Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aan aanbod toegevoegd 2 soorten bio-aardappels, verleden week ontvangen van Van der Wal.

In de verpakkingen zit gewoon wat meer dan ik in mijn tuin kwijt kan. Ik schat dat ik van elk iets van 6 a 10 poters over ga hebben...voor de liefhebber. Ze liggen nu in de kas om voor te kiemen. Rassen zijn:

- Annabelle

https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/biologisch-geteelde-pootaardappelen/sub,2/pid,5990/annabelle_amras___biologisch_geteeld

- Vitabella

https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/biologisch-geteelde-pootaardappelen/sub,2/pid,6267/vitabella_amras___biologisch_geteeld

@ Bouwvrouwe. Ik was je niet vergeten hoor Mijn lijstje is nu bijgewerkt.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Aan aanbod toegevoegd:

Witte aalbes "Zitavia", gewortelde stekken. ( 4x)

Geplaatst:

@ Prettig gestoord. Zitavia okay. Gisteren in pot gezet, kan dus nog even groeien.

5x rabarber is meer dan voldoende.

@ Kibas. Heb zojuist nog even in jouw vraag/aanbodtopic gereageerd. Zitavia is prima. Ik denk dat ik met de planten van Prettig gestoord al voldoende voorzien ben van rabarber....dus die zaden mogen wat mij betreft vervallen.

Geplaatst:

Weknow ik heb wat van die hoge smalle potten..waar je rozen of bessenstruiken in koopt. in verschillende vormen, vierkant, rond en uitlopend. Ik neem ze mee voor je.

Heb je nog oca knolletjes?

Verder heb ik zeepkruid voor je ingepakt..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb rabarberzaad over (Red Lider). Helaas is het een beetje over datum (2015), maar vorige jaar kiemde het nog wel. Je mag ze allemaal hebben. Of heb je liever een rabarberstruik? Ik wil graag wat pootaardappels (ik heb heel weinig nodig, max 10 stuks, dus kijk zelf hoe veel je over heeft).

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Aardappels staan genoteerd Estemy. Je krijgt de vroege Annabelle, heb er 14 over. De Vitabelle ga ik morgen of vrijdag waarschijnlijk planten en omdat dat een erg goede bewaaraardappel is, probeer ik die allemaal een plekje te geven. Okay voor jou of heb je liever Vitabelle?

Als ik mag kiezen, heb ik liever een rabarberplantje....geeft toch een jaar voorsprong en kan meteen op een open plekje in het bos.

Geplaatst:

@ Appelvrouw. Ik heb de rest van de Artisjok gezaaid. Resultaat is iets beter...helft staat boven. Je krijgt dus enkele wat grotere en wat meer kleine plantjes. Een stuk of 4 a 5 oca-knolltjes zet ik er ook nog bij, dan heb ik er zelf ook nog een stuk of 5....moet voldoende zijn voor een behoorlijke oogst volgend jaar.

Ja die bloempotten.....dat zijn die die ik altijd tekort heb. Zijn erg fijn omdat ze diep zijn en niet veel plaats innemen en vaak genoeg om een jaar een struikje of boompje met diepere wortels op te kweken, met wat bijvoeden. Dank je wel alvast!

Twee jaar geleden kreeg ik bosanemonen van je met een klein beukje in het midden afkomstig van je stukje bos. Verleden jaar nog geen bloei en alleen een beetje groen. Maar dit jaar zowaar een 12 a 15 prachtige bloemen en het beukje doet het ook goed! Ik denk dat het bodemleven dat met de grote kluit die je uitgroef meekwam een goede invloed hebben gehad....Ik heb er voortdurend met bladaarde rond gemulcht....met een beetje geluk gaat het nu elk jaar verdubbelen en ontstaat er geleidelijk een echt anemonenstukje. Naarmate de beuk groeit kan ik meer ruimte maken door wat vlieren-zaailingen en opschot van wilde pruimen te ruimen.

Geplaatst:

Leuk om te horen dat het de bos anemonen goed gaat. Op dit moment is het bos hier spierwit van alle bloeiende anemonen.met grote plekken geel van de sleutel bloem.de knolletjes gaan in een pot voor defoto's tuin..fijn!

Edit: voor de Jardinadetuin moet het zijn..smartphone foutje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Weknow. Ik neem morgen sowieso een aantal grote kuipjes mee. Diverse maten tot heel groot, ik zie wel wat er in mijn auto past.

Voor jou, maar mag ook voor een ander hoor. Zie maar wat je hebben wil.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

@ weknow, dank voor de knolselderijplantjes die ik vandaag bij Ciska heb gehaald. Morgen prijken ze in mijn moestuin. En dan maar hopen dat er knol komt aan de selderij. Vorig jaar niet gelukt. Nu de herkansing.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...