angela († maart 2025) Geplaatst: 9 april 2016 Geplaatst: 9 april 2016 Ik maak regelmatig zalmsalade maar meestal op de zelfde manier.Nu had ik het er gisteren over met iemand en die voegde echt ontzettend veel dingen toe als zij zelf zalmsalade maakte.Nu was ik eigenlijk benieuwd naar hoe jullie zalmsalade maken? Quote
marijke Geplaatst: 9 april 2016 Geplaatst: 9 april 2016 Ik heb maar een heel eenvoudig recept (wel lekker):Als basis een bak huzarensalade. Hier doorheen een blikje roze zalm, mais, komkommer in kleine blokjes, eiblokjes. Er overheen een laag(je) wiskeysaus, mooi glad strijken. Verder opmaken met een blikje rode zalmstukjes of zalmfilet, mais, komkommer, eischijfjes, tomaatschrijfjes en wat je lekker vindt... Quote
nick_v_n Geplaatst: 9 april 2016 Geplaatst: 9 april 2016 Gerookte Wilde (!) zalm door eiersalade en paar puntjes bieslook erdoor. Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk Quote
RobO Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 klontje roomboter in de panzalm zachtjes garen op de huid met een klein beetje dille en een drupje citroen en een beetje peper en zout goed terugkoelen tot een graad of 5 en uit de pan scheppen zonder huidprakken in een grote schaalsaus mengen met gelijke delen mayonaise (mag ook zelfgemaakt), ketchup (idem), yoghurt (idem) en een paar druppen oystersaus en door de prak maar een beetje saus apart houden; de zalmprak moet smeuiig worden maar de zalm mag niet meer zwemmen hè.... goed proeven en dan wat peper en zout naar smaak toevoegenvlak voor serveren een zachtzure stevige appel als Jonagold in piepkleine stukjes (4x4x4 mm) er door mengenopdienen op een vlakke schaal, bedekken met een dun laagje saus en wat dilletopjes met garnering (groen of garnaal, gerookte zalmstukjes, palingstukjes etc.) alternatief: eventueel een klein beetje slagroom zonder suiker óf geen ketchup maar gembersaus en wat masalakerrie Quote
speets Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Kappertjes erdoor vind ik ook erg lekker. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 april 2016 Auteur Geplaatst: 10 april 2016 Heb ik die van jou niet ooit geproefd Rob op de MTFD?Was dat ook dit recept? Kappertjes vind ik ook lekker. Maar ik krijg dus wel in de gaten dat mijn versie nogal simpel is als ik dit van jullie zo lees. Quote
Erny Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Hoe maak jij hem dan Angela? Hier gebeurt het ook simpel met een blikje zalm, mayo erbij, bieslook, gesneden uitje, augurkje en eventueel kappertjes als die voorradig zijn. Zout en peper en scheutje azijn (of citroensap). Drupje ketchup en beetje pepertje voor de bite. En soms wat Wasabi.Zoiets... eventueel met paar gekookte aardappeltjes erdoor geprakt als die voorhanden zijn.Vind het jammer van de zalm om er teveel doorheen te gooien. Die versie van Robo is wel errug lekker denk ik. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 april 2016 Auteur Geplaatst: 10 april 2016 Verse zalm gebakken of gekookt met peper en zout en dan mayo of blikje zalm met alleen mayo Eventueel augurk of kappertjes toegevoegd. Al het andere leek me altijd zonde van de zalm.Die kennis waarmee ik sprak had het ook al over curry en mosterd en nog wat andere dingen leek me zonde dus vandaar dat ik eigenlijk benieuwd was hoe jullie het maken. Quote
Indy Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Ik gebruik gerookte zalm (ik krijg ze van Urk, en da's meestal een hele, dus veel) ,Hiervan snij ik een stuk in kleine stukjes. Ik doe er wat gekookte aardappels bij, augurk, komkommer, sla, ei, een paar lepels (zelfgemaakte )mayo, mix ik met een paar lepels kruidenroomkaas, en een lepel yoghurt tot een saus , en deze schep ik er dan door. Quote
speets Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Ja, hier ook gerookte zalm, met wat voor handen is. Ook tomaten. En pasta, als maaltijdsalade. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Ik gebruik schoongemaakte en geprakte wilde zalm uit blik..een flinke gekookte aardappel, ruim verse dille, fijn!gehakte augurk, idem sjalotje, en mayo/yoghurt,ketchup sausje..zout en peep. Soms een appeltje erdoor. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
pippi Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Wat ook heel lekker is: snippers gerookte zalm met verse rucola, beetje olijfolie, beetje dille, peper en zout en Parmezaanse kaas. En voor de chic nog wat pijnboompitjes, en dan op een geroosterd boterhammetje met een lik roomboter. Yummie. Wel opletten met zalm trouwens. Gekweekte zalm is vaak het equivalent van zieke getraumatiseerde plofkip, wilde zalm is meestal okee met het MSC-keurmerk en gevangen bij Alaska. http://goodfish.guide/wp-content/uploads/2014/11/VISwijzerprint.pdf Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.