Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal!

Ik weet dat dit misschien niet de bedoeling is van het forum, maar ik heb een enquête gemaakt voor een project op school en ik zou het super vinden als hier even naar gekeken wordt. Ik volg namelijk de opleiding Industrieel Product Ontwerpen op de hogeschool het Saxion in Enschede. In de komende 7 weken ben ik bezig met het ontwikkelen van een apparaat die u alles kan gaan vertellen over uw gazon; wanneer u weer moet maaien, of het in verband met de natheid van het gras wel verstandig is om te maaien of alleen al om u er aan te herinneren dat het klusje weer eens gedaan moet worden. Om dit project goed te beginnen moet ik eerst meer te weten komen over de gebruikersgroep van de grasmaaier, daar heb ik jullie voor nodig! Het kost maar 5 minuutjes van uw tijd.

Alvast bedankt!

Hieronder de enquête.

https://docs.google.com/forms/d/1gd0lOFepKK9oH5TgjqyQNhW2xBnikuPvIu1Yi_muUhE/viewform

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hmm....

Wanneer "moet" ik maaien?... nou als de bloemetjes die ik niet wil wegmaaien uitgebloeid zijn, dus op dit moment ná de Pinksterbloemenbloei.

Is het ivm natheid slim om te maaien? nou... even voelen en lopen... dan weet ik genoeg. Als het sopt is het te nat, als het net geregend heeft is het te nat. Voor de rest kan ik gewoon maaien.

Behalve als het brandende zon weer is zoals de laatste dagen, daar hou je dan ook geen leuk groen veldje aan over.

Mij eraan herinneren dat het klusje gedaan "moet" worden?... Nou liever niet, en ... dat zie ik toch aan mn grasveld? Hee het gras is lang, laat ik gaan maaien. Hee het gras is kort, er hoeft niet gemaaid te worden.

Dus voor mij een totaal overbodig product. Geen idee wat je doelgroep gaat zijn (de mannelijke Gadget tuinierder?) maar ik ben het in ieder geval niet.

Ga dan de enquete ook niet doen, en 10 minuten vind ik ook behoorlijk lang voor 'n enquete.

Geplaatst:

Ik denk dat in de meeste moestuinen geen gras te vinden is. Een forum over siertuinen zou meer geschikt zijn voor het zoeken naar deelnemers.

Je link werkt trouwens niet.

Zelf heb ik weinig behoefte aan dit soort gadgets, ik maai als het gras te lang en droog is. Veel succes met je studie en je onderzoek. Het zou wel leuk zijn als je de resultaten van het onderzoek hier ook deelt (aangezien je hier ook je deelnemers zoekt).

Geplaatst:

Allemaal al bedankt voor uw reacties!

Ik heb veel mensen gesproken die naast hun drukke baan of bedrijf ook nog een groot gazon hebben. Bij deze mensen kwam het wel eens voor dat ze vergaten te maaien. Daar zou het apparaat dus geschikt voor kunnen zijn.

De link is aangepast.

Geplaatst:

Zit hier nu echt hardop te lachen. Lach jou niet uit hoor Tomas, maar die mensen die blijkbaar een apparaat nodig hebben om hun eraan te herinneren dat het grás te lang is...

Foute grap: Hebben ze geen vrouw die hun daar op wijst? Hee schat, het gras moet gemaaid.

Of ogen in hun hoofd?

Ik snap het echt niet... dit moet wel één van de meest overbodige producten worden aller tijden.

Waarom stop je je tijd en energie niet in een product waar mensen écht iets aan hebben? Daar haal je volgens mij veel meer voldoening uit. Een product dat een écht probleem oplost.

Geplaatst:

Precies. Als een apparaat mij gaat vertellen wanneer ik gras moet maaien, dan is dat apparaat een stuk nuttiger als hij dat klusje meteen ook even voor me klaart (en dan nog hoef ik hem niet).

Geplaatst:
10 minuten vind ik ook behoorlijk lang voor 'n enquete.

Het duurt maar anderhalf minuutje en is handig voor mensen die niet goed weten wanneer ze het gras moeten afdoen.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Bestaan zo'n mensen echt ?

Het gras moet hier af als de kinderen willen voetballen, als het echt te hoog wordt dus. Ziet het halverwege de zomer wat rost - geen ramp. Dat is bij voetbalvelden niet anders. Misschien is het iets voor liefhebber van een perfect gemaaid Engels gazon, maar die weten volgens mij zo wel wat hun gazonnetje nodig heeft. Ik houd mijn moestuinplantjes goed in de gaten, maar gras... ons gazon mag een weide zijn, hoog, laag, nat, droog , met of zonder onkruid. Geen metertjes voor nodig.

Geplaatst:
Allemaal al bedankt voor uw reacties!

Ik heb veel mensen gesproken die naast hun drukke baan of bedrijf ook nog een groot gazon hebben. Bij deze mensen kwam het wel eens voor dat ze vergaten te maaien. Daar zou het apparaat dus geschikt voor kunnen zijn.

De link is aangepast.

voor mensen die geen tijd hebben, of überhaupt niet weten hoe/wanneer ze het gras moeten bestaat er al een geweldige oplossing: een robotmaaier.

die herinnerd je er niet alleen aan maar voert het taakje ook geheel zelfstandig uit. heeft zelfs een sensor die de vochtigheid meet en daardoor niet maait bij regen.

wat betreft de enquête. ik mis opties onder het kopje "Wat voor grasmaaier heeft u?"

een optie overig was hier een goede aanvulling geweest.

Geplaatst:

Voor onze nieuwe buurman zou dat misschien nog iets zijn. Die heeft zijn gras eerst kilometers hoog laten groeien en vervolgens 1 keer geprobeerd om zelf zijn gras te maaien maar kreeg zijn machine niet eens in gang. De week nadien stond er een terreinwagen met aanhangwagen voor de deur en werd het gras door iemand anders afgemaaid. Zelfs met zo'n toestelletje zou hij het volgens mij nog niet kunnen - of het zou ook filmpjes met een gebruiksaanwijzing voor de grasmaaier moeten tonen

Om maar te zeggen: mensen die te klunzig zijn om zelf hun gras af te doen, laten dat wel doen door iemand anders.

Geplaatst:

tomas, ik vind het leuk dat je hier zo goed over na aan het denken bent. Ik zelf denk dat hier wel een markt voor te vinden is maar je zou je enquete eens op een ander forum moeten zetten

Geplaatst:

Even de positieve insteek: die sensor kan best handig zijn om te koppelen aan een automatische maaimachine....

Zodra de sensor registreert dat er gemaaid moet worden en de omstandigheden goed zijn dat dan je maaiertje automatisc ingezet wordt... .. dan hoef je geen ogen in je hoofd te hebben en ben je de vrouw met de opmerking dat er weer gemaaid moet worden voor...

elk product gaat een proces door he en soms zijn de oorspronkelijke ideeën misschien niet het meest sterk maar kan uiteindelijk het eindproduct fantastisch zijn!

Ik zeg succes ermee Tomas! (helaas moet ik het gras op mijn tuintje nog helemaal wegspitten dus ik ben denk ik ook een slecht persoon om de enquete in te vullen )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...