Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

IJsheiligen: planten al gaan afharden ivm de gunstige weerberichten?


Raquette

Aanbevolen berichten

Mensen het is heel simpel:

 

- In de kas kan het nauwelijks/niet meer fout gaan.

- In de volle grond blijft een risico.

 

Niemand hier heeft een glazen bol, en het weerbericht op de langere termijn is ook slechts een indicatie.

Het ziet er veelbelovend uit, maar niemand geeft je een garantie.

 

Dus doe het of doe het niet, maar verwacht niet dat je hier een antwoord krijgt. Het blijft een gok(je)

 

Of bewandel een tussenweg en zet ze in potten, dan kun je ze altijd weer binnenhalen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat doe ik dus ,met een deel.(in potten) alleen de Coeur de Boeff gaat in de volle grond,voor de veranda.Die mogen dus tot juni nog in een pot op de veranda/serre staan. Ik heb al wel alle bonen in de grond gelegd nu, dus op goede hoop .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooooh, nou, ik blijf maar in dubio zitten

 

De komende drie dagen zien er perfect uit voor de tomaten: nog warm zat maar ook wat bewolking, zodat ze niet meteen een opdoffer krijgen van de felle zon. Maarrrr vanaf de 14e wordt het dan weer 's nachts kouder (hier wordt nu een aantal dagen 6 graden gegeven). En ik ga mijn tomaten niet uitplanten in een kas, maar buiten in emmers. Dus ik zit nu ontzettend te twijfelen of ik toch niet moet wachten tot de 18e/19e, als het weer gaat opwarmen. Maar ze moeten er eigenlijk wel een keertje uit, het groeit de pan uit.

 

Ik weet dat ik zeur. Maar 't zijn toch een beetje je kinders, war!

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook voor de planten zelf goed om in het volle licht te staan qua groei, niet naar links of naar rechts maar omhóóg! En met een windje erbij moeten ze zichzelf ook wat steviger maken enzo.

Zou ze gewoon tot zaterdag ongeveer buiten zetten en als het weer en vooral de nachttemperaturen dan weer lager worden ze weer naar binnen verhuizen.

Dat is wat ik met mijn peuters ga doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je zit in de stad. Dat scheelt een hoop warmte met al dat baksteen en beton dat deze dagen alle zonnewarmte opzuigt, en het straks allemaal weer uitstraalt.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet m'n planten nu maar in hun (kleine) potjes buiten, buiten in de grond durf ik niet aan. En zo krijgen ze toch wat van de zon mee. Na zaterdag wordt het een heeeel stuk kouder helaas. Maar wie weet trekt het na een weekend of zo weer bij en kan ik ze dan uitplanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens 14 dagen weervoorspelling is het alleen even in het weekend kouder. Vanaf volgende week lopen de temperaturen weer langzaam op. Heb vorige week wel de bonen uitgeplant dus die moeten maar gewoon overleven. Eventueel ga ik wel de sojabonen afdekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ziet er alweer iets beter uit toch? Op de regen na dan. De temperaturen gaan wel weer iets omhoog. Mijn courgette heb ik gister buiten uitgeplant, potje werd te klein en had geen grotere potten meer over. Gaat tot nu toe prima. Denk dat ik met de tomaten ook niet te lang meer moet wachten.. Misschien morgen.

 

image61311463561953.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...