Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

..

Featured Replies

Geplaatst:

...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Qua kleur lijkt ie behoorlijk op de Rosé de Bern en aanverwanten (zoals de Oekrainer Rose de Bern van Bit).

Dus het fenomeen "roze tomaat" is ons hier niet onbekend.

Ik vul je enquete niet in want ik ben de doelgroep niet, ik teel mn eigen tomaten, meer dan 20 verschillende soorten.

Geplaatst:

Inderdaad, de Rose de Bern ziet er qua kleur vergelijkbaar uit. En die teel ik zelf, evenals een aantal andere soorten (paarse, groene, maar ook rode tomaten), net waar ik jaarlijks zin in heb. Heb dan ook geen interesse in je roze tomaat, sorry.

Je kan er niks aan doen, maar ik heb niks met mensen die zomaar binnenvallen zonder zich voor te stellen in de voorstelhoek om (de zoveelste) enquête hier te plempen. Dat stoort mij en daarom vul ik de enquête ook niet in.

Wie is eigenlijk de klant, ofwel het bedrijf dat deze tomaat in de westerse landen wil introduceren?

Geplaatst:

eens met het bovenstaande. roze tomaten zijn niets nieuws ookal doet je stagebedrijf dat misschien denken.

mooie fotoshop trouwens. de rode tomaten nog roder en de roze tomaten nog feller roze om de verschillen extreem te maken. heb je de roze Momotaro tomaat al eens in het echt gezien?

Edit: even zoeken en de originele afbeelding lijkt afkomstig te zijn van de Sweet Pink tomaat. Google zelf en zie dezelfde tomaat terug, met name het kroontje is herkenbaar. Sweet Pink is een tomaat van een vlaamse teler en al sinds 2007 op de westerse markt.

Geplaatst:

Sterker nog; bij sommige supermarkten koop je gewoon roze tomaten. Ik vind ze over het algemeen smakelijker dan rode tomaten. Ik denk dat inmiddels wel zo'n 50 soorten roze tomaten heb opgekweekt, en onder tomatenkwekers worden ze niet als veel bijzonderder gezien dan rode.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

De topicstarter laat niks meer van zich horen...

Ik vind het zo langzamerhand ook vervelend worden, al die mensen die hier alleen maar binnen komen vallen om een enquête te plaatsen. En ik geloof ook niet meer zo in dat 'help mij afstuderen', ik denk dat grote bedrijven op deze manier lekker gratis onderzoek kunnen doen.

Maar goed, wat ik me afvroeg: op een ander forum waar ik zit moet je je verplicht eerst voorstellen, de voorstelhoek is ook de enige plek waar je iets kan posten als je net lid bent geworden. Na je voorstelrondje krijg je (handmatig) van een van de moderators toegang tot de rest van het forum. Zou dat voor dit forum misschien ook een idee zijn? Op die manier filter je commerciële enquêtes al snel uit, want die marketeers hebben geen tijd voor zo'n 'drempel', en voor mensen die echt graag lid willen worden en vragen hebben en mee willen praten is het geen probleem om een halve dag ofzo te wachten tot ze andere berichten kunnen plaatsen. Je voorkomt dan ook een deel van die (met alle respect) AH-moestuiniers die alleen maar even komen vragen waarom hun zaailingen omvallen en daarna nooit meer iets van zich laten horen. Ik vind het een fijn systeem, dat wel een soort van 'forumetiquette' afdwingt, maar serieuze nieuwe leden niet belemmert.

Geplaatst:

Ik vind het zo langzamerhand ook vervelend worden, al die mensen die hier alleen maar binnen komen vallen om een enquête te plaatsen. En ik geloof ook niet meer zo in dat 'help mij afstuderen', ik denk dat grote bedrijven op deze manier lekker gratis onderzoek kunnen doen.

dit moment is precies de afstudeerperiode en het moment voor afstudeer enquêtes dus tja internet wordt er nu even door overspoelt. dan vind ik de hoeveelheid wel meevallen in vergelijking met sommige andere fora.

ik heb opzich geen moeite met het invullen van enquêtes maar het is voor iedereen prettig als een enquête goed in elkaar zit en bij de juiste doelgroep wordt aangeboden. de laatste tijd hebben we op het forum een aantal enquêtes en hulpvragen gehad die daar niet aan voldeden wat de irritatie verhoogt. nog even en dan is de afstudeerperiode weer voorbij.

