Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pancetta


speets

Aanbevolen berichten

Gister aan de slag gegaan met veldvarkensvlees.

Er zijn vele recepten voor Pancetta en ik heb als basis deze gebruikt.

Wel met veel meer kruiden dan in het recept staat .

 

Eerst maar eens flink in de marinade.

 

(En over een paar maanden flink wat tijm zaaien, want 15 gram is véél).

 

2015-10-29Pancetta48981446196605.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh dat ziet er lekker uit ...ookal zoiets dat op mijn to-do lijst komt te staan.

Alle ingredienten hebben we wel mhh..recept is in ieder geval uitgeprint, wie weet.

 

Lijkt me heerlijk Ben benieuwd naar het verloop bij je

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het spek (van afgelopen varken) net weer in mijn standaard zout/suiker/specerijen mengsel zitten. Ik heb het recept wat je nu doorgeeft al wel eens geprobeerd, maar dan op een stuk vlees wat echt geen buikspek was. En dat droogde ook al niet al te lekker (veel te warme omgeving toen om te drogen).

Dus over 2 weken, als we wéér vers vlees hebben, dan probeer ik ook eens een stukje spek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij hangt

 

Ik las te laat dat ik hem beter af had kunnen vegen i.p.v. afspoelen. Naja, hij hangt binnen, dus zal wel meevallen.

En nu weer wachten wachten wachten...

 

2015-11-05Pancetta-284501446748111.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Toch wat (witte) schimmel, dus even met een azijnlapje gedept.

 

En meteen maar even geproefd: lèk-kùr!

Wel héél erg peperig, maar ik had vooral de kruidige korst, dus dat komt wel goed

 

2015-11-18schimmel40821447933808.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister uitgebakken voor de pannekoeken: echt héérlijk. Lekker kruidig en sappig

Maar ook gruwelijk zout. Ik eet sinds kort zout-arm en dat vind ik helemaal niet lekker, dus ik kick nu op die zoute vleesjes

Lijkt me ook heel lekker in een salade.

 

2015-11-25Pancetta86151448532046.JPG

 

Ik hoorde gister trouwens een - of eigenlijk twee - plausibele verklaring(en) voor het feit dat men vroeger zittend sliep, in die korte bedsteden.

De eerste was omdat men geloofde dat liggend het bloed teveel naar je hoofd stroomde.

De tweede luidde dat vroeger veel mensen hoge bloeddruk hadden. Men maakte toen veel in met zout. Niet alleen vlees, maar ook bijvoorbeeld bonen.

En ik weet uit eigen ervaring dat je bloed inderdaad flink door je hoofd bonkt als je hoge bloeddruk hebt en plat in bed ligt

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...