Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Nog geen euro per zakje

Geplaatst:

Vanaf vandaag 21 maart fruitbomen en fruitstruiken te koop bij karwei voor 8,99 euro en vanaf donderdag 24 maart zijn er er fruitbomen te koop in pot voor 5,99 euro bij lidl.

Geplaatst:

Hier stonden bij de Aldi weer leuke dingen verschillende kruiden planten mooi formaat voor 1.59 en veel verschillende rozen ook 1.59, maar ook ander pot planten oleanders, brugmansia, blauwe regen enz. maar ook verschillinde soorten mini boompjes.

Vanaf morgen ook zaden maar die lagen er nu nog niet.

Geplaatst:

Bij de Lidl, zaten er trouwens nog beste leuke bloembollen tussen. Ik ben in ieder geval weer voorzien van genoeg freesia's voor dit jaar.

En niet echt een aanbieding, maar ze hebben Ratte en Vitelotte aardappeltjes, voor de eet, 1,80 voor 750 gram. Daar gaan er dus een paar van de tuin in binnenkort.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Bedankt voor de tip over klimplanten bij de Aldi. O.a blauwe regen en passiebloem gescoord voor 1.59 per plantje!

Geplaatst:
Sorry hoor mensen, maar potgrond is gewoon afgegraven oerveen. Dat snappen jullie toch wel? Oerveen is oerveen.

Sorry hoor Mijke, maar ik snap jouw reactie niet.

Vind je dat wij moeten snappen dat alle potgrondproductie ten koste gaat van oerveen?

Of bedoel je dat alle potgrond hetzelfde van samenstelling is?

In de Consumentengids van april 2016 staat een artikeltje over potgrond.

Het belangrijkste bestanddeel is turf, dus niet per definitie "afgegraven oerveen".

Verder kunnen er verschillende zaken aan worden toegevoegd, zoals kalk,stikstof, fosfor, kalium, compost enz.

Er is dus zeker verschil in samenstelling en toepasbaarheid. En in kwaliteit.

Ook staat er dat voor potgrond met het RHP-keurmerk alleen turf wordt gebruikt uit gebieden die al zijn drooggelegd. Daarvoor wordt dus geen oerveen afgegraven.

Over kokosvezel (cocopeat) wordt geschreven dat de zuurgraad moeilijk te beïnvloeden is.

Bovendien moet dat vervoerd worden vanuit de tropen, wat dus ook ten koste gaat van het milieu.

Het blijft tobben

Er staat ook nog een artikel in over "De goedkoopste winkels voor tuinartikelen".

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Bij de big bazar is inmiddels ook tuinspul binnen gekomen.

Bloembollen, zaden, en plantuitjes/rabarber/asperges/aardbeien.

Ook kwart vierkante meter moestuinbakken en potgrond/zaaistekgrond.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

de fleurella potgrond is tm zaterdag 6,50 voor 3 zakken bij Karwei.

Bzzzz...

Geplaatst:

Bij de Lidl nog steeds 20 liter potgrond voor een euro. Ik neem steeds een of twee zakken mee voor de tuin van mijn moeder die binnenkort grondig opgehoogd gaat worden. Ik heb het zelf ook gebruikt om spul in te zaaien, maar ik merk wel verschil met de bio-moestuingrond van Pokon. Ik blief Pokon helemaal niet en ik vind die grond bezopen duur, maar plantjes zijn er wel erg blij mee. Die grond van de Lidl droogt veel sneller uit, en als je dan water geeft krijg je een plas water die maar heel langzaam in de aarde dringt. Water in die bio-moestuingrond wordt meteen opgenomen, en ook pal in de zon voor het raam blijft de grond langer vochtig. Misschien zit er wel gewoon meer zand doorheen maar ik vind het verschil wel opmerkelijk.

Geplaatst:

Bij de Xenos hadden ze ook leuke moestuindingen.

