citroen Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Cocos peat van de Action mag daar niet meer verkocht worden.Zij hebben nu een nieuw Cocos produktop de markt nl: Bodembedekker € 0,75 per blok .op te lossen in 1,5 l water om 6 l cocos snippers te hebben Zijn er al mensen die dit gebruikt hebben ter vervanging van de vorige Cocos peat in plantgrond samenstellingen om aardbeien in bakken te planten ?BlBlond turf strooisel is toch ook grof van samenstelling ,en word ook gebruikt in die plantgrond samenstelling .Wie heeft er ervaring mee ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 deze bodembedekker verkoopt de action al jaren. nieuw is het zeker niet en het lijkt me ook geen vervanger. is de compacte potaarde (cocopeat) niet gewoon op? vorig jaar was er rond deze tijd ook nergens meer iets te krijgen, dit voorjaar lag het gewoon weer in de schappen. de bodembedekker ligt hier onder de framboos. erg grof, lijkt me niet zo geschikt om door de grond te mengen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees Tabak Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Een alternatief is de cocosgrond van Ikea. Vind die zelf ook wat makkelijker te gebruiken; is niet zo hard geperst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 (edited) Is inderdaad niets nieuws , gebruik ik al jaren.De gewone cocopeat aarde moet jr echt geluk hebben , 9 op de 10 keer dat je er komt is ze uitverkocht.Als ze er is moet je de koffer van je auto volladen zodat je voor lang voort kunt... Edited August 6, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted August 3, 2015 Author Share Posted August 3, 2015 Had ik dat ook maar gedaan !Dus zeker niet mengen in potgrond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 In België ligt die nooit in de winkels (peat) hier in de buurt. Hebben enkele de andere soort, ga het steeds in Nederland halen. Handig ding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Weet je zeker dat ze er niet verkocht meer worden? Of waren ze gewoon even op? Ik heb de bodembedekker gebruikt in een aantal potten met aardappelen. Maar dat was niet erin gemengd. Ik pleurde gewoon alles wat ik had liggen aan grond erin. Er is wel een verschil tussen de potgrond en bodembedekker. Weet niet zo goed meer wat. Vokgens mij iets wat het minder geschikt maakte om in je potgrond te doen. Niet gewassen ofzo? Misschien staat het ergens op dit forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted August 4, 2015 Author Share Posted August 4, 2015 Volgens de chef van het winkelpersoneel mag het niet meer in de Action verkocht worden(Coco peat potaarde) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Ik heb die grove - bij tijdelijk gebrek aan de fijne - zowel door potgrond gedaan als in de tuin gebruikt. Geen enkel probleem tot nog toe.In de volle grond onder de pompoenen en paprika's, en die doen het veel beter dan vorig jaar. Het is op dat stukje erg droog, vandaar. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Volgens de chef van het winkelpersoneel mag het niet meer in de Action verkocht worden(Coco peat potaarde)Gaf de chef ook een rede waarom? als dat dezelfde persoon is die de bodembedekker een nieuwe product op de markt noemt dan zou ik daar niet teveel op vertrouwen. Misschien een bericht naar de action sturen met de vraag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Oh deze ken ik nog niet! De cocospeat koop ik zelf bij de IKEA, die vind ik fijner omdat je ze in blokken kunt scheuren en dan heb je niet zo'n grote emmer nodig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 cocopeat fijn is heel fijn van structuur planten kunnen goed wortelen cocopeat voor afdekken grond is grof zijn allemaal stukjes van 2 cm bij 1 cm bij 1 cm ongeveer Planten kunnen minder wortelen als je ze in de bloembakken gebruikt voor de aardbeien dan liggen de bovenste als ze opdrogen gewoon los er boven op en het opnieuw vol laten zuigen is moeilijker ze spoelen eerder weg verkrijgbaarheid is niet zo makkelijk voor de winkels ik heb ook verschillende redenen aan gehoort van de winkelmedewerkers Uiteindelijk had ik zoiets ze zeggen gewoon iets weten ook niet of het binnenkomt Een tijd later kon ik gewoon beide soorten kopen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Bij de Action in Tiel lagen ze nog wel gisteren. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Ook ik heb ze hier bij de Action zaterdag nog zien liggen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wuppie_84 Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Ik gebruik deze blokken als bodembedekker bij de aardbeien. Daar zijn ze, vind ik, erg handig voor. Geen last van wegspoelen hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 liep door de action en moest aan dit topic denken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathy78 Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 In Zwijndrecht nog volop bij de Action verkrijgbaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted August 29, 2015 Share Posted August 29, 2015 Die bodembedekker heb ik hier ook bij de frambozen en een paar andere vaste planten. Leuk spul, maar teleurstellend weinig als je echt bedekken wilt. Na ruim een half jaar begint het al af te breken. Geen probleem op zich, maar is wel snel. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts