Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

veel druiven trossen maar niet mooi


AnnyB

Aanbevolen berichten

1190389610299305537137471579651910811671042n13261440101904.jpg11905402102993052038041780323907282175999n51381440101914.jpgHallo,

 

Ik heb een Boskoop in de tuin met veel trossen. De druiven trossen zijn echter klein en vol niet gegroeide druifjes (zie foto's)

Hoe kan dit? Is dit normaal voor deze druivensoort?

Het is het eerste jaar dat de plant zoveel trossen geeft maar ik had niet verwacht dat ze zo klein zouden blijven ook omdat wij tegen de schutting t.o. deze een witte Italiaanse druivensoort hebben die grote, volle trossen geeft.

Onze tuin is gelegen op het zuiden dus daar zou het niet aan moeten liggen.

wie weet raad?

Dank voor alle reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boskoop Glory blijven wel kleine druiven maar indien je bij aanvang van de trossen er al redelijk wat af doet, krijg je veel vollere trossen met ietsje grotere druiven (maar nog steeds klein in vergelijking met veel andere rassen).

Ik zou het voor dit jaar zo laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Angela, wat is dieven? krenten ken ik maar daar waag ik me niet aan. Teveel gedoe met zoveel trossen. Ik heb ergens op internet gelezen dat voor "huiselijk" gebruik niet nodig is om te krenten, dat doen alleen mensen die een echte wijngaard hebben en de druiven willen verkopen. Ik zal hoe dan o volgend jaar minder trossen laten groeien en wie weet, ga ik ze ook krenten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel heel wat trossen verwijderd en ook gekrent, dat is een langdurig werkje maar het loont aan betere kwaliteit van de bessen.

Boven de pergola heb ik de druiven een beetje de vrije loop gelaten, alleen de lange dieven haal ik er uit, er moet tenslotte genoeg blad zijn om de druiven te laten rijpen ook hé.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zegt topic starter het zelf al in haar titel van dit topic. Veel maar niet zo mooi. Volgend jaar minder en dus mooier.

Verder is dit typisch Boskoops Glorie hoor. Zeer vruchtbaar , veel trossen, veel en kleine bes. En matigjes van smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...