Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Cocos peat Action

citroen

Recommended Posts

Cocos peat van de Action mag daar niet meer verkocht worden.

Zij hebben nu een nieuw Cocos produktop de markt nl: Bodembedekker € 0,75 per blok .

op te lossen in 1,5 l water om 6 l cocos snippers te hebben

Zijn er al mensen die dit gebruikt hebben ter vervanging van de vorige Cocos peat in plantgrond samenstellingen om aardbeien in bakken te planten ?

Bl2-IMG0003-00691161438608558.JPG1-IMG0002-00621191438608572.JPG

Blond turf strooisel is toch ook grof van samenstelling ,en word ook gebruikt in die plantgrond samenstelling .

Wie heeft er ervaring mee ?

deze bodembedekker verkoopt de action al jaren. nieuw is het zeker niet en het lijkt me ook geen vervanger. is de compacte potaarde (cocopeat) niet gewoon op? vorig jaar was er rond deze tijd ook nergens meer iets te krijgen, dit voorjaar lag het gewoon weer in de schappen.

de bodembedekker ligt hier onder de framboos. erg grof, lijkt me niet zo geschikt om door de grond te mengen.

Is inderdaad niets nieuws , gebruik ik al jaren.

De gewone cocopeat aarde moet jr echt geluk hebben , 9 op de 10 keer dat je er komt is ze uitverkocht.

Als ze er is moet je de koffer van je auto volladen zodat je voor lang voort kunt...

Edited by Guest

Weet je zeker dat ze er niet verkocht meer worden? Of waren ze gewoon even op?

Ik heb de bodembedekker gebruikt in een aantal potten met aardappelen. Maar dat was niet erin gemengd. Ik pleurde gewoon alles wat ik had liggen aan grond erin.

Er is wel een verschil tussen de potgrond en bodembedekker. Weet niet zo goed meer wat. Vokgens mij iets wat het minder geschikt maakte om in je potgrond te doen. Niet gewassen ofzo? Misschien staat het ergens op dit forum.

Ik heb die grove - bij tijdelijk gebrek aan de fijne - zowel door potgrond gedaan als in de tuin gebruikt. Geen enkel probleem tot nog toe.

In de volle grond onder de pompoenen en paprika's, en die doen het veel beter dan vorig jaar. Het is op dat stukje erg droog, vandaar.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Volgens de chef van het winkelpersoneel mag het niet meer in de Action verkocht worden(Coco peat potaarde)

Gaf de chef ook een rede waarom?

als dat dezelfde persoon is die de bodembedekker een nieuwe product op de markt noemt dan zou ik daar niet teveel op vertrouwen.

Misschien een bericht naar de action sturen met de vraag?

cocopeat fijn is heel fijn van structuur planten kunnen goed wortelen

cocopeat voor afdekken grond is grof zijn allemaal stukjes van 2 cm bij 1 cm bij 1 cm ongeveer

Planten kunnen minder wortelen als je ze in de bloembakken gebruikt voor de aardbeien dan liggen de bovenste als ze opdrogen gewoon los er boven op en het opnieuw vol laten zuigen is moeilijker ze spoelen eerder weg

verkrijgbaarheid is niet zo makkelijk voor de winkels ik heb ook verschillende redenen aan gehoort van de winkelmedewerkers

Uiteindelijk had ik zoiets ze zeggen gewoon iets weten ook niet of het binnenkomt

Een tijd later kon ik gewoon beide soorten kopen

• 3 weeks later...