Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
21 weckpotten 0,5 liter met sperziebonen geweckt.

11 weckpotten 0,5 liter rodekool met appel geweckt.

28 potten appelcompote gemaakt.

Wittekool staat in de pot zuurkool te worden.

( en een nieuwe melkkefir cultuur staat op kweek in de kast )

Zohee! Hoeveel tijd ben je hier nou mee kwijt?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

dat zit zo:

Ro¬de¬kool met ap¬pel¬tjes

INGREDIËNTEN

• 1/2 rode kool (ca. 600 g)

• 1 sjalot

• 4 kruidnagels

• 2 friszure appels (bijv. goudrenet), in stukjes

• 1 plak ontbijtkoek, in blokjes en wat kaneel

• 1 eetlepel rietsuiker

BEREIDEN

Buitenste bladeren van kool verwijderen, kool in vieren snijden en harde kern en stronk wegsnijden. Elk stuk kool langs snijkanten in lange, smalle reepjes snijden of schaven met de keukenmasjien en reepjes wassen. Sjalot pellen en kruidnagels erin steken. Koolreepjes met 1/2 tl zout en sjalot in pan doen. Bodempje water op kool schenken en aan de kook brengen. Vuur laag draaien en rodekool met deksel op pan in 20-25 min. gaar laten worden. Na 10 min. appel en ontbijtkoek erdoor scheppen en meewarmen. Als rodekool gaar is, sjalot met kruidnagels verwijderen en groente op smaak brengen met rietsuiker (doen we hier niet R.), kaneel, zout en peper.

De ontbijtkoek bindt het kookvocht en geeft extra smaak. Binden kan ook door 1-2 eetlepels rijst mee te koken of op het laatst een papje van 1-2 eetlepels maïzena met wat water door de gare kool te roeren.

Geplaatst:

Dank je wel, ga ik uitproberen! En dan vries je het zo in, en is het niet te dik bij het ontdooien...?

Net 6 potjes sambal idjoe gemaakt..met niet te hete pepers ( Check-Bleck , waren absoluut niet heet,,wel lekker )

Heerlijk met die pindakaas, ga ik vaker doen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik voeg de koek toe als ik ze uit de pot nog even goed door kook.

(Kruidnootjes willen ook goed heb ik gemerkt afgelopen sinterklaas.. )

Hoeveel tijd.. ja een dag.

Weekend inmaken nu.

Vandaag doperwten ( 6 potten ), handperen op siroop (5 potten, rest hangt nog aan de bomen ) en appelsap maken ( 25 flessen van 0, 5 liter )

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

gisteren

2 flessen tomaten ketchup zonder suiker.

vandaag

3 potten 1/2liter stortmodel sperciebonen zoet/zuur

3 potten 1/2liter stortmodel sperciebonen in tomaten saus

4 medium (hak)( met nieuwe deksels ) potjes aardbeien jam met basilicum

blog.beringen.nl

Geplaatst:

5 kilo groene tomaten te verwerken. De eerste potten chutney zijn klaar,nog een kilo pittige maken.

van-alles-03937131379410791.jpgvan-alles-04622161379410797.jpg

Flesje gepimpt voor de olijfolie

van-alles-04340421379410854.jpg

Geplaatst:

5 kilo rode kool met 2 kilo valappelen getransformeerd in rode kool met appeltjes..en koud gezet in de vriezer.

bos selderij en een bos peterselie ingevroren

Ben nu bezig met 6 liter soep voor de MTFD.. gaat ook de vriezer in tot zaterdagochtend...

Geplaatst:

van harte alvast!

zonebloempitten toch maar even extra gedroogd

rode kool gevrozen en weckpotten gekocht om de rest te wecken in de snelkookpan, ben benieuwd...want weckgroentje

Geplaatst:

Ilse ik heb allebei gedaan, en het ging beide goed...niet ingevroren: luchtig in grote zakken..dan kan je de bevroren bladeren daarna heel simpel fijnknijpen..geblancheerd is lekker snel verder werken...

Geplaatst:

gisteren rode kool in snelkookpan geweckt, eerst half gegaard

deksel zit goed vast dus dat lijkt wel goed gegaan

na het wecken ziet het er wel heel érg gaar uit, te gaar?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...