Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga me volgend jaar ook maar eens verdiepen in die Deno-methode want het is één groot drama dit jaar, ik heb alle pepers en paprika's eind februari en begin maart gezaaid en nu pas begint er mondjesmaat iets op te komen. Nou ja toch blij dat er nog iets op komt

Geplaatst:

Ik heb gisteren de eerste bloemen er uit gehaald .. Heb de lampen ook gelijk wat hoger gezet want de plantjes blijven nog erg laag bij de grond..

Zal van de week eens fototje posten.

Geplaatst:

Alle pepers en paprika's noodgedwongen naar de kas gebracht afgelopen weekend, alles overgepoot ( 120 14 literpotten gevuld, spierpijn!!) en het staat er allemaal florisant bij. De plantjes maken gelijk al een groeispurt nu ze in de warme kas ( overdag rond de 43 graden) staan. Ook de eerste bloemknopjes ontdekt in de Guajillo plantjes. Ik denk dat ik ze lekker laat gaan ipv wegknijpen.

Geplaatst:

Een paar weken terug had ik iets raars in mijn aubergines. Het advies hiero was magnesium, en dat heb ik gegeven aan de helft van de aub's.

Ze zijn (denk ik) vanzelf over het probleem heen gegroeid, maar ik wilde even laten weten dat de helft die magnesium heeft gekregen, net iets mooier en steviger is dan die andere. Dus dat houden we erin.

Verder worden de paprika's en pepers die verhuisd zijn naar het zuidraam, langer dan die nog onder de lamp staan.

Gelukkig kunnen ze over 2 weken naar de kas.

De timing (14-02 gezaaid) is dus ok, (ook) met dank aan Erny

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Mijn paprika -en peperplanten zijn nog niet gigantisch gegroeid. Gezaaid op 25/01. Ik heb geen lampen gebruikt, maar wel de hele tijd op een zuidraam. Ik heb een beetje te lang gewacht om te verspenen. Maar ze staan hier te koud. Wij zijn ook aan het verbouwen. En daardoor waren we genoodzaakt om deze winter door te komen met elektrische verwarming met een gevolg dat we temperaturen hebben die schommelen tussen 15 en 20 graden. Niet leuk voor de paprika's en pepers maar ook voor ons

Dus ik hoop snel op een warme lente, zodat ze naar hun plekje in de serre kunnen.

Linked Image

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Geplaatst:

Misschien hebben ze pas water gekregen op de foto, maar paprika's staan niet graag voortdurend nat, zeker als de grond ook koud is. Een beetje laten uitdrogen tussen twee gietbeurten in doet ze deugd.

Geplaatst:

Merci Claudia. Ik zal eens testen.

De P9 potjes staan op een capillaire doek. Dus ik laat ze enkel drinken via het doek. Ik zal ze eens even van het doek zetten om te zien of dit een beter resultaat geeft.

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Geplaatst:
Mijn paprika -en peperplanten zijn nog niet gigantisch gegroeid. Gezaaid op 25/01. Ik heb geen lampen gebruikt, maar wel de hele tijd op een zuidraam.

Wat gek eigenlijk. Ik heb ook geen lampen gebruikt en ze staan bij ons ook op t vensterbank op het zuid westen. Verder is het in de raam echt koud zeker geen 20 graden als de zon niet schijnt. De enige warmte die ze krijgen is dat van de zon. En ze groeien als kool! Half mei kan niet snel genoeg komen... ze willen uit hun potjes klimmen hier.

Misschien idd droger staan? Bij ons gebeurt dat perongeluk, om de zoveel tijd zie ik weer dat de grond helemaal uitgedroogd is, dan is het "Oja ff water geven"

2016041908290897911461048167.jpg

Geplaatst:

Verder worden de paprika's en pepers die verhuisd zijn naar het zuidraam, langer dan die nog onder de lamp staan.

Dat doe ik dus volgend jaar anders. Dan laat ik ze langer onder de lamp staan.

