Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Moestuin-dag: Ruilen?

Featured Replies

Geplaatst:

@Lisa: Het verzacht het eczeem en helpt tegen de jeuk. Bij mijn dochter hielp het altijd goed omdat we de reden van het eczeem weten (overgevoeligheid voor tarwe). Als je dat weglaat kan het eczeem wegtrekken en dat wordt door de Aloe bespoedigd.

Ik moet eens mijn plantjes tellen. Als de 2-3 jarigen op zijn heb ik nog een paar kleintjes. Daar heb je alleen niet direct wat aan.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
@Lisa: Het verzacht het eczeem en helpt tegen de jeuk. Bij mijn dochter hielp het altijd goed omdat we de reden van het eczeem weten (overgevoeligheid voor tarwe). Als je dat weglaat kan het eczeem wegtrekken en dat wordt door de Aloe bespoedigd.

Ik moet eens mijn plantjes tellen. Als de 2-3 jarigen op zijn heb ik nog een paar kleintjes. Daar heb je alleen niet direct wat aan.

Als je niet genoeg 2-3 jarigen hebt dan is een kleintje ook goed hoor. Dan krijgt 'ie gewoon een plekje tot hij groot genoeg is.

Geplaatst:

Volgens mijn telling kom ik er precies uit. Ik neem de baby's ook wel mee. Wie weet wil er nog iemand een.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

ik heb nog tomatenplantjes staan van het ras Tiny Tim

Er zitten al vruchten aan!!

p.s. waar is die dag en wanneer

Geplaatst:

Waar is dat ergens? Ik woon in brabant

is er ook zo'n dag in brabant?

Kent iemand toevallig beurzen over groente\moestuin

Geplaatst:

geen liefhebbers voor maggieplantjes ?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Ja hoor

Good things come in small packages

Geplaatst:

Maggiplantjes zijn hier ook welkom hoor, ik heb alleen niet zoveel om te ruilen... Ik neem in ieder geval alle zaden mee die ik heb.

En ik heb eventueel nog wel wat aardbeienstekjes staan.

Geplaatst:

Graag Marieke de mijne hebben toevallig afgelopen winter niet overleefd.

Geplaatst:
Graag Marieke de mijne hebben toevallig afgelopen winter niet overleefd.

Ruilen tegen een snoeischaar?

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

@bonnie:Kom ik er toch niet net achter dat chinese kool het zelfde is als paksoi.Dus heb hier nog zaad van liggen.Maar we zien wel.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Je kan ook niet alles meteen weten he.

Vergeet je mdm jeanette en je ananaskers niet he.

Geplaatst:
Je kan ook niet alles meteen weten he.

Vergeet je mdm jeanette en je ananaskers niet he.

Die staan al klaar!!! Nog wat luisjes doodgedrukt... (oepsie!), je krijgt straks een beeldige plant!!

Ik heb helaas geen kamille of goudsbloem voor Marieke. De kamille was inmiddels uitgegroeid en zelfs al geoogst. Ik kan wel wat zaadjes meenemen. De later gezaaide goudsbloemen had ik op een gegeven moment ook al verzet. Van die latere zaai was ook niet veel opgekomen trouwens. Het groeide gewoon te hard om te bewaren, en nogmaals opgraven lijkt me niet bevorderlijk, want dan komt er nogmaals een groeivertraging, en het was al wat twijfelachtig vanwege de laatheid...

Ik neem nog wat random zaailingen mee, voor wie interesse heeft, en anders gaan ze weer mee terug. Plus de zadendozen. Peperzaadjes voor Lisa. KK voor Bonnie. Ik heb wel wat gekke tomatenzaden, volgens mij (Frank of zo?) wou iemand ook zoiets.

En van bakken raakte ik in de stress. Ga zostraks ordinaire chips scoren bij AH... als het warm is vanmiddag is dat wel lekker als zoutigheid (ik knap prima op van een zakje chips na het tuinieren, totaal ongezond, maar wel effectief na een warme middag.. )

Tot Straks!!

Geplaatst:

Is t erg als ik nog een extra bezoeker meeneem? Ouders naar de boot, vriendin gaat weg. Dus zoonlief gaat mee. Is 15 dus hopelijk kan hij nog wat tuinieren leren van meneer Jim. Al neemt ie wel zn PSP mee. Ik vroeg me af of Jim ook zoiets dergelijks (mobiel game computer) heeft om zijn tijd te doden.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik wil even iedereen een hele fijne dag toewensen. hopelijk blijft het droog.

Geplaatst:
Is t erg als ik nog een extra bezoeker meeneem? Ouders naar de boot, vriendin gaat weg. Dus zoonlief gaat mee. Is 15 dus hopelijk kan hij nog wat tuinieren leren van meneer Jim. Al neemt ie wel zn PSP mee. Ik vroeg me af of Jim ook zoiets dergelijks (mobiel game computer) heeft om zijn tijd te doden.

Ik heb het wel maar helemaal niet aan gedacht om mee te nemen.Maar met Jos kan je ook praten he

Geplaatst:

Artisjok , Cynara Scolymus , Violette

Uitplanten op een zonnige droge plaats . Meerjarige plant , na het tweede jaar de meeste bloemen oogsten. Beschutting in de winter tegen de vorst en vochtigheid is nodig.

Plantafstand 100 x 75 cm , hoogte 75 cm

.......

Jos en Lisa, ik heb jullie helemaal geen Lavas gegeven! Wist niet meer wie ze nou wilde. Heb wel wat rondgevraagt , maar jullie niet.

Sorry sorry sorry

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.