Anna3 Geplaatst: 18 juli 2020 Geplaatst: 18 juli 2020 Op 3-7-2020 om 08:53, bonnie f zei: Dat las ik. Maar zou het ook met kaas er al door kunnen? Dat is wel handiger. Kan ook met kaas erdoor. Ik maak 'm alleen niet te smeuig, dan vriest het beter in (denk ik). Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 juli 2020 Geplaatst: 19 juli 2020 Ik heb vandaag een poging tot zuurkool maken gedaan. Word nog afwachten of het gelukt is.... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 juli 2020 Auteur Geplaatst: 24 juli 2020 Weer wat potten zoetzure komkommers En ook Oeps... even de camera iets anders boven de pan houden: (tomatenpuree) 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 26 juli 2020 Geplaatst: 26 juli 2020 1 pot jam. Want tijdens een fietstochtje vanmiddag kwamen we rijpe bosbessen tegen. Lekker geplukt, een bidon vol. Samen met aardbeien uit eigen tuin gejamd. 1 Quote
RobO Geplaatst: 27 juli 2020 Geplaatst: 27 juli 2020 meer kruiden gedroogd want er stond flink zon op de schuur (droger in warme schuur 😃 energiebesparing) spinazie ingevroren, maaltje snijboon ingevroren Quote
jootje Geplaatst: 27 juli 2020 Geplaatst: 27 juli 2020 Twee maaltjes spercibonen ingevroren...de eerste bramenjam gemaakt! Lekker! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 27 juli 2020 Geplaatst: 27 juli 2020 Ik heb sambal gemaakt. 14 potjes! Oleeeee Quote
Vastone Geplaatst: 27 juli 2020 Geplaatst: 27 juli 2020 Maak jij ook sambal van groene pepers @Mellie ? Ik wil ook graag eens sambal gaan maken, gezien ik dat graag gebruik en meestal veel te veel pepers heb. Quote
Mellie Geplaatst: 28 juli 2020 Geplaatst: 28 juli 2020 Mijn eerste sambal van dit jaar was ook met alleen groene pepers. Kan wel degelijk hoor. Hoe meer rode pepers, hoe roder de sambal en pittiger wellicht. Ik probeer een fruitige balans te krijgen door pepers zoals adjuma en lemon drop. Blijkbaar gaat daar mijn voorkeur naar uit. Doe er zelfs nog wat citroengras doorheen, maar of ze nou groen of gerijpt zijn maakt mij weinig uit. Gewoon doen zou ik zeggen. Pittig zijn ze toch wel 1 Quote
Arja Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 Dertien één of tweepersoons porties pastasaus met eigen ui en knoflook. Tomaten elders gescoord want de mijne zijn nog niet rijp. Ingevroren. Quote
Mellie Geplaatst: 30 juli 2020 Geplaatst: 30 juli 2020 Dat is een mooi voorraadje Arja! Tomatensaus doe ik juist in potten. Dat gaat eigenlijk bijna nooit mis zonder te wecken. Bramen wild geplukt. Bijna een kilo. Ruim halve kilo bosbessen erbij en nu bijna 4 volle potten jam. Quote
Tjeerd Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 Vraagje: hoe bewaren jullie de sperziebonen? Ingevroren of in potten? Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 (aangepast) Sperziebonen vries ik in. Wij gebruiken ze meestal in combinatie met andere groenten en daarom snijd ik ze voor het invriezen in kleine stukjes. Scheelt ook een hoop ruimte. Sperziebonen uit pot vind ik echt heel vies, maar dat lijkt me persoonlijk. 2 augustus 2020 aangepast door Goudsbloempje2 Quote
Arja Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 Ik vries ze ook in. Eerst kort koken. Quote
Mellie Geplaatst: 3 augustus 2020 Geplaatst: 3 augustus 2020 Eerst blancheren en dan vriezer. Of ik maak het al klaar voor een Turkse stoof, maar dan is het niet af voor het in de zak gaat. Ui, knof en bonen (snij of sperzie) bakken met tomaat en dan zo in zakken de vriezer in. Heel lekker en dan verder afmaken als je het gaat gebruiken. Quote
jootje Geplaatst: 5 augustus 2020 Geplaatst: 5 augustus 2020 Ruim 2,5 kilo bramen in het wild geplukt tijdens een mooie wandeling. Zijn verwerkt tot 10 potten jam! Lekker hoor, ik weet het nu weer zeker, wilde bramen, en de jam daarvan zijn/ is lekkerder dan die van de struik uit mijn achtertuin! 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 augustus 2020 Geplaatst: 5 augustus 2020 echt he Jo dat vind ik nou ook!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 4 potjes, waarvan een mini potje voor direkt gebruik zonder te steriliseren, om eens uit te proberen, Van de Bread and butter pickles op witte wijnazijn gemaakt. Nu al zin in een broodje hamburger mét! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 Op 24-7-2020 om 20:24, Jorieke123 zei: Weer wat potten zoetzure komkommers Gebruik jij dat aangepaste recept van Antoine eigenlijk nog Jorieke? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 7 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2020 Nee, ik heb daar in dat topic toen zelf een recept gepost die ik nog steeds gebruik. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Grork Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 (aangepast) Op 2-8-2020 om 10:10, Tjeerd zei: Vraagje: hoe bewaren jullie de sperziebonen? Ingevroren of in potten? @Tjeerd Ingevroren: - rangen - wassen - 3 min. koken - afgieten en dan gelijk in klaarstaand koud water kieperen !(dat heet laten schrikken en werkt tegen taaiheid/slapte). - Erna laten uitlekken en ze kunnen dan - gelijk in een bak/zak en de vriezer in ( want ze zijn al koud door het laten schrikken). Bij gebruik: kort koken en je hebt een vers smakende boon op je bord. 7 augustus 2020 aangepast door Grork Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
appelvrouw Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 Ieieg wil je dat niet meer doen Grork..die bewegende dingetjes/ handjes..ik kan er echt niet tegen. maar èh, jouw spercies zijn dat echt niet taaig? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 7 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2020 Ja ik zie ze ook niet graag Ik heb vandaag een soort van passata ingemaakt. Gewoon een boel tomaten, wat paprika's, maar ook 2 komkommers (omdat er teveel groeien ) en een hele OK-solo een tijd koken en dan de staafmixer er op en dan door de passeerzeef. De dagen hiervoor tomatenpuree, braam-framboos limonade, pastasaus en pruim-braam limonade. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 Eigenlijk maak je dan die koude soep, hoe heet die nou toch ook al weer, met tomaten, paprika en komkommer. Gazpacho dat is het. Heerlijk! Wat je nu gemaakt hebt en dan ijskoud eten op een hete dag, druppie olijfolie en of wat basilicum. ik ben al blij dat ik een kilo komkommertjes bij elkaar had om pickles te maken andere jaren had ik er veel meer. Ik heb notabene 4 planten😐 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.