitten nemen na de zomervakantie, en ik zit natuurlijk al een beetje te pushen dat ze er twee moet nemen, want dat is natuurlijk niet alleen leuk voor het kitten, maar ook leuk voor mij als ik op bezoek kom .

Geplaatst:

Gisteren (uhh... tis al laat... Eergisteren!) waren we bij mijn schoonouders op de boerderij... Ze hebben één binnenkat, en een zwervertje dat is blijven plakken en nu een nestje heeft

(eer)Gisteren zag ik ineens twee rode katers, hooguit een paar maanden oud, rondlopen... Prachtige beestjes en supertam, toen ik er een riep kwam ie aanrennen en bleef me achtervolgen. Toen ik op t gras in t zonnetje ging zitten kroop ie op schoot op ging in je nek liggen! Super lief (beetje mager), super mooi, super tam! Gewoon door iemand daar gedumpt...

Een van de twee bleef me maar achtervolgen, en kon het zelfs super met Timmy vinden (we hadden de hond bij)...

Ik weet dat het niet kan... Maar ik heb er gewoon van wakker gelegen vannacht! Hoe kan iemand zoiets doen...

Schoonouders willen er vanaf, net als van de vier kittens in het nieuwe nestje (worden tam gemaakt, geënt, ontwormd en op MP gezet), en ik heb altijd gezegd, dat als ik ooit nog een kat zou willen, het een mooie, grote, lieve main coon zou zijn...

Vriendlief is helemaal anti, maar mijn hart breekt als ik aan die kleine denk!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:
http://www.bontgoed.nl/technikat/voeding.html

Het eet en poept al... echt zeer positief...

Ik had vorig jaar ineens een kitten die dat nog niet deed, dus dat was flink klussen... is wel uitgegroeid tot die zwarte die me de hele dag door het huis volgt... van hierboven dus....

Onze rosse (eigenlijk eerder crèmekleurige) kater krijgt regelmatig wat rauwvoer (meneer lust wel enkel kip en heel af en toe wat rundsvlees, dus is dat kipfilet, kippenvleugeltje, kippenhartje en een brokje rundsvlees als ik stoofvlees maak) en een eierdooier zo nu en dan is ook een snoepje

Maar de kleine eet goed. Ook droge brokjes als ik die over het natvoer strooi. Gekookte kip gaat ook vlot binnen, zelfs zonder versnijden, wat bij onze dikzak wel nodig is. Die gebruikt zijn tanden niet graag - met grote brokken zit hij alleen te spelen.

Hij weet nog niet goed wat hij van dat kleine ding moet denken, grollen, blazen, toch maar meespelen? Wel grappig, want dan zit hij met zijn oren rechtop, zeer geïnteresseerd te kijken (niet boos of angstig dus) - maar toch te grollen om zich een figuur te geven Daarnet zaten ze kop tegen kop kipfilet te eten van hetzelfde bord. Pas toen alles op was, rook hij even aan het kopje van de kleine om direct te blazen alsof hij toen pas besefte: 'eikes, gij stinkt naar onbekende kat'! Maar ik denk wel dat ze rap samen in 1 mand gaan liggen...

Geplaatst:

De huidige stand van zaken: zalig maffen naast onze rosse kater.

p107014676051337447461.JPG

Eerste dag: met grote ogen staren, blazen en grollen naar dat kleine ding.

Tweede dag: het nieuwe kitten bespieden, bespringen, omverwerpen, geïnteresseerd gadeslaan en alleen nog grollen als het te dichtbij kwam.

Derde dag: samen eten, samen spelen (soms nog een beetje wild, dat wel), de kleine gewillig met zijn staart laten spelen en zelfs samen slapen met de pootjes in de lucht...

Dat komt wel goed

Geplaatst:

Cute!!!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Hier dan ook onze Mickey, lekker chillend in de zon

imag070950961337460123.jpg

Geplaatst:

Die rossige kater lijkt precies op dribbel (waarschijnlijk wel een poot meer... ) Dus ik vind het een super knapperd!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Wat een schattig beest!

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Gewéldig al jullie kattenbeestjes allemaal ....

Fotootje anderhalf maand geleden genomen... Poging tot "liefelijke" foto van Blackie..

Rode kussentje (mini piepschuim binnenvulling) is opeens ontdekt door dame...

Ok... is nu dus niet meer míjn kussentje maar h'áár kussentje..,

100283964661337552262.JPG

100284187481337552286.JPG

Zo ziet mijn ouwe dametje er dan toch wel een stúk symphatieker uit.. of niet dan... ??

Geplaatst:
Die rossige kater lijkt precies op dribbel (waarschijnlijk wel een poot meer... ) Dus ik vind het een super knapperd!

Ik heb een zwak voor rooie poezen, en deze kater hebben we zelf uit het asiel gekozen.

Had een broertje in dezelfde kleur, maar die is vorig jaar overreden. De voordeur was per ongeluk niet in het slot geklikt en er liep net een omleiding van een steenweg in de buurt over onze straat. Dat heeft hij jammer genoeg niet overleefd

Maar deze jongen lag gelukkig nog binnen te slapen toen ik de deur zag openstaan.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Wij hebben een zeer eigenwijze poes, ze heet pluis...

Ze heeft een keer een nestje gehad met 7 kittens! Daarna vond ik het welletjes, ze is gesterriliseerd. Mak beestje, en vooral NIET vriendelijk. Vreemde mensen houd ze op een afstand door te blazen, en in het uiterste geval een haal te geven....

Als ik wil dat ze naar buiten moet (Zomernacht's), wil ze binnen blijven en omgekeerd

Ook met voer hoef je ze niet te beduvelen, alleen TomPoes. Verder is ze een beetje dom ook. Ze eet namelijk geen frikadel! Waarom niet? Ze heeft 1 keer haar mond gebrand aan een frikadel omdat die te heet was. Waarschijnlijk onthoud ze dat en hoeft ze dus nu geen frikandellen meer, \o/

Verder is ze ook wel erg lief!

gr

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:
Gewéldig al jullie kattenbeestjes allemaal ....

Fotootje anderhalf maand geleden genomen... Poging tot "liefelijke" foto van Blackie..

Rode kussentje (mini piepschuim binnenvulling) is opeens ontdekt door dame...

Ok... is nu dus niet meer míjn kussentje maar h'áár kussentje..,

100283964661337552262.JPG

100284187481337552286.JPG

Zo ziet mijn ouwe dametje er dan toch wel een stúk symphatieker uit.. of niet dan... ??

Lief poezebeest!

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Ik dacht ik neem voor moestuindag nog wat kattekruid mee voor deze of gene.....hmmmm dat vond Luna niet zo´n leuk idee.....ze heeft hele pollen in de tuin staan , maar dat stekkie in dat witte bakje van de chinees , is nét even lekkerder

pict284080351337633448.JPG

pict284193071337633452.jpg

ik wil t wegpakken, krijg ik me toch een verwijtende blik!!!

pict284226351337633459.jpg

MIS POES!!!

pict284388201337633467.jpg

Geplaatst:

Dat zal je onder een tunneltje mogen kweken .

Geplaatst:

Hahaha Prachtig.

Ik heb hier een voortuin vol gezaaid met kattenkruid, ben benieuwd wat dat voor idote taferelen oplevert hier met de buurtkatten

Geplaatst:

Hihihi... leuke kattekruid poes!

Mijn zoon stuurde net een leuk filmpje van een kitten die onder het eten steeds nom nom nom zegt

http://www.youtube.com/watch?v=MnagRjxp7v4&feature=related

Zo schattig!

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Ik heb speciaal voor Casper en Simba een stuk ingepoot met kattekruid, en ...... Ze kijken er niet naar om!!!!!! . Stelletje Monsters

Geplaatst:

Nu met het warme weer staat het raampje aan de voorkant een stukje open. Aan de 2 zijkanten hebben we een haakje en oogje zitten zodat we hem kunnen vastzetten. Want Casper weet wel waar dat lekkere geurende windje wegkomt en neust er dus graag!!

dsc0057811861337947220.JPG

Ook is Casper af en toe een beetje jaloers geloof ik op Thjalzi de hond. Tegenwoordig gaat hij graag in de hond zijn bench liggen slapen. En de hond laat het gewoon toe. We hebben hier in de kamer 2 riante krabpalen, een rieten kattenmand (zo'n hoge) een honden mand maat m en een maat xxl, waar ze regelmatig inliggen, en een stuk of 4 kussens. Dus er is genoeg plek om te gaan liggen, maar toch gaat hij in de bench liggen slapen. Ik zeg dus maar dat hij jaloers is op de hond, maar weet iemand hoe ik dat gedrag kan verklaren?? Als ik de hond in de hal laat om hem zijn tuig en lijn aan te doen gaat Casper ook voor de deur zitten en miauwt, erg demonstratief. vandaar ook dat mijn gevoel dat hij jaloers is zo sterk is. De katten krijgen nog steeds evenveel aandacht als voordat de hond hier in huis kwam, we zijn nu zelfs vaker thuis.

dsc0057651031337947680.JPGdsc0057578061337947699.JPG

Geplaatst:

tja, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven om onze (helaas overleden) Griekse schatten te laten zien.

Precies 2 jaar geleden is Snorky (de rechter) aan een hartaanval overleden.

Gisteren hebben we helaas Dombo (de linker) moeten laten inslapen, volledig verlamd geraakt.

katten-april-mei-2010-04611601337948129.jpg

katten-april-mei-2010-06459751337948175.jpg

Geplaatst:

Oh, wat sneu... Sterkte ermee.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Ik heb vorige week net een poesje erbij gehaald...in de barn hebben we heel veel katten, maar die zijn verwilderd ik geef ze te eten, maar meer niet

Binnen hebben we 3 katten..dit is mijn nieuwste aanwinst.

Simon is zijn naam.

simon-6-weeks,348281338013913.JPGsimon-6-weeks64761338013923.

Geplaatst:

Wat een dotje.

Hij loenst een beetje, erg moppig!

Simon is een leuke naam.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Wat een mooi ding, Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken. 3 katten, pff deze 2 breken me de tent al af!!! hahaha, maar wat zal het dan een gezellige boel worden daar bij jullie. kunnen de 2 andere al met hem overweg?

Geplaatst:

Wat een schatje, die kleine En die Griekse schatten zijn helemaal mijn type. Als reïncarneren mogelijk blijkt en ik krijg ook nog eens de keuze waarin, dan word ik vast zo'n gezellige, dikke rosse kat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.