Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbei-Project (bato bakken)


Borsalino

Aanbevolen berichten

Ik ga ook eens beginnen aan aardbeien.

Ik heb al 40 bato bakken.

Vandaag de eerste al geplant.

2x 6 witte ananas (aardbei)

2x 6 rode framboos (aardbei)

4x 6 Kent

1x 6 van den Aldi hopen dat dit iets geeft.

 

Verder heb ik van alles nog 20 stuks besteld bij aardbeienplantje.nl

dat zij er 8x 20stuks.

 

Ik ga een rek maken van 2 verdiepen met 12 bakken (ongeveer 5M lang)

 

Nu is mijn vraag: de plantjes die ik al heb geplant, zet ik die buiten of in mijn tunnelserre?

Kunnen deze tegen nachtvorst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De frigo stekken zaterdag en zondag geplant in de Bato bakken krijgen hun eerste grasgroene nieuwe blaadjes.

 

Gaat suppersnel met dit warme weer, uiteraard in de serre.

 

Die buiten staan is er al een groen tipje van de sluier te zien.

 

 

Ik voel het in mijn ouwe versleten soepknoken, het gaat een supper aardbeijaar worden............................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amigo, je moet ten eerste zien welke kwaliteit de planten zijn, en de hoeveelheid die je ervan koopt.

En of het een oud ras is of een nieuw en dan is er een dure licentie op

Ik heb vorige zaterdag mijn planten gehaald bij Kweduivenvoorden, den Erwin.

De Elianny's waren de dikste planten, waren wachtbedplanten.

 

 

 

Barca, ge gooit alles in een Action draagmand, husselt de boel door elkaar en kiepert dit in de Bato bak. Niet aandrukken, dus los in de bak kappen gelijk met de zijkant!

Met je hand zoals je iemand de hand schud duw je op de plaats waar je een plantje wilt zetten recht naar beneden, zodat je een ruim gat hebt.

Steekt er het plantje in doe zo de volgende plantjes en strooi wat substraat bij, klop eens met de bak op je werktafel en vul nog wat oneffenheden bij.

Gebruik eventueel een waterpas of nog beter een laser als je die hebt...................

 

Bij frigoplantjes eventueel de wortels bijknippen, ze mogen de bodem niet raken, 12cm als minimum.

 

Dan ruim begieten zodat het echt begint uit te lekken.

Wat frigoplantjes betreft geef ik dagelijks water, gisteren en maandag zelfs die in de serre staan 2 keer dagelijks, dit bevordert de (her)wortelgroei.

 

Ken iemand die het doet met een betonmolen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de info! Wat vragen ze daar per plant (elianny) als ik vragen mag? Tgoedkoopste dat ik qua elianny ben tegen gekomen was 2,5 euro per plant, was ik toch veel en veel te duur vond.

Nu heb ik intussentijd 4 andere variëteiten gekocht via aardbeiplantje.nl

Gebruik je trouwens soms mulch of zaagsel als topping op je substraat Borsalino?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2,5 € per plant? Stuksprijs of met een hoeveelheid, want dat drukt uiteraard de prijs.

Ik ga er meteen kweken en verkopen se...........................................

 

Hier de prijs http://www.kweduivenvoorden.nl/index.php?option=com_hikashop&ctrl=product&task=show&cid=58&name=elianny&Itemid=146&category_pathway=17

 

Ik had als test de binnenaardbeien afgedekt met boekweitdoppen en cacaodoppen, de cacaodoppen beschimmelden en zijn al verwijdert, de boekweitdoppen zijn prima voor binnen, buiten waait dit weg.

 

Buiten ga ik afdekken met een stuk gronddoek.

 

img1024j.jpg

 

 

Is al eerder behandeld, lees eens het gehele topic door

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Borsalino,

 

Je hebt pas mijn nieuwe plantjes gezien, die fragaria loran.

Ik heb er nu 6 per bak staan (3x en (2x 8 plantjes om te testen)). De komende week gaat het weer vriezen, sneeuwen enz.. bij ons kan het oplopen tot -8 en mijn bakken staan nu buiten met een laagje vliesdoek erover.. is dat voldoende voor zulke kleine plantjes? (ondertussen heeeeeel klein beetje gegroeid)

 

groetjes,

 

Snowie (nieuwe-aardbeienplantjes-gekregen-t8053.html)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste jaartje moestuin met aardbeien.

 

Ik heb me vandaag eens bezig gehouden met mijn aardbeienrekje.

2m hoog en 5m lang.

img165248341362941308.JPG

Hoog genoeg gezet omdat ik eronder mijn spinazie ga planten.

img165545601362941314.JPG

Ik wou men druppelsysteem nog afwerken maar was een beetje te koud.

img166857501362941339.JPG

 

Verder een fliesje over de bakken getrokken in mijn tunnelserre.

img166090591362941320.JPG

img166177321362941326.JPGimg166264011362941331.JPG

Hoop dat ze tegen het winterprikje kunnen.

 

Vraagje:

ik heb nog een deel planten besteld.

zowel vroeg, midden en late bloeiers.

Plant ik deze allemaal of moet ik die midden en late bloeiers later planten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal tegelijk planten, daarom heb je vroege en late, zit in der genen.

 

Je kan wel spelen met de oogst te vervroegen door de bakken langer in je tunnel te laten, of er buiten bij een gedeelte er vlies over te leggen-spannen of dergelijke.

 

bv Zet je een vroege als Lambada zo lang als mogelijk in je tunnel tot de bloemen verschijnen en zet je ze dan pas buiten heb je vroeger oogst.

 

Bij midden en late te vervroegen heb je niks aan als je daarbij nog vroege hebt.

 

Heb je evenwel maar bv 1 ras dan kan je daar mee spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...