Geplaatst: 25 augustus 20169 j Zo, Erny, dat is wel superdeluxe met dit weer. En echt, ik heb niks tegen een beetje warmte, maar zoals vandaag is niet leuk meer als je geen meertje bij de hand hebt.
Geplaatst: 26 augustus 20169 j Auteur Lekker vandaag! Vannacht werd voor vandaag door Buienradar nog 27 graad voorspeld en het zou droog blijven. Kwam er dus vanmiddag een lekker kort verfrissend buitje langs met een lekker koel windje erbij.Nu is het dus zo'n 23/24 graden. Heerlijk temperatuurtje. Jammer alleen dat het vandaag mn thuis-bij-de-kat-dag is en niet mn op-de-tuin-dag.
Geplaatst: 26 augustus 20169 j En nog jammeren ook Op mijn slaapkamer is het 28,5 graden en ik durf geen raam open te zetten want buiten is het nóg heter. Mede dankzij al die mensen die hun tuinen bestraat hebben. Je voelt het meteen als je het dorp binnenfietst: veel heter opeens Ik verhuis geloof ik maar naar de Piccardthof Ik moet er wel bij zeggen dat ik de airco maar weer weggegeven heb. Wat een herrie maakt zo'n ding "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 27 augustus 20169 j Hier was heb buiten lekker maar de warmte hangt binnen. En er komen meteen een hoop vliegen binnen als je de boel open gooit.
Geplaatst: 27 augustus 20169 j Hier geen vliegen binnen: overal horren "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 27 augustus 20169 j Nou geloof het of niet maar die dingen kwamen nog wel door de brievenbus naar binnen (Ik heb mijn vliegenmepper kapot geslagen toen ik achter die vliegen aan zat) Vandaag hier mooi weer gehad zonnig met een beetje wind en zojuist hadden we onweer.
Geplaatst: 28 augustus 20169 j hier topweer, 24 graden, windje, danku danku en 10000000 fruitvliegjes in de keuken dankzij veel rijpe vijgen
Geplaatst: 28 augustus 20169 j Gisteravond urenlang en continu bliksemflitsen, ver weg, boven Duitsland. Om 1.00 vannacht barstte het onweer hier los, zo hard dat ik zelfs de stekker van het modem eruit heb getrokken. Met een jammerende kat op de bank onder een jas gekropen: het dier wist niet meer waar 'ie het zoeken moest Lekkere gulle bui regen: 15 mm, zonder schade Maar nu alweer tegen de 30 graden. Wel een lekker windje erbij, dus mij hoor je niet klagen. En nog een tip tegen (fruit)vliegjes en rouwmugjes: een Pinguicula (al doet een grote Drosera - filiformis of zo - ook goed zijn best). Groeit als kool en bloeit ook nog eens mooi. Maar je moet hem wel altijd nat houden, anders is 'ie snel dood. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 28 augustus 20169 j Oh, heb jij al onze regen gekregen? Niet dat ik het je niet gun hoor. Maar wij hadden wat grote druppels, niet eens 1 mm in de meter. En inderdaad vele uren geflits gezien. Overal om ons heen. Maar gelukkig maar een paar die echt dichtbij waren, de rest zal dan bij jou zijn geweest? Deze keer dus gelukkig geen kapotte apparaten en modem enz. (zoals zo ongeveer precies een jaar geleden ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 augustus 20169 j Hier heeft het gisteravond en vannacht flink gespookt. Prachtige luchten met spectaculare flitsen. Vanaf een uur of 1 knapte het echt goed los en hebben we ook wat regen gehad, 4 mm, maar wie het kleine niet eert... Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 28 augustus 20169 j Auteur Drie buien kwamen er gisteravond over. Was bij het huisje om goed zicht te hebben op de lichtshow.De eerste bui ging langs ons heen en was daardoor goed te bekijken. Helaas was de meeste bliksem achter de wolken dus niet goed te zien maar daardoor wel het effect van prachtig verlichtte wolkenpartijen. En vervolgens ging het regenen. Toen kwam de tweede bui... deze kwam wel recht over. Weer geen mooie bliksem te zien en bij deze bui waren de flitsen nog feller en helderder en volgden elkaar veel frequenter op. Soms leek het wel een enorme stroboscoop. Verblindend gewoon. De donder kreeg concurrentie van het vuurwerk dat ergens in de stad werd afgestoken ter ere van Bommen Berend (Bevrijding van Groningen op 28 augustus 1672 https://nl.wikipedia.org/wiki/Gronings_Ontzet). Dus die twee donderden en flitsen behoorlijk tegen elkaar op.De bijbehorende regen was ook heel hard en nog harder en nóg harder... Vervolgens heel even droog en toen kwam de derde bui. Ietwat meer bescheiden als de voorgaande maar nog steeds prachtig.En natuurlijk ook weer een plensbui (sorry Jorieke). Vanmorgen kwamen er nog wat onweersbuitjes langs, voelde de donder trillen in m'n bed.
