Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
... kan ik ook zaadjes oogsten uit groene paprikas?

Een groene paprika is de onrijpe versie van de vrucht. Daaruit geoogste zaden zullen niet of nauwelijks kiemkrachtig zijn.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Ik zou ze net zo lang laten hangen tot ze rood kleuren ..

Dan moet je wel héél lang wachten als het een oranje , gele ,witte of paarse paprika blijkt te zijn .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Hier komen de rode al ons strot uit.

De diepvries zit al vol genoeg.

Van de week met de Coeur de Boeuf en ui er Gazpacho van maken en in bokaaltjes.

Kan ook al rijpe paprika's gaan uitdelen, Lipari is beste ras dat ik ooit gehad heb.

Heb jij ze in een kas, of buiten staan Borsalino?

Allebei zowel buiten als in de serre.

Die van de serre waren sneller rijp en die hadden meer vruchten.

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

Even dit topic een kickje geven.

Een tijdje geleden hebben mijn katten de grootste peperplant die ik had voor de helft gesloopt, inmiddels is de plant weer helemaal aan het uitlopen en ik heb het gevoel dat ik beter wat takjes kan verwijderen, alleen of dit klopt en zo ja wat ik dan moet verwijderen daar heb ik geen idee van.

Ik zat er zelf aan te denken om sowieso het bovenste takje te laten zitten en die als het ware als nieuwe top te gebruiken.

Graag advies.

paprika21891335549209.JPG

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Je moet maar 2 hoofdstengels laten gaan en de zijscheuten toppen na het 2e blad....in het begin maar 3 vruchten per plant laten gaan en de overige bloemen weghalen. De vruchten het beste zo dicht mogelijk of op de hoofdstengels laten groeien.

Bloemetjes aan zijscheuten weghalen.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb het in de praktijk gebracht; alle zijscheuten weghalen tot aan de eerste bloem(daar maakt de plant vanzelf een 3 sprong), en dan per "verdieping"steeds maar een paar paprika's laten gaan en de rest van de bloemen weghalen. De plant gaat nu als een speer!

Foto 15/6:

pict3307a28981340459048.jpg

foto 22/6:

pict3442a12881340459052.jpg

Geplaatst:

Zo! Dat gaat hard! Ik heb toevallig gisteren de paprika's gedieft! Maar hier zijn pas net de eerste twee bloemetjes op (1 per plant ) dus die laat ik maar zitten!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Ik doe altijd bij een splitsing de dikste tak laten zitten en de kleinere weghalen, zodat ik met 2 omhoog blijf gaan.

Ik heb nu 1 paprika geoogst en 1 is bijna klaar. Alleen nu vallen iedere keer mijn bloemen eraf nadat ze gebloeid hebben, kan dat komen door het natte weer. Hij staat bij mij buiten, maar wel beschut, uit de wind.

groetjes!

• 1 year later...
Geplaatst:

Hoe hoog worden de meeste paprika planten? Ik lees her en der 50 tot 80 cm hoog, maar ik lees in dit topic ook al twee meter. Ik heb oranje en gele paprika planten gekocht bij Welkoop/Boerenbond. Bijvoorbaat dank voor jullie reacties!

Ps. Afgelopen jaar in een grote professionele oranje paprika kas geweest! Best indrukwekkend en zekers te weten intressant

CAM0102685321401776306.jpg

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Bij mij in de kas onder redelijk goede omstandigheden werden zo ongeveer 1.20m hoog. Die twee meter zullen wij hobby telers denk ik echt niet gaan halen. In de buitenlucht waren ze voorgaande jaren ongeveer 75/80 cm trouwens.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Ik weet niet of de paprika hetzelfde reageert als een peper plant maar dit is het experiment wat ik dit jaar doe met enkele pepers:

Als dit werkt heeft snoeien zeker wel zin.

Deze man leeft echter wel in een mooi warm klimaat

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

~Douglas Adams~

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...