Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Reuzenradijs

dennislp

Recommended Posts

Giant of Sicily reuzenradijs

Gewoon een knalrode radijs die je klein kunt oogsten maar ook flink kunt laten doorgroeien tot de grootte van een sinaasappel, terwijl die toch goed van kwaliteit blijft. Bruikbaar als voorjaars- of als zomer-najaar-radijs. Zaaien vanaf maart, graag wat compost en regelmatig water voor een vlotte en snelle groei.

deNieuweTuin.be

Door laten groeien tot een sinaasappel formaat, Leuk! Heeft er iemand ervaring mee? Zijn er nog leukere soorten dan deze, of is deze goed genoeg om te bestellen?

• 1 month later...
  • 1 year later...

Mijn reuzenradijs doet het niet zo goed, wordt volgens mij geen reus Gisteren eentje geoogst en geproefd, smaakt wel goed, maar formaat is van een normal radijs. Deze foto is van nog zo een die nog in mijn MM staat, foto is beetje onscherp, maar dit wordt niks meer denk ik? Mmm, ik wil hem showen, maar krijg steeds een rood kruisje te zien na het uploaden??? Moeten foto's een bepaald formaat hebben behalve jpg, dus verkleind?

023-reuzenradijs-niet-zo

Er zit wel veel loof aan en het zijn hele grote bladeren ook nog.

Beetje vreemde vorm, wat is het ras? De radijs lijkt me al richting doorschieten te gaan.

Dat de foto niet getoond wordt komt door het teken ' (...-niet-zo'n-reus...) in de bestandsnaam.

Aha, doodgewoon ee leestekentje wat niet pakt, zou handig zijn als dat ook vermeld zou staan bij het uploaden

Het ras is Riesen von Asperen.

Later toen ik ze als kiemplantje in de MM had gezet las ik pas dat radijzen daar niet zo van houden en liever gezaaid worden op de plak waar ze moeten groeien. De tijd van groei staat op het zakje dat ze 4-5 weken nodig hebben en ze zo tegen de 20cm lang kunnen worden. Het is nu 4 weken geleden dat ze de MM in zijn gegaan. Dus als ik dat kleine bolletje zie heb ik mijn bedenken dat deze oogst mislukt en het is mijn eerste nog wel

Toevallig net de nieuwsbrief van Jelle gezien en die had ok teleurstellende oogst van deze radijzen

Mijn 2e MM is klaar en heb daar vanavond nieuwe radijsjes gezaaid, dit keer gewone omdat die minder ruimte nodig hebben en rond de ene bloemkool staan die in het midden staat. Bloemkool groeit toch langzaam en radijsjes snel, die zouden over 4 weken alweer de grond uit mogen. Proberen we dat gewoon ff

Maar deze reuzenradijzen gaat iig niks meer worden? Dan haal ik ze er morgen nl gewoon allemaal uit en gaat er wat anders in, niet hetzelfde, teveel radijs hoef ik ook weer niet.

Als het de Riesen von Asperen is dan wordt het niks meer nee, gezien de rare vorm (doorschieten). Volgende keer direct in de grond zaaien en niet voorzaaien en uitplanten

Verwacht er overigens niet te veel van, beter oogst je de radijsjes gewoon in een wat kleiner formaat. Vele malen smakelijker! (ps. die 20 cm is het plantje, niet de radijs).