Jump to content

Sikkimse- en Mexicaanse komkommer

appelvrouw

Recommended Posts

Het plaatje hierboven is Melothria scabra / mexican sour gherkin / cucamelon / muizenmeloen.

Olijfkomkommer / C. pedata ziet er zo uit:

olijfkomkommer74621395237231.jpg

Twee toch wel andere vruchten dus!

Deze had ik.

Ook goed om te weten dat de blaadjes volgens sommigen nogal lijken op die van de wietplant, dus je kunt wel ongewenste aandacht krijgen als je het in het zicht plant.

Je krijgt er trouwens heel veel en heel gemakkelijk zaadjes van, dus dat vond ik wel heel leuk.

Oh leuk om mijn huisbaas op stang te jagen. Die olijfkomkommert gaat tegen de voorgevel, kijk nu al uit naar dat gesprek Maar serieus, goed om te zien dat die bladeren van Melothria echt wel anders zijn dan van de Cyclanthera, makkelijker uit elkaar te houden als ze door elkaar groeien bijv.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik heb twee muizenmeloentjes meegenomen van de MFD, ze doen het prima. Ielige plantjes met een driftige groeikracht. Een stokje bij gezet: binnen een paar dagen al tot boven geklommen... Niet te houwen joh!

Hoe hoog gaan ze eigenlijk? Ik had al een medium hoog klimrek voor ze gereserveerd, maar met dit geklim zijn ze daar razendsnel bovenuit gegroeid, vrees ik.

• 2 weeks later...

na de NMM heb ik de zaadjes van Erny binnen voorgezaaid, en holy moly wat gaan die dingen rap! Er is zelfs 1 potje waar er 3 tegelijk uit groeien... Nu weet ik vrij zeker dat ik in elk potje 1 zaadje heb gedaan, ok foutje kan gebeuren dat het er 2 zijn. Maar 3? Nuja het zal wel Wij hebben in ieder geval genoeg plantjes dus

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

• 2 weeks later...

Mijke, je had naar de Mexicaanse Augurk gevraagd, ook bekend onder de naam Olijfkomkommer, en die heb je van mij gekregen en die is ook herkenbaar op je foto. Begrijp ik het nu goed dat je eigenlijk de mini-komkommer/ Mexicaanse komkommer/ komkommer Marble, had gewild??

Ik vroeg toch echt om de mexicaanse komkommer hoor

https://www.moestuinforum.nl/post197369.html#p197369

Maar geeft niet, foutje kan gebeuren! Vooral met die lekker verwarrende namen allemaal. De olijfkomkommer krijgt ook wel een plekje hier. Nu alleen nog even als de wiedeweer op zoek naar mexicaanse komkommer!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Mijke, ik heb mijn zaadjes vorige maand bij Intratuin gekocht, mocht er daar één van in je buurt zitten > in het "exotische zaadjes"-rek, naam Cucamelons, merk Johnsons geloof ik.