Geplaatst:

Ja maar afstudeeropdrachten maak je juist niet in deze periode, toch? Of je moet wel heel erg laatste-nippertje bezig zijn. Mijn dochter zit in het een na laatste jaar van haar opleiding en is nu al bezig met haar eindproject. Ik herinner me van zoon dat hij in december van zijn laatste jaar andere studenten hielp met hun afstudeerprojecten. Maar als je nu nog moet beginnen met een onderzoek en de data moet verzamelen en een analyse moet maken ga je echt dit schooljaar geen diploma meer halen.

Ik heb eens wat gegoogled over deze specifieke tomaat, en het zou me niet verbazen als er een groot bedrijf achter zit. En aangezien mijn aversie tegen grote internationale bedrijven werkelijk met de dag groeit, ga ik pas weer een enquête invullen als helder en duidelijk is dat het geen gratis research is voor een of ander wereldvernietigende multinational.

Geplaatst:

Sommige mensen beginnen af te studeren in februari. En sommige beginnen in september. En dan heb je nog een hele hoop die afstuderen tijdens de zomervakantie of mensen met vertraging Etc. en op de Uni is er al helemaal geen touw aan te knopen. Daar studeer je af wanneer je klaar bent met de rest Dus ja of je dan nu te laat bent... dat hangt een beetje af wanneer je begonnen bent

Ik heb gewoon de enquête ingevuld. Ik koop nog wel tomaten. Hopelijk snel niet meer

En aan de photoshop kunsten en ontwerp weet ik bijna zeker dat het niet direct van een multinational is (no offense)

Geplaatst:
Ja maar afstudeeropdrachten maak je juist niet in deze periode, toch? Of je moet wel heel erg laatste-nippertje bezig zijn. Mijn dochter zit in het een na laatste jaar van haar opleiding en is nu al bezig met haar eindproject. Ik herinner me van zoon dat hij in december van zijn laatste jaar andere studenten hielp met hun afstudeerprojecten. Maar als je nu nog moet beginnen met een onderzoek en de data moet verzamelen en een analyse moet maken ga je echt dit schooljaar geen diploma meer halen.

juist wel nu. het studiejaar loopt tot september dus dat op het nippertje valt echt wel mee. data verzamelen is met online enquêtes geen werk, analyses maken hoeft ook geen weken te duren.

afstudeerperioden zijn vaak van Sept tot feb en feb tot sept waarbij de 2e helft het meeste voorkomt. Vandaar dat het op dit moment topdrukte is met enquêtes.

Maar wat nadi ook zegt er zijn vele uitzonderingen, je bent pas klaar wanneer alles af is.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Maar goed, wat ik me afvroeg: op een ander forum waar ik zit moet je je verplicht eerst voorstellen, de voorstelhoek is ook de enige plek waar je iets kan posten als je net lid bent geworden. Na je voorstelrondje krijg je (handmatig) van een van de moderators toegang tot de rest van het forum. Zou dat voor dit forum misschien ook een idee zijn? Op die manier filter je commerciële enquêtes al snel uit, want die marketeers hebben geen tijd voor zo'n 'drempel', en voor mensen die echt graag lid willen worden en vragen hebben en mee willen praten is het geen probleem om een halve dag ofzo te wachten tot ze andere berichten kunnen plaatsen.

Prima idee.

Dat verplicht voorstellen voordat je elders kunt posten, ken ik ook van andere fora en werkt prima.

Geplaatst:

Helemaal mee eens. Voorstellen is een goed idee denk ik. Op veel fora kan je ook pas zelf een topic openen als je minimaal 15 reacties hebt gepost op andermans topics. Vind ik niet noodzakelijk ofzo, maar het werkt wel.

Geplaatst:

Ja, eerst voorstellen en x reacties plaatsen (15 is wel erg veel), ik ben daar ook voorstander van...

Jorg, lees je mee?

The difference between a flower and a weed is a judgement

Geplaatst:

we gaan nu wel heel erg offtopic. nieuw topic openen?

wat is er mis met iemand die hier op het forum terecht komt naar aanleiding van een probleem en zijn/haar vraag wil stellen? zijn we niet allemaal ooit begonnen met 101 vragen? google brengt je nu eenmaal bij het topic waar je naar zocht en niet bij de voorstelhoek.

Tot nu toe werkt het volgens mij prima om mensen erop te wijzen dat via de voordeur binnen komen (voorstellen) netter is dan via de achterdeur. wat is er mis met een beetje sociale controle op het forum ipv de moderators met een hoop werk opzadelen? Het verbaast me trouwend dat mensen die zelf niet zijn begonnen bij de voordeur er nu problemen mee hebben dat anderen dit ook doen.

Geplaatst:

Goed plan, Pippi, Flup, Bubbels en Jaydot

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
... Moderators met hoop werk opzadelen...

Is volgens mij een forum instelling en een regeltje code, dus dat valt wel mee.

Maar je hebt gelijk dat het erg off topic gaat, en dan nog bij iemand die de moeite neemt om zichzelf en het onderzoek nog enigszins voor te stellen. . Daarna niet meer reageren is wel weer jammer, er kwamen immers serieuze en doordachte reacties op.

The difference between a flower and a weed is a judgement

Geplaatst:

Denk ook dat deze discussie niet in dit topic hoort. En ik ben er ook niet voor. Laagdrempeligheid doet het tot nog toe erg goed op dit forum. En de mensen die nieuw zijn op het forum (nog geen jaar lid) zullen vanzelf wel wennen aan de voorbijkomende enquetes. Je hóeft niet te reageren.

Geplaatst:
... Moderators met hoop werk opzadelen...

Is volgens mij een forum instelling en een regeltje code, dus dat valt wel mee.

Maar je hebt gelijk dat het erg off topic gaat, en dan nog bij iemand die de moeite neemt om zichzelf en het onderzoek nog enigszins voor te stellen. . Daarna niet meer reageren is wel weer jammer, er kwamen immers serieuze en doordachte reacties op.

het instellen van de beperkingen wel. maar enkel het instellen van beperkingen voorkomt nog geen enquêtes. die kunnen dan gewoon in een voorsteltopic worden gepost.

een van de redenen waarom ik dit een heerlijk forum vind is o.a. dat de moderators niet constant hoeven in te grijpen om de boel in het gareel te houden.

Geplaatst:

Daar heb je ook wel een punt loes. Het is niet zo dat mensen zich hier aanmelden om ruzie te komen maken en dat is erg fijn.

Geplaatst:
.........En de mensen die nieuw zijn op het forum (nog geen jaar lid) zullen vanzelf wel wennen aan de voorbijkomende enquetes.

?

Ik zal er nooit aan wennen, aan mensen die zonder zich voor te stellen direct een enquête posten en ik ben al iets langer lid. Heb er dan weer totaal geen probleem mee als mensen zonder zich voor te stellen een moestuinvraag stellen, dat vind ik toch anders. Extra werk hoeft het overigens niet te zijn, dat voorstellen en dan pas een lid toestemming geven om elders te posten. Natuurlijk voorkom je er geen enquêtes mee (die worden dan in het voorsteltopic geplaatst denk ik), maar dan heeft de rest van het forum er geen last van.

Wat mij het meest stoort aan zo'n enquête is dat je nooit meer wat leest over de resultaten van het onderzoek. En zeker bij moestuingerelateerde enquêtes vind ik dat best jammer. Of dat je meer informatie krijgt als je iets vraagt. Ik zou bijvoorbeeld over deze tomaat willen weten waarom deze soort is bedacht en wat er de voordelen van zijn ten opzichte van de bestaande roze tomatensoorten, om maar iets te noemen. Komt ook omdat het hier juist zo laagdrempelig is. Dat heeft zijn voor- en nadelen. Gelukkig overheersen de voordelen, want ik vind dit een ontzettend leuk en informatief forum waar men altijd klaarstaat om elkaar te helpen. Dat ken ik (helaas) niet zo van andere fora.

Geplaatst:

Zou het een idee kunnen zijn om een apart "hoofdstuk" enquetes te maken?

Sommige mensen vinden het misschien leuk, anderen niet en zo wordt je niet gestoord door vragen die je niet wilt beantwoorden. Ook biedt het de mogelijkheid om je "eigen" enquetevragen te plaatsen, in de trant van "wie maakt er compost" of "hoe maak je compost"....

Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden!

In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.