Jan Pannekoecke Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Hoi iedereen,Mijn twee jarige perenboom verliest zijn peren na de bloei, dit jaar heel hij veel gebloeid dus dacht ik "we gaan veel peren kunnen eten".Het water kwam al in mijn mond, maar nu na ongeveer drie maanden zie ik maar twee peren hangen. en de rest op de grondWeet er iemand hoe dit zou komen dat twee jaar op rij mijn peren afvallen?En wat kan ik daar aan doen? alvast bedanktJan P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Zou dit niet de gebruikelijke junirui zijn? De peer is nog wel erg jong om rijk te dragen. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Ja, 2 peren van een boom van 2 jaar is al best een goede oogst. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Is gebruikelijk. Onze 12 jaar oude boom bloeide ook rijkelijk. Intussen zijn veruit de meeste peren er uit gevallen en zit er nog slechts een handjevol in helaas. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 ik heb twee soorten staan en van de Conference zijn er enorm veel gevallen dit jaar, de andere soort ( waar de naam me nu even ontsnapt ) draagt nog rijkelijk, dus naast de junirui zal de soort peer ook nog wel een rol spelen ( beurtjaargevoelig ? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts