Goldfish Posted September 5, 2016 Author Posted September 5, 2016 Wow 28 ! Daar word ik blij van. Wat voor plantafstand houd je aan? Bij 15 meter heb ik ze niet allemaal nodig denk ik, omdat ik minimaal 1 andere variant tussen wil plaatsen ivm kruisbestuiving. Hoewel ik een plantafstand van 0,3m/0,5m zie staan bij Guy.Ik ga woensdag die pruim opmeten, het laadruim en dat hek dat ik evt. voor GeeDee mee ga nemen. Weet je toevallig om welke soort Japanse dwergkwee het gaat? Japonica (duh) of Superbra etc? Dit omdat witte bloemen een bijzonderheid zijn. Als je niet al te diep in Brabant woont (gezien vanuit Sliedrecht) kan ik de pruim misschien ook op een ander moment komen brengen na werktijd, ook al rij ik dan in een kleiner model auto. Ik kan de pruim toppen of 2 20 meter of zo. Quote
angela († maart 2025) Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Chaenomeles sup. ‘Jet Trail’ bijzonder weet ik niet ik zie witte wel vaker roze zie je bijna nooit zo ook oranje.De mijne daar kun je niet meer van zien of het een of 2 planten zijn ik zou ze in ieder geval niet te ver uit elkaar zetten. En de plantjes zijn nu nog niet heel erg groot. Ik woon vlak bij Den BoschMisschien kan de boom op het hek Quote
Goldfish Posted September 7, 2016 Author Posted September 7, 2016 (edited) Toegevoegd klimmers als Gojibessen, 2 Boomwurgers, 1 hop en heel veel Clematis ! Verder 3 soorten Vuurdoorn ! Kom maar op met de extra pure chocolade of andere dingen op mijn wensenlijstje! - 7x Gojibes Lycium "Goji Lubera ® Instant Succes"- 2x Vuurdoorn (Pyracantha) Soleil d' Or- 1x Vuurdoorn Red Column- 1x Vuurdoorn , Orange Glow- 2x Aziatische Boomwurger (Calastrus orbiculatus)- 1x Hop (Humulus lupulus) misschien ook een 2de exemplaar CLEMATISSEN (alles in C2 of groter) - 9x Pillu (blijft relatief klein en heeft kleine bloemen wat deze geschikt maakt voor een dakterras bijvoorbeeld)- 4x Jackmanni- 2x Hybrid Hagley (verdraagt relatief veel schaduw)- 2x Warszwaska Nike --6x Rouge Cardinal --1x Eau de Violet- 1x een paarse variant (nog op te zoeken) Edited September 10, 2016 by Guest Quote
Goldfish Posted September 7, 2016 Author Posted September 7, 2016 @ Angela, De pruim is ZONDER kluit zo'n 2,20m hoog dus zou de boom niet hoeven te toppen. Wel kan ik niet garanderen of alle zijtakken het opbinden zullen overleven wanneer ik dat ding probeer te vervoeren. Twijfel nog of ik m inpandig vervoer of eventueel als een soort kerstboom op de dakdrager. Ik wacht nog op een bericht van een vriend omtrent de exacte binnenmaten van zijn oude Ford die ik altijd leen voor mijn MTFD spullen. Dus deal in ruil voor jouw Japanse dwergkwee (superba Jet Trail) stekjes ? Als ik het niet vergeet zal ik voor vertrek (uur of 9) nog wel posten of ik er ingeslaagd ben de boom in/op/onder/naast/boven/tussen de auto te krijgen. Quote
angela († maart 2025) Posted September 8, 2016 Posted September 8, 2016 Kijk maar. Ik zit om 9.00 uur al in de auto als de planning goed loopt. Ik heb nog tuinkers (geloof ik) van de AH moestuintjes wil je die ook? Quote
Goldfish Posted September 8, 2016 Author Posted September 8, 2016 @ Angela tuinkers welkom (zal ff checken of ik die zelf niet heb van de AH nog) Toegevoegd: gevraagd stekken van doornloze bramen Quote
Ciska Posted September 8, 2016 Posted September 8, 2016 Geen stek, wel zaailing van doornloze braam...mag dat ook? Quote
Goldfish Posted September 10, 2016 Author Posted September 10, 2016 @ Ciska zaailingen zijn prima, kijk maar hoeveel je er kan missen. Quote
Goldfish Posted September 11, 2016 Author Posted September 11, 2016 Foto's toegevoegd van de Clematissen en Gojibessen die ik ter ruil heb.... en een voorbeeld van de zeer pure 81% chocolade die gewenst wordt (of 1,19 euro, dan koop ik de choco zelf) Quote
geedee Posted September 11, 2016 Posted September 11, 2016 Er staat bij mierikswortel "voorzien".Is dat die ik mee zou nemen? Ik vraag het even omdat ik het bij je ruilitems 'm niet