Geplaatst: 4 september 20169 j Hier is een flink dikke tak uit een populier gewaaid. Gelukkig niet op een varken. Ik had gehoopt op veel regen maar we kregen een halve mm. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 september 20169 j Ik ben klaar met dit weer! Opzouten met die zon! Doe mij maar herfst! Ik doe wel een vest aan! Of regenlaarsjes!
Geplaatst: 15 september 20169 j Van mij hoeft het ook niet ik ben heel de week nog niet op de tuin geweest
Geplaatst: 16 september 20169 j Vannacht is het hier behoorlijk te keer gegaan bliksem op verschillend plaatsen de ene donderslag na de andere.En dacht ik eindelijk regen maar nee hoor.Maar gelukkig nadat het weer stil was begon het te druppelen en zowaar erna flink gehoosd, ik ben benieuwd wat de schade is ik heb 4 dagen geleden gezaaid en gister zag ik al groene sprietjes zullen ze nu zwemmen over een half uur ga ik eens kijken het is nu nog donker
Geplaatst: 16 september 20169 j Bah wat een donder en bliksem weer hier, maar wel 10 mm regen dus dan heb ik het er voor over. Had van mij nog wel 3x zoveel regen mogen zijn, maar dit is al top facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 16 september 20169 j Auteur Helaas weer geen donder en bliksem voor mij, alleen wat regen. Gisteren was het heerlijk (beter dan die stikhete vorige dag, nu was er een lekker windje) en ben dan ook lekker naar de plas geweest en heerlijk gezwommen (meer badderen in mijn geval) en wat half in de zon gezeten. Is waarschijnlijk de laatste keer geweest voor dit jaar, het water in de plas koelt straks weer snel af. Was niet de enige die dat bedacht had, het was een komen en gaan.
Geplaatst: 16 september 20169 j Ook bij ons vannacht veel bliksem en regen. Ik mocht vanmorgen alle stekbakken afgieten, er stond een flinke laag water in!
Geplaatst: 16 september 20169 j Totaal geen schade na de flinke hoosbui van vannacht, de bamboe staat er weer mooi fris bijVandaag een lekker zonnetje en niet te heet goed weer om in de tuin te werken.
Geplaatst: 20 september 20169 j Auteur Vorige week nog 30 graden... afgelopen nacht was het hier een graad of 3 á 4 ad grond... Er waaide vandaag ook echt een ijzige wind... brrrr.... de zomer is echt wel voorbij hier.
Geplaatst: 1 oktober 20169 j In de maand september heb ik slechts 17 mm regen gehad. Mijn tuin is dan ook erg droog.Eigen meting en ook volgens -voorlopige- gegevens van het KNMI. Algemeen (ik heb nog nergens enge 2016 berichten gelezen)In droge tijden komen met name de veenkaden of veendijken in het nieuws. Deze kunnen door uitdroging en inklinking van het veen minder stabiel worden.Hier op Flupland gelukkig geen veendijken. Wetenswaardig: http://www.ecomare.nl/ecomare-encyclopedie/mens-en-milieu/water-en-kustbeheer/kustbescherming/zeedijken/ Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 1 oktober 20169 j Wij zitten net daar op de grens bij dat hele droge vakje. Volgens eigen meting hebben we niet eens die 8 gehaald. toch wel, ik keek verkeerd facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 oktober 20169 j Ook hier is er in september bijna geen neerslag gevallen. Vandaag regent het goed en dat werd ook wel tijd ook. De grond is helemaal uitgedroogd en kan wel wat nattigheid gebruiken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.