Ga naar inhoud

Wijzigingen en opmerkingen over het forum (techniek)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goed overzicht in de 2e post van dit topic, je bent er maar druk mee Jorg

Die quote meldingen zijn trouwens geniaal! zo zag ik direct dat mijn vraag werd beantwoord.

nog een kleine vraag/opmerking.

in het profielvak naast een post staat een tekstballon icoontje. wil je een pb naar iemand sturen moet je op dit ballonnetje klikken, dan komt er een venstertje en daarna nogmaals op een tekstballonnetje klikken. eerder was dit een rechtstreekse link.

Geplaatst:
Oh ja, en wat ik ook nog mis, en dat miste ik op het oude forum ook al: als je de lijst van ongelezen berichten hebt, is er daar geen mogelijkheid om alle berichten als gelezen te markeren. Daarvoor moet je eerst weer terug naar de beginpagina gaan. Dat is niet handig.
Voor deze zekerheid: is het voldoende om op deze pagina dezelfde knop als op de homepage toe te voegen "Markeer forums als gelezen"? Ik gebruikte deze pagina zelf niet (ik lees via de RSS feed) dus weet niet helemaal meer hoe het er uit zag

Ja, dat is dezelfde knop.

Geplaatst:

In het verleden(2011) is er ooit de aanpassing geweest om bij elk bericht het kopje "nieuwe berichten' en "jouw berichten" als keuze te hebben. Een soort afkorting op de huidige "snelle links".

Ik vind het jammer dat dit er nu niet meer is. Vond het wel ten goede van de (snellere) leesbaarheid van het Forum komen. Ik hoop dat dit weer aangepast kan worden

Geplaatst:

Er viel mij zojuist iets op bij een blog.

Bij bijvoorbeeld deze blog zijn er zoveel reacties dat er 2 pagina's zijn.

echter staat alleen bovenaan de reacties dat er 2 pagina's zijn. onderaan staat dat niet vermeld waardoor de 2e pagina makkelijk over het hoofd wordt gezien.

Geplaatst:
ik probeer het bericht van jorg te quoten maar ik kom in een leeg venster terecht... handmatige quote dan maar:

Dat klopt, net als in de oude forumversie is het niet mogelijk om via die knop het laatst geplaatste bericht (waar je op reageerd) te quoten. Bij de overige berichten gaat dat wel direct. Reden van deze wijziging een aantal jaar geleden was de grote hoeveelheid onnodige qoutes van het voorgaande bericht.

Het markeren van de topic's waar ik in hebt gereageerd gebeurt al.

In de oude lay-out met een klein stipje, nu met een beter zichtbaar sterretje.

Ik dacht toen ik het forum voor het eerst opende dat de rode blokken de topics waren waar ik in had gereageerd vandaar mijn voorstel. maar het sterretje is ook al erg duidelijk. zou jammer zijn als dit verdwijnt aangezien deze functie bij de oude lay-out ook al aanwezig was.

Nu snap ik inderdaad wat je bedoelt. Ik ga dezelfde icoontjes aanhouden als in de vorige layout, dus in ieder geval zonder megafoon en sjerp. Het sterretje ga ik onderzoeken of dat daarna nog mooi is.

In het verleden(2011) is er ooit de aanpassing geweest om bij elk bericht het kopje "nieuwe berichten' en "jouw berichten" als keuze te hebben. Een soort afkorting op de huidige "snelle links".
Je bedoelt de links die in de oude forumversie links boven stonden (onder de grijze balk) of de links die rechtsboven stonden?

Er viel mij zojuist iets op bij een blog.

Bij bijvoorbeeld deze blog zijn er zoveel reacties dat er 2 pagina's zijn.

echter staat alleen bovenaan de reacties dat er 2 pagina's zijn. onderaan staat dat niet vermeld waardoor de 2e pagina makkelijk over het hoofd wordt gezien.

Neem ik mee, worden nummerblokjes net als op het forum. Moet wel even kijken of dat zowel boven als onder kan.
Geplaatst:
ik probeer het bericht van jorg te quoten maar ik kom in een leeg venster terecht... handmatige quote dan maar:

Dat klopt, net als in de oude forumversie is het niet mogelijk om via die knop het laatst geplaatste bericht (waar je op reageerd) te quoten. Bij de overige berichten gaat dat wel direct. Reden van deze wijziging een aantal jaar geleden was de grote hoeveelheid onnodige qoutes van het voorgaande bericht.

