Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het vriest, seizoen 2015 - 2016

Featured Replies

Geplaatst:

Het vriest 2015-2016

Dit topic loopt vanaf nu (september 2015), tot en met de ijsheiligen 2016 (medio mei)

Geplaatst:
  • Auteur

Nu al nachtvorst?

Vannacht wordt er in omgeving Twente een temperatuur voorspeld van +4 graden, op 1,5 meter hoogte.

Met helder weer en geen wind zou dat heel misschien de eerste vorst aan de grond kunnen zijn.

Naamloos44091443161265.jpg

Geplaatst:

tsja, heel bijzonder, ze hadden begin juli nog vorst dacht ik, dus ze zijn daar maar een maand of twee ijsvrij freddo2.gif

Geplaatst:

Lekker vroeg. Tijd voor de bbq dan om op te warmen

Geplaatst:

ik wil er niet eens over nadenken!

Het was gisteravond al flink mistig alhier en nu nog. Maar of het nauw rijp of dauw is op de grasvelden? Zal erom spannen.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Ja, het is afzien hier in het Oosten

Nee hoor. Het is hier geweldig. Prachtige omgeving - heerlijk rustig - en de zomers zijn meestal (veel) warmer en minder vaak regen dan in het Westen.

Én eerder schaatsen in de winter.

Mij hoor je niet klagen.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Zondagmorgen 27 september 2015 om 7.10 uur was het op vliegbasis Twenthe op 10 cm boven de grond - 0,1° Celsius.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Hoe koud het vannacht is geweest weet ik niet, om 3 uur `s ochtends was het al -1,6 tendens dalend.

In ieder gaval zijn al onze bonen planten en paprika planten dood

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Vanochtend iemand gesproken uit Hengelo, Overijssel en die had gisterochtend heel vroeg een laagje ijs op de voorruit van de auto gehad

Geplaatst:

Ik ga m'n schaatsen uit het vet halen

Geplaatst:

Jullie zijn er snel bij.

Hier in Corsica is het momenteel + 17 's nachts...

Geplaatst:

+17? Wow, nee zo warm is het hier overdag ongeveer.

Vannacht de eerste echte nachtvorst gehad. Was niet voorspeld, maar een berijpte grond is wel mooi om te zien. Heb gelijk de overige pompoenen (die nog niet rijp zijn) geoogst, hopelijk rijpen die nog goed na. Ook de paprika's heb ik al geoogst en eigenlijk moet ik straks ook nog de peterselie oogsten en invriezen. De winter komt er nu echt aan!

Geplaatst:

Dat vroeg ik me af...is het nodig nu er nachtvorst voorspeld word om de pompoenen ( wel 2) binnen te halen?

Geplaatst:

pompoenen kunnen vlgs mij niet tegen vorst dus als je er niks overheen kunt leggen moeten ze bij -0,1 al naar binnen

Geplaatst:

Okee....dan mogen mijn pompoenenkindjes mirgen mee naar huis!

Geplaatst:

Het was hier ook IJSkoud.

Ik kan aan de OI-kers zien dat de vorst nog niet echt de tuin in is gekomen.

Dat is voor mij altijd een mooie graadmeter. De hele tuin ruikt ernaar als hij kapot gevroren is.

De pepers en de tomaten hangen er ook nog, maar het weer slaat om, dus die mogen nog even buiten blijven.

Geplaatst:

Vrijdagmorgen een beetje ijs op de autoruit. Nog geen schade aan de planten.

Geplaatst:

Een aantal pepers gaat 's nachts naar binnen, en een aantal staat in de kas nog verder te rijpen. Maar buiten hangen de tomaten nog en de paprika's worden steeds roder. Laat het nog maar even zonnig blijven en liefst wat minder koud 's nachts.Er is hier gelukkig nog niets bevroren.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

Betekent een voorspelling van 4 graden dat er mogelijk vorst aan de grond zal zijn? Of verschilt dat nog om de een of andere reden dat er 4 graden verschil is?

Geplaatst:

Bij ons in het Oosten vriest het meestal eerder (en harder) dan bij jullie aan de kust. Als ik in het Westen woonde, zou ik me niet veel zorgen maken als er 4 graden voorspeld wordt. Zie plaatje van Henk hierboven.

Bewolking, windrichting en beschutting hebben ook invloed.

Geplaatst:

Ik woon precies in het stukje westen waar het wel 0 graden aan de grond was, maar dat kan ik altijd pas op het moment zelf of achteraf zien. Wat ik heb gezien van vorige winter scheelt het ongeveer 2 graden waar de planten dicht bij mijn huis staan. Ik ga eens opletten met wat voor wind en andere omstandigheden ik precies vorst aan de grond heb en wat was voorspeld op 1,5 meter (of was het 2 meter?), bedankt voor de tip. Vorig jaar ben ik wel een paar keer de mist in gegaan, dat het wel degelijk vroor. Lijkt me ook best leuk om eens uit te zoeken

Geplaatst:
  • Auteur

Vannacht (nacht van za 10-10 naar zo 11-10): kans op nachtvorst.

KNMI: Komende nacht is het overwegend helder. De temperatuur daalt naar zo'n 3 graden en op een beschutte plaats kan het aan de grond licht vriezen. De noordoostenwind is meest matig, kracht 3.

Ook de nachten erna:

minimum-temperatuur56811444459386.png

Geplaatst:

Denk dat hier ondertussen een nachtvorstje is langsgekomen.

De basilicums hangen ineens slap en bruin te zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.