AnnyB Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Hallo, Ik heb een Boskoop in de tuin met veel trossen. De druiven trossen zijn echter klein en vol niet gegroeide druifjes (zie foto's)Hoe kan dit? Is dit normaal voor deze druivensoort? Het is het eerste jaar dat de plant zoveel trossen geeft maar ik had niet verwacht dat ze zo klein zouden blijven ook omdat wij tegen de schutting t.o. deze een witte Italiaanse druivensoort hebben die grote, volle trossen geeft.Onze tuin is gelegen op het zuiden dus daar zou het niet aan moeten liggen.wie weet raad?Dank voor alle reacties Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paksoi Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Je kunt vaak beter minder druiven hebben aangezien je vaak wat mooiere druiven krijgt. (ook groter soms)Het lijkt me in deze situatie niet verkeerd dat er 'kreetjes' tussen zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnyB Posted August 21, 2015 Author Share Posted August 21, 2015 Hallo, dank voor uw reactie. Dus ik had helemaal in het begin een aantal trossen eruit moeten knippen? Goed om te weten voor volgend jaar. Ik neem aan dat het nu te laat is om trossen ertussen uit te halen?Groet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Boskoop Glory blijven wel kleine druiven maar indien je bij aanvang van de trossen er al redelijk wat af doet, krijg je veel vollere trossen met ietsje grotere druiven (maar nog steeds klein in vergelijking met veel andere rassen).Ik zou het voor dit jaar zo laten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnyB Posted August 21, 2015 Author Share Posted August 21, 2015 Dank u Simon voor uw antwoord. Hopelijk zullen ze wel lekker smaken over een maandje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 En natuurlijk niet vergeten te dieven en te krenten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Mijn Boskoop Glory ziet er nu zo uit; En de Georg in de kas; Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnyB Posted August 21, 2015 Author Share Posted August 21, 2015 Angela, wat is dieven? krenten ken ik maar daar waag ik me niet aan. Teveel gedoe met zoveel trossen. Ik heb ergens op internet gelezen dat voor "huiselijk" gebruik niet nodig is om te krenten, dat doen alleen mensen die een echte wijngaard hebben en de druiven willen verkopen. Ik zal hoe dan o volgend jaar minder trossen laten groeien en wie weet, ga ik ze ook krenten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnyB Posted August 21, 2015 Author Share Posted August 21, 2015 Willy, je Boscoop ziet er goed uit,mooie trossen, volgend jaar wil ik ze ook zo hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Het zelfde als bij een tomaat de nieuwe takjes die zicht in de oksel vormen verwijderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnyB Posted August 21, 2015 Author Share Posted August 21, 2015 Dankjewel Angela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Ik heb wel heel wat trossen verwijderd en ook gekrent, dat is een langdurig werkje maar het loont aan betere kwaliteit van de bessen.Boven de pergola heb ik de druiven een beetje de vrije loop gelaten, alleen de lange dieven haal ik er uit, er moet tenslotte genoeg blad zijn om de druiven te laten rijpen ook hé. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Dieven doe ik zeker ook maar krenten niet. Krenten is volgens mij de tijd niet waard bij de boskoop glory, gaf bijna geen verschil. Ben op bezoek bij ouders, dit is hun druif: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Eigenlijk zegt topic starter het zelf al in haar titel van dit topic. Veel maar niet zo mooi. Volgend jaar minder en dus mooier. Verder is dit typisch Boskoops Glorie hoor. Zeer vruchtbaar , veel trossen, veel en kleine bes. En matigjes van smaak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts