Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Is de knoflook aan het rotten.


aseel

Aanbevolen berichten

Geachte tuinders,

 

Ik heb vorige week zaterdag grote hoeveelheid olifantenknoflook en normale knoflook oosterdel gepoot op verhoogde bakken. De grond was al nat . Had al paar dagen geregend. Maar ik Had zoiets van ze moeten de grond in. Ben al te laat. Sindsdien heeft het hier in assendelft alleen maar geregend. En volgens mij zal het ook nog verder regenen. Ik vroeg me af of de knoflook zullen rotten. De bakken zijn zo n 30 centimeter hoog en Had wat hooi onder gegooid. Vind zonde van de grote hoeveelheid knoflook die ik gepoot heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staan ze ook (al jaren) in verhoogde bak op hele natte aarde (op het veen). Maar het overtollige vocht loopt wel weg. Naast mijn bak ziet het er net zo nat uit als bij jou.

Ik heb de afgelopen jaren geen last gehad van rotting na poten.

 

Het gevaar bestaat wel dat als je geen officieel pootgoed hebt, dat tegen schimmels is behandeld, je natuurlijk in dit soort vochtige omgeving meer kans hebt op de ontwikkeling van schimmels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Nee dit zijn de normale tenen.. die bolletjes zijn klein beetje mislukt met pellen .. De schillen waren heel hard. Ik moet ze nog poten. Maar de enige makkelijke en verstandige manier om bolletjes te kweken is dat je meteen na eruit halen van de olifantenknoflook de bolletjes in grond te douwen. Ik had laatst een Engelse artikel daarover gepost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...