Ralf63 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 In de kas en op hydro met A + B voeding (voor degene die daarmee bekend is)7 Pod BrownAji Blanco CristalBrazilian StarfishHabanero ChocolateHuacho AmarilloHungarian Yellow WaxInca Red DropJalapeno ChichimecaMartin's CarrotNaga MorichNepali OrangePiment d'EspelettePimenta de NeydeRocoto CanarioRocoto ManzanoSavinaScotch BonnetTabascoTrinidad beansVezena PiperkaPaar tomaten en paprika's in grotere potten gezet o.a Whipper Snapper, Siberian, Tomatillo de Jalapa en de Tinkerbell paprika. Quote Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
pippi Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Mijn paprika's staan in de volle grond, redelijk beschut en veel zon (als hij schijnt), maar ik ben bang dat het toch alsmaar te koud voor ze is. Ze zien er prima uit, mooi gezond groen blad, maar groeien of bloemetjes maken, daar doen ze niet aan. Quote
Nadi Geplaatst: 27 mei 2016 Geplaatst: 27 mei 2016 Waarschijnlijk als het lekker warm zomers weer word gaan ze ook bloeien. Hier staan ze naar mijn idee ook redelijk stil qua groeien. Ze wachten volgens mij op meer zon maar ik heb het idee dat pepers sowieso wat langzamer groeien in tegenstelling tot de tomaten buren die echt omhoog schieten nu. Quote
Toto Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 De blaadjes van het eerste bloempje is aan het verwelken en het wordt niet geel. Hopelijk blijft het zo. Ondertussen staan er al zo'n 10 bloempjes open. (foto van 1 week geleden) Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
mariellexxx Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Ik ben jaloers toto!!!! Het ziet er goed uit!Ik zal eens een foto maken van die kleintjes van mij Quote
mariellexxx Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Hier mijn kleine plantjes in een paar zitten al knopjes, maar echt open gaan ze nog steeds niet!!!Ik ben ongeduldig haha Quote
Krikke83 Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Marielle de planten zien er goed uit. Ik had vele bloemen, maar slechts op 1 na bevrucht doordat ik te weinig tijd had om te tikken En nu maken ze geen bloemen meer omdat er een oorlog woedt tussen mij en de bladluizen Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
Rustavi Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Update pepers; Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Toto Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Die staan er goed bij zeg. Met dit weer zie je de paprika's en pepers zienderogen groeien. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Rustavi Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Inderdaad, eergisteren waren ze net zo groot als mijn pink nagel. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Erny Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 De eerste paar vroege pepers zijn geoogst. De Aji Blanco Cristal is elk jaar altijd erg vroeg en pluk ik lichtgroen en de PdPdP (van Jet) gaf ook zn eerste peper af. Hangen trouwens aan nog erg kleine plantjes. Quote
mariellexxx Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Ik ben wel benieuwd naar een foto Erny! Ik denk dat ik volgend jaar ook een peper plant ga zaaien! Lijkt me super leuk en mijn vriend houdt van pittige eten. En ik heb grooooooot nieuws! Het eerste knopje van 1 van mijn paprika planten is open! Quote
Toto Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 Zoiets maakt je hele dag goed he. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
suus76 Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 Hier ook de eerste pepers geoogst, pimiento de padron. Waar 1 op de 100 heet zou moeten zijn maar ze allemaal loeiheet zijn Quote
Erny Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 Nou, 1 op de honderd klopt niet echt... is ongeveer 1 op de 5. Maar fijn dat ze allemaal heet zijn! Laat er vooral ééntje heel rijp worden voor de zaden. Quote
GTman Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 Hier heb ik een aantal planten in de kas staan. Het gaat om California wonder paprika's. Puntpaprika's van een onbekend ras (gekregen planten) en pepers van een onbekend ras (gekregen). Ze staan allemaal een centimeter of 40 hoog. Wel had ik nog een vraag over de peper plant, wellicht kan iemand mij helpen om het soort te vinden. Het zijn kleine pepertjes, iets van 8 ~ 10 cm. Ze lijken op de normale rode Spaanse peper (uit de winkel) maar dan een stuk kleiner. Ze zijn ook een stuk heter! Zelf heb ik al op het internet rond gekeken maar ik kom maar niet achter het ras van de planten. Quote
speets Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 Foto?? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Ralf63 Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 Rawit misschien? Goed verkrijgbaar, vooral in de toko, en redelijk bekend (en makkelijk te kweken). Ondertussen zijn er zo veel chili's dat een specifiekere omschrijving wel zou helpen.. Quote Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
mariellexxx Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 Van pepers heb ik nog geen kaas gegeten! Hier even een foto van de eerste paprika plant in bloei! Quote
Nedlets Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 Kan paprika gewoon in de volle grond? Of moet het in ons klimaat in een soort van kas staan? Ik heb een soort van tunnel voor de tomaten, daar zou ik paprika bij kunnen zetten. Of voldoet de volle grond? Quote
pippi Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 Ik heb ze in de volle grond staan. Bloemetjes heb ik helaas nog steeds niet gezien. Quote
Toto Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 Een warmer plekje is altijd beter, maar als we een goede zomer hebben moet het in volle grond ook lukken. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Lietske Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 Ik heb paprika's in de kas staan. Los van het feit dat de slakken ze al flink hebben toegetakeld gaat het goed en hebben ze veel bloemen en al veel kleine paprika's. Nu is de vraag: Moet ik ook enkele verwijderen of kan de plant het prima aan? Bvd. Quote
Flup Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 Geen idee of je de paprika's moet verwijderen, ik laat ze er gewoon aan. Heb ik verleden jaar ook gedaan en dat beviel best. Hier een foto van een van mijn paprika's Het is de paprika Mavras F1 (een zwarte paprika). De paprika ziet er uiterst onsmakelijk uit, dus ben wel benieuwd of er mensen smaakervaring hebben met deze paprika. Hoe smaakte deze?Normaal verkleuren paprika's naar hun eigenlijke kleur, maar deze is vanaf het begin zwart. Wanneer kan ik, als paprikaleek, dan zien wanneer deze oogstrijp is? Quote
GTman Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 Ik zal zaterdag wel een foto van de peperplant maken. Toch denk ik niet dat de peper die ik bedoel rawit is. De peper die ik bedoel is nog kleiner dacht ik. Maar het is afwachten tot er pepers aan hangen, dan kan ik een foto maken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.