Ahh dat verklaart. dat wist ik eigenlijk ook wel.

was er bij de oude lay-out dan wel een qouteknop bij de laatste post?

Geplaatst:

In de oude versie was er in plaats van het icoontje " een knop met 'quote'. Bij het laatste bericht was de tekst van die knop niet 'quote' maar 'reageer'

Geplaatst:

De bovenste 4 van de huidige optie "snelle links" waren direkt uit elk topic te bereiken....als je, zoals ik, via "nieuwe berichten" elke dag het forum "bijleest", gaat dat nu een stuk omslachtiger.

Geplaatst:

Wat ik als comentaar enkele keren heb gelezen dat tekst te ver uit elkaar staan en te veel scrollen . Dat tekst redelijk ver uit elkaar staan vind ik juist aangenaam , bij lang tekst met weinig tussen ruimte heb ik geregeld van waar zat ik weer met de iets grotere tussen afstand geen problemen mee.

Wat ik ook mis maar sta onder punt 15. Snelle methode om te zien of iemand een moestuin seizoen heeft en deze bekijken.

Jorg ik heb u als voorbeeld genomen .

In het moestuin seizoen zie ik dat u een up-date geplaatst heb gisteren (zondag) om 17.51. Maar als het al een tijd geleden is alle blz aflopen?

Als ik naar u profiel ga en dan "zoek bericht gebruikers " is u laatste bericht om 17.13 voor gisteren dus in die lijst sta het niet.

Als ik naar moestuinseizoen ga en dan Jorg in typt eerste blz Jorg seizoen 2011 , langs daar kom ik ook niet op u recente up-date ,Ja ik weet dat het Jorg's is en dan vind je het onmiddelijk maar zonder dit te weten. Het komt er niet steeds van alles te bekijken en ging soms wel eens als er iemand iets schreef dat mijn aandacht trok naar zijn moestuin seizoen . Nu lijkt het me nogal moeilijk. Of is er een methode waar mee het wel gemakkelijk ga?

Geplaatst:

Graag in het postvak de ongelezen berichten beter/feller markeren...

Door weer een rood ding ervoor ipv een zacht groen? Dat zachtgroene is namelijk te verwarren met het gelezen bericht. Is minder overzichtelijk en gaat bij mij zeker voor verwarring (en dus verloren berichten) zorgen. Helemaal bij het verwijderen van berichten dus...

Ander vraagje...

Sinds de ommezwaai krijg ik van Jorg/Henkg/Jorieke lege seizoens updatemeldingen binnen. Meestal een stuk of 4 voordat er een bestaande update tussenzit. Zijn dit tests?

Edit:

Zag net de lijst met opmerkingen op pagina 1... das al best wel een lange lijst... wat zijn we toch een stel zeurpieten met mekaar... succes!!

Wilde nog wel zeggen dat, na nu een aantal dagen vertoeven in het nieuwe interieur, ik het maar saai vindt. Mijn ogen vervelen zich. Missen o.a. het lekkere groene slarandje. Het is zo onpersoonlijk nu, uitwisselbaar met andere fora.

En doordat de avatars nu rechts staan en de meeste te lezen tekst zich links in mijn computerscherm bevindt zorgt dat ook voor meer eentonigheid. Moet al speciaal tijdens het lezen van de berichten naar rechts switchen om de afzender/avatar te zien nu. Denk dat dat ook aan mijn verveling bijdraagt.

Geplaatst:
Hoi, vokgens mij is er geen directe link om in te loggen. Pas als ik op 'plaats een reactie' klikte kon ik mij inloggen.

Wat bedoel je? Rechtsboven toch: [Aanmelden] .

Schermopname-10186831445961614.png

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ah hier op mijn computer is ie er ja! Op m'n mobiel is er alleen de optie registreren.

Het lezen van de moestuinblogs gaat ook niet zo goed, heel klein vak en de titel komt per letter verticaal te staan.

Wordt dit verbeterd, of heeft dat niet zoveel prioriteit (want ik kan me voorstellen dat de site vooral op de computer wordt gebruikt)?

Geplaatst:
Ah hier op mijn computer is ie er ja! Op m'n mobiel is er alleen de optie registreren.
Dat klopt, had het ook al gezien. Toegevoegd op de lijst.

Het lezen van de moestuinblogs gaat ook niet zo goed, heel klein vak en de titel komt per letter verticaal te staan.
We gaan kijken in hoeverre dit mee te nemen is met de toekomstige update van het moestuinblog. Het blog staat wel ergens achteraan het lijstje om te updaten.

Graag in het postvak de ongelezen berichten beter/feller markeren...

Door weer een rood ding ervoor ipv een zacht groen? Dat zachtgroene is namelijk te verwarren met het gelezen bericht. .

Mogelijk wordt dit opgelost door wijziging van de kleur. Zo niet laat ik er naar kijken.

Sinds de ommezwaai krijg ik van Jorg/Henkg/Jorieke lege seizoens updatemeldingen binnen. Meestal een stuk of 4 voordat er een bestaande update tussenzit. Zijn dit tests?
Nee, binnen het blog zit er voor de moderatoraccounts nog wat fout, waardoor een bericht soms vaker wordt geplaatst.

Wat ik ook mis maar sta onder punt 15. Snelle methode om te zien of iemand een moestuin seizoen heeft en deze bekijken.
Dat is inderdaad iets wat verbeterd moet worden. Het blog staat wel ergens achteraan het lijstje om te updaten.

Sinds de update doet moestuinforum het niet meer bij mij op Tapa talk
Wordt terug toegevoegd, zie lijstje.
Geplaatst:

Hier zijn sinds vanmiddag in de overzichten de pijltjes verdwenen achter de naam van de laatste poster.

Dus je kunt niet meer meteen naar het laatste bericht

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Zoals jullie zien is er vanavond wat gestoeid met de design aspecten van de layout. We hebben het als test even radicaal anders gedaan en de volgende wijzigingen live doorgevoerd:

• Achtergrond met oude afbeelding
  • Groen zoals de kleur van het logo en een iets donkerde groen voor titels
  • Grijze achtergrodn behouden
  • iets donkerder grijze achtergrond voor berichten
  • Balken minder hoog

Voor de verdere finetuning van het design (kleuren, formaat blokken, achtergrond, etc) hoor ik graag jullie suggesties. Ik maak daar voor mijn overzicht even een nieuw topic voor aan: wijzigingen-design-27-okt-t19119.html

Daarnaast hebben we ook de volgende zaken aangepast / bekeken:

• Onderzoeken of comprimeren afbeeldingen gewijzigd is ten opzichte van oude versie (comprimeren van afbeeldingen is niet gewijzigd ten opzichte van oude versie
  • Laatste berichten , ongelezen berichten terug als directe link op homepage
  • Registratiepagina uitbreiden met woonplaats / locatie
  • Aanmelden niet weergegeven via header op mobiel
  • Finetuneversie design kleuren, formaat blokken, achtergrond, etc, zie wijzigingen-design-27-okt-t19119.html

Geplaatst:
De bovenste 4 van de huidige optie "snelle links" waren direkt uit elk topic te bereiken....als je, zoals ik, via "nieuwe berichten" elke dag het forum "bijleest", gaat dat nu een stuk omslachtiger.
We hebben ze inmiddels toegevoegd op de homepage. Op de overige pagina's moeten we deze links nog wel neerzetten.
Geplaatst:

beter beter...

maar nu moet ik precies onder in het hoekje van de laatste paginanummers gaan staan om een handje te krijgen?

zie plaatje: blokje 1 en 2 gaan goed, blokje 3 en 4 niet

Untitled-197811446015967.jpg

Geplaatst:

Wat RobO zegt ja, de 'paginanummerblokjes' lopen door in de kolom reacties, waar ze niet meer aanklikbaar zijn.

Verder werkt de link 'mijn moestuinseizoen' in het topic Moestuinseizoen, links boven onder 'navigatie' niet. (Moestuinseizoen is overigens één woord, zonder spatie ertussen )

Geplaatst:

Allereerst: Ik vind het super dat je zo snel reageert op de opmerkingen en dat je er daadwerkelijk wat mee doet. Chapeau

Ik ben heel blij dat de kleuren wat minder fels zijn en mijn ogen ook!

Thanks!

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...