Ook al staan ze daar krap, ze fileren minder.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

1299853917243390411429576353815535726539502n60941461052260.jpg

De pepertjes hier. Gezaaid in februari. Peter peper, Bhut Jolokia, en Scorpio trinidad. Verder heb ik nog een aantal snackpaprika's ,en blokpaprika's.

Van de week gaan ze allemaal in wat grotere potten,en dan eind mei(mits het weer mee zit,) op de veranda.

Geplaatst:

Vorig jaar heb ik op 15 april gezaaid. Ik heb er nog wel vruchten van kunnen plukken

Als je ze goed warm (rond de 25 graden) laat ontkiemen en ze goed vertroetelt, kun je het best proberen.

En even de zoekfunctie gebruiken is ook altijd nuttig

Geplaatst:
Het is nu zeker te laat om nog paprika te zaaien? Dan maar wachten tot volgend jaar..

Wie niet waagt niet wint! Je zal gewoon op het einde van het seizoen je paprika's binnen moeten halen.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Wie weet krijgen we na die semi-lente die we nu hebben wel een lange warme zomer, dus ik zou het ook zeker proberen. Ik heb hier een tweede zaaisel paprika's staan die amper drie cm hoog zijn, dat is ook een gokje. We zien wel.

Geplaatst:

Vandaag aantal paprika's in hun definitieve pot gezet.

Ze zijn 20 cm hoog en vol in de bloei. Ik laat ze nu gewoon gaan ik zie het wel.

Geplaatst:

Bij mij staan ze nog niet te bloeien, maar als ik door de blaadjes piep, zie ik wel al het eerste knopje

DSCN866727761461173787.JPG

DSCN866863051461173798.JPG

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

@metermoestuin, ik heb vorig jaar zelfs in juli nog pepers gezaaid. Die heb ik vervolgens binnen als kamerplanten gehouden op de vensterbank.

Kwam nog best wat aan, maar 1 of 2 vruchten per plant hoor, maar toch leuk om in de lange koude winter van te genieten:). Dus ik zeg ook: gewoon proberen! Met een warme kiemtemperatuur (zet desnoods je zaaibakje op het computermodem) zijn ze binnen een week boven en dan heb je al wat tijd 'ingehaald'.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

Ik heb eind januari de pepers-en paprika's gezaaid.

Gaat beter dan vorig jaar. Wel een mooi zicht zo in de ochtend met het zonnetje erop.

IMG2016042208230996201461324557.jpg

IMG2016042208225761661461324572.jpg

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

mijn pepers hebben te trage start. op hetzelfde moment als vorig jaar gezaaid en toch gaat het veel langzamer.

gisteren merkte mijn man ineens op dat we de verwarming boven niet meer aan hebben sinds de zolder is geïsoleerd. mijn plantjes staan dus heel leuk boven een verwarming die niet aan staat

voor volgend jaar dus echt een warmte matje aanschaffen.

dit jaar maar zien wat het gaat worden. hopen op een warm najaar en anders maar een poging doen om de plantjes te laten overwinteren.

Geplaatst:
Wel een mooi zicht zo in de ochtend met het zonnetje erop.

Sugarlevi hoe krijg je dit voor elkaar??

Dat je pepers nu al zo groot zijn is nog te begrijpen als je ze vroeg voortrekt, maar dat ze dan ook nog buiten staan...En niet bevriezen of schade krijgen door de kou?!

Petje af hoor!

Geplaatst:

Mijn vieze ramen zijn op deze foto's wonderlijk genoeg niet zichtbaar. Maar ze staan braaf achter het raam.

Op de onderste foto, zie je links de rotzooi wel zitten.

Nog een maandje a anderhalf. En dan heb ik weer de ruimte om ze te lappen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Hahaha, oeps! Ik bekeek je post op mijn telefoon en zag helemaal niet dat de plantjes in een vensterbank stonden. Zag al voor me dat je heel artistiek op je buik was gaan liggen voor dit unieke shot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...