dennislp Posted June 7, 2011 Share Posted June 7, 2011 Giant of Sicily reuzenradijs Gewoon een knalrode radijs die je klein kunt oogsten maar ook flink kunt laten doorgroeien tot de grootte van een sinaasappel, terwijl die toch goed van kwaliteit blijft. Bruikbaar als voorjaars- of als zomer-najaar-radijs. Zaaien vanaf maart, graag wat compost en regelmatig water voor een vlotte en snelle groei. deNieuweTuin.be Door laten groeien tot een sinaasappel formaat, Leuk! Heeft er iemand ervaring mee? Zijn er nog leukere soorten dan deze, of is deze goed genoeg om te bestellen? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Daar heb ik ook wel interesse in! Ben gek op radijs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Mijn reuzenradijs doet het niet zo goed, wordt volgens mij geen reus Gisteren eentje geoogst en geproefd, smaakt wel goed, maar formaat is van een normal radijs. Deze foto is van nog zo een die nog in mijn MM staat, foto is beetje onscherp, maar dit wordt niks meer denk ik? Mmm, ik wil hem showen, maar krijg steeds een rood kruisje te zien na het uploaden??? Moeten foto's een bepaald formaat hebben behalve jpg, dus verkleind? Er zit wel veel loof aan en het zijn hele grote bladeren ook nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Kijken of die nu wel te zien is Zo te zien wel, formaat was te groot blijkbaar?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Beetje vreemde vorm, wat is het ras? De radijs lijkt me al richting doorschieten te gaan. Dat de foto niet getoond wordt komt door het teken ' (...-niet-zo'n-reus...) in de bestandsnaam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Aha, doodgewoon ee leestekentje wat niet pakt, zou handig zijn als dat ook vermeld zou staan bij het uploaden Het ras is Riesen von Asperen. Later toen ik ze als kiemplantje in de MM had gezet las ik pas dat radijzen daar niet zo van houden en liever gezaaid worden op de plak waar ze moeten groeien. De tijd van groei staat op het zakje dat ze 4-5 weken nodig hebben en ze zo tegen de 20cm lang kunnen worden. Het is nu 4 weken geleden dat ze de MM in zijn gegaan. Dus als ik dat kleine bolletje zie heb ik mijn bedenken dat deze oogst mislukt en het is mijn eerste nog wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Gewoon opnieuw uitzaaien en dan rechtstreeks in de aarde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanneke91 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Ik heb ook een zakje reuzenradijs, Jumbo Scarlet/ Big Ben (Raphanus Sativus), van Vreeken, maar dat werden vorig jaar ook geen reuzenradijzen. Dt jaar nog maar eens proberen, misschien gaat het nu beter.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Toevallig net de nieuwsbrief van Jelle gezien en die had ok teleurstellende oogst van deze radijzen Mijn 2e MM is klaar en heb daar vanavond nieuwe radijsjes gezaaid, dit keer gewone omdat die minder ruimte nodig hebben en rond de ene bloemkool staan die in het midden staat. Bloemkool groeit toch langzaam en radijsjes snel, die zouden over 4 weken alweer de grond uit mogen. Proberen we dat gewoon ff Maar deze reuzenradijzen gaat iig niks meer worden? Dan haal ik ze er morgen nl gewoon allemaal uit en gaat er wat anders in, niet hetzelfde, teveel radijs hoef ik ook weer niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Als het de Riesen von Asperen is dan wordt het niks meer nee, gezien de rare vorm (doorschieten). Volgende keer direct in de grond zaaien en niet voorzaaien en uitplanten Verwacht er overigens niet te veel van, beter oogst je de radijsjes gewoon in een wat kleiner formaat. Vele malen smakelijker! (ps. die 20 cm is het plantje, niet de radijs). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Als je naar het loof kijkt klopt het idd wel dat die 20cm hetgeen boven de grond is ziet er prachtig uit, dat wel. Ik ga ze morgen dan maar rooien, kijken wat nog een bolletje heeft, kan dat door de sla en zet ik er wat nieuws neer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Is het blad trouwens te eten van deze soort radijs? Dan is dat tenminste nog geschikt om door de sla te doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Heb ze allemaal geoogst, van de 16 die geplant waren heb ik er 5 weggegooid, die hadden totaal geen bolletje, de rest nog wel. Ze waren verder wel lekker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Is het blad trouwens te eten van deze soort radijs? Dan is dat tenminste nog geschikt om door de sla te doen Dat gaat inderdaad. Je kan er ook soep van maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eenertjuh Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Of stampot.. schijnt ook lekker te zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts