Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pesto inmaken?


Cupcakeje

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Jippie ik heb morgen een weck ketel te leen en dan kan ik het eindelijk uitproberen. Ga voornamelijk veel soep wecken. Maar ik vraag mij af of je zelf gemaakte pesto ook kan wecken zodat het langer goed blijft ? zou leuk zijn als ik nu mijn basilicum allemaal in 1 keer kan knippen voor het verdort in de winter en toch nog de hele winter van pesto kan genieten Maar ik kan op weck.eu alleen maar recept vinden voor pesto en dan met olie in een pot. Logisch want dat zit ook in pesto. Maar of ik dat ook kan wecken. En hoelang dat dat goed blijft tegen over pesto gewoon in een potje stoppen kan ik niet vinden. iemand die het weet of zelf getest heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pesto uit de winkel bevat vast een flinke dosis conserveermiddelen vermoed ik zo.

Van pesto wecken heb ik nog nooit gehoord, wel van pesto invriezen in ijsklontjesbakjes dat dan ca. 6 maanden houdbaar is. Misschien is dat nog een optie? Het haalt hier de vriezer gewoon niet, dus (nog) niet zelf geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het ook snel zijn smaak verliest als je het droogt.

 

Misschien beter fijnsnijden en in kleine porties invriezen (ijsblokjesbakje?).

 

Heb een keer een test op TV gezien over supermarktpesto: die werden (bijna?) allemaal afgekeurd: "dit is geen pesto ".

 

EDIT: oeps, allemaal tegelijk

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pesto invriezen heb ik inderdaad al van gehoord. Maar mijn moeder houdt zo enorm veel van mijn zelfgemaakte pesto dus ik zou haar graag een winter verraadde kado doen. Zij woont echter een anderhalf uur rijden van mijn vandaan dus tegen de tijd dat ik daar ben zijn de blokjes alweer ontdooit. En omdat het zo ver is rijden wij tijd al vroeg weg om die ochtend dan nog de pesto te maken zie ik niet zo zitten. Ik weet ook niet precies wanneer ik haar weer zie en of de basilicum planten dat houden. Vandaar dat wecken echt voor mij het beste lijkt. Dan kan ik er vandaag mee aan de slag. Ik denk inderdaad dan aan de potjes in de supermarkt. Misschien meer basilicum er in doen dan normaal tegen de smaak verlies ? En dan op lage temperatuur wecken ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder reklame te willen maken..

 

In de eerstvolgende Landleven een heel artikeln over pesto wecken

 

http://www.landleven.nl/Culinair/Recepten/2015/9/Zelfgemaakte-pesto/?cmpid=NLC|landleven|2015-09-15|Zelfgemaakte_pesto_uit_de_weck

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister heb ik peterselie pesto gemaakt en geweckt.

 

Ik vindt de kleur nog steeds mooi, hoe het smaakt weet ik nog niet.

wil hem niet gelijk openen .

Binnenkort zal ik het proeven en dan berichten. Als ik het een sxxs vindt maak ik er meer van.

 

23186022jy.jpg

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...