Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

pompoen161881438094860.jpg

Dag,

Ik zit met een klein probleempje, maar kan hier niets over vinden op het wereldwijde net.

De pompoenen en ook kalebassen worden aangestoken door een insect, maar welke?

Anders is een oplossing zoeken voor het probleem nogal lastig.

Lijkt zuigschade, geen larve of kanalen gevonden in het binnenste.

Groeten,

Paksoi

ps, ik zal proberen mijn steentje bij te dragen op het forum...ben bij toeval hier terecht gekomen, haha!

Geplaatst:

Hagelschade is het zeker niet. (geen rare gedachte )

Geen hagel gehad hier en er is duidelijk een bron te zien waar het begint.

Ik heb 50 pompoen planten staan en het begint op 1 plek van het stuk grond met aantasting van 2 pompoenplanten en de naastgelegen kalebas.

De rest is vrij van schade.

Geplaatst:

Misschien dat er op die plek slakkeneitjes hebben gezeten? Ik had namelijk vorig jaar ook allemaal putjes in een paar van mijn pompoenen, slakkeneitjes en de slakjes die daar uit kwamen hadden dat veroorzaakt.

Geplaatst:

Wat het is weet ik niet, maar hagelschade op de pompoenen ziet er beslist anders uit. Tenminste op mijn pompoenen dan (verschillende soorten), hier was helaas wel hagel.

Geplaatst:

Slakkeneitjes?

ik zal er eens op letten, immers het moet iets zijn.

Het lijkt erop dat het een moeilijk onderwerp gaat worden.

Als er nu wat meer over te vinden was op het net, hah!

Groet,

Paksoi

Geplaatst:

Misschien heeft er een slak geprobeerd er iets van af te eten toen de pompoen nog klein (onbestoven) was.

Dat zag ik van de week bij mij. Een aantal kleine slakken waren bezig om een onbestoven vruchtbeginsel op te eten. Het lukte ze trouwens redelijk.

Misschien dat ze dat op die foto ook hebben geprobeerd?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...