Ik had weer een boel zaden in mijn handen maar heb ze terug gelegd op 1 zakje na en dat waren Lemon komkommers daar was ik vorig jaar zo tevreden over en ik wist niet zeker of ik nog zaden had.

Geplaatst:

Jammer dat er op het zakje rode uien van de Aldi, een beschrijving staat die voor sjalotjes van toepassing is. O.a. de plantafstand, en ze schrijven wanneer je de 'clusters' kunt oogsten.

Geplaatst:

Schermafbeelding-2016-03-31-om-2013001459449207.33

Aanbieding geldig tot en met 3 april als ik mij niet vergis.

Heb er zelf gisteren 14 opgehaald.

Nieuwste muziek! , check www.hitzound.com

Nummer gehoord? , check www.relisten.nl

Neuriën om te zoeken! , check www.midomi.com

Geplaatst:

Heeft iemand enig idee hoe het met de plantjesmarkt van de Lidl zit? Ik zag deze op de site staan, en zag dat het filiaal bij mijn werkplek in de buurt ook meedoet. Maar is deze al begonnen? Of moet deze nog komen? Ik zie helemaal geen data.

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Gister hadden ze hier alleen Rhodo's en nog 1 appelboompje.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Zaterdag 9 april: fruitboompjes 150cm, diverse soorten bij de Aldi

Schermafbeelding-2016-04-03-om-1880111459699324.00

Nieuwste muziek! , check www.hitzound.com

Nummer gehoord? , check www.relisten.nl

Neuriën om te zoeken! , check www.midomi.com

Geplaatst:

Bij de Lidl heb ik een zak Griekse reuzenbonen meegenomen. Geen zaaigoed dus, gewoon om te eten. Ik las dat het vaak makkelijk kiemt en heel hard groeit, en dat het niet al te strenge winters overleeft (alleen de wortels, bovenste deel sterft af) en dan het jaar daarop al vroeg gaat groeien. Ik ga het zo half april zaaien, ben benieuwd!

eridanous-reuzenbonen.png

Geplaatst:

Die heb ik vorig jaar ook gezaaid, groeide gemakkelijk. Ik heb niet geprobeerd ze te overwinteren.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Oh dat is een goeie van die reuzenbonen! Die vind ik erg lekker

De aanbieding van Aldi was deze zaterdag (vandaag), omdat ik niet graag zaterdag overdag boodschappen doe verwachtte ik niet dat ze nog boompjes hadden. Bovendien wil ik het liefst dat ze iets hoger kunnen groeien (dat ze nog niet op deze hoogte getopt zijn zeg maar, al zijn ze natuurlijk wel op laagstam geent en wil ik niet hele hoge bomen). Toch nog even gekeken om 18u... en er waren er nog wat, waaronder 2 zoete kersen. 1 was niet getopt en de ander had een dikke tak praktisch parallel aan de hoofdtak, die zou ik hopelijk als hoofdtak kunnen laten groeien (de parallele tak was niet getopt ) Even opzoeken hoe ik dit ga aanpakken. Het zijn een Hedelfinger en een Kordia. Blij dus!

Geplaatst:

Hier stonden er nog heel veel.

Ook best veel keus.

Geplaatst:

Hier waren er ook nog veel boompjes. Veel appels, peren, en pruimen. Er stonden niet veel kersen meer, dus die maar 2 verschillende gekocht.

Dus als ik het goed begrijp, worden deze boompjes niet hoog omdat ze al getopt zijn? Als dat zo is, vind ik dat alleen maar fijn.

Geplaatst:

Voor zover ik weet staat nergens dat het laagstam betreft, ik denk voor dit geld gewoon hoogstam op zaailing onderstam, die onderstam van een laagstam alleen al is al duurder dan deze boompjes.

als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Vanaf donderdag 28 april zijn de meloenpeer planten weer bij de Lidl! Voor 1.59image74331461590163.jpg

Geplaatst:

Dank voor de tip Jootje! De twee exemplaren die ik wilde laten overwinteren binnen zijn door verwaarlozing gestorven namelijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.