Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

perziken


klaas koelewijn

Aanbevolen berichten

Om enige twijfel weg te nemen over het middel 'Finesse' (wel of niet uit de handel is genomen) tegen de krulziekte op perzik heb ik Bayer om uitleg gevraagd, dit is hetgeen ik vandaag heb ontvangen.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

Finesse

Postvak IN

 

12 september 2011 17:49

 

 

[email protected]

13 september 2011 15:59

Aan: persica

Beantwoorden | Allen beantwoorden | Doorsturen | Afdrukken | Verwijderen | Origineel weergeven

 

 

Beste ,

 

Het middel Finesse vloeibaar is weer terug in ons assortiment in 2011.

In 2010 is het middel een jaar uit ons assortiment geweest, omdat we verwachtten dat de toelating voor dit middel niet zou worden verlengd. Onverwacht is de toelating toch verlengd en omdat er ook veel vraag naar het middel was hebben we het dit jaar weer terug in ons assortiment genomen. Daarom kan er enige verwarring zijn ontstaan over het in de handel zijn van dit middel.

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groeten,

Rachelle van Herel

Business & Marketing Assistant

________________________

 

Bayer CropScience B.V.

ES Consumer

Energieweg 1, NL - 3641 RT Mijdrecht

Phone: +31 297 280 413

Fax: +31 297 280 247

Email: [email protected]

Web: http://www.bayer.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je op de roomse perzik dan? Ergens gehoord? Kan er helemaal niks over vinden. Het kan er misschien wel mee te maken hebben dat de Romeinen voor het intreden van de perzik hebben gezorgd in europa, dat ze daarom de perzik misschien af en toe zo noemen?!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een vraag van een vriendin..ze werkt op een botanische tuin( dat heeft er niets mee te maken, maar om aan te geven dat ze veel van planten weet) en stuurde me de volgende tekst:

 

Mijn oom werkte bij de Hogeschool in Wageningen, was een enthousiaste tuinier en had ook als bejaarde nog een Roomse Perzik in de tuin. Prima fruit, wit vlees dat prachtig rood werd in de richting van de pit. Ieder jaar teveel om op te eten, gelukkig mochten de nichtjes vaak een emmertje meenemen. I Nooit vorstschade, nooit bestuivingsproblemen, geen beurtjaren, geen krulzoom, echt een hele goede perzikkenboom. Die oom was compostfanaat, andere mest gebruikte hij niet. Wél altijd als hij bij ons op bezoek kwam, na het eten vragen of hij de schillen van bv. asperges mee naar huis mocht. En daar ging hij dan, met een plastic tasje schillen op weg naar Wageningen .....

Maar: what the hell was die Roomse Perzik nou? Soortnaam? Leuke vernederlandsing van Franse (RK toch?) cultivar?

 

Vandaar...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om enige twijfel weg te nemen over het middel 'Finesse' (wel of niet uit de handel is genomen) tegen de krulziekte op perzik heb ik Bayer om uitleg gevraagd, dit is hetgeen ik vandaag heb ontvangen.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

Finesse

Postvak IN

 

12 september 2011 17:49

 

 

[email protected]

13 september 2011 15:59

Aan: persica

Beantwoorden | Allen beantwoorden | Doorsturen | Afdrukken | Verwijderen | Origineel weergeven

 

 

Beste ,

 

Het middel Finesse vloeibaar is weer terug in ons assortiment in 2011.

In 2010 is het middel een jaar uit ons assortiment geweest, omdat we verwachtten dat de toelating voor dit middel niet zou worden verlengd. Onverwacht is de toelating toch verlengd en omdat er ook veel vraag naar het middel was hebben we het dit jaar weer terug in ons assortiment genomen. Daarom kan er enige verwarring zijn ontstaan over het in de handel zijn van dit middel.

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groeten,

Rachelle van Herel

Business & Marketing Assistant

________________________

 

Bayer CropScience B.V.

ES Consumer

Energieweg 1, NL - 3641 RT Mijdrecht

Phone: +31 297 280 413

Fax: +31 297 280 247

Email: [email protected]

Web: http://www.bayer.nl

Kijk eens, danku!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Kijk zo zie je maar weer, beiden gelijk!

ik wil niet doorzeuren, maar weet er echt niemand iets over de roomse perzik?

Nee Koert het is niet de platte/teller/donut perzik

 

Ik heb in 4 talen gegoogeld maar roomse perzik ;nergens te vinden. Was het vruchtvlees wit?? dan kan het misschien een van deze 2 zijn geweest Appelvrouw:

 

Amsden (ofwel Amsden June): Oud ras (1868), afkomstig uit de USA. De waarde van dit ras zit hem vooral in het vroege rijpingstijdstip, namelijk half tot eind juli buiten. De vruchten zijn niet buitengewoon groot en hebben wit vruchtvlees dat vast zit aan de steen. De smaak is matig tot redelijk. Matig sterke groeier.

 

Charles Ingouf: Afkomstig uit Frankrijk (1896). Rijpt eerste helft van augustus. Fraai gekleurde witvlezige vruchten met een steen welke los in het vruchtvlees ligt. Smaakvol. Kan erg vruchtbaar zijn en moet dan sterk worden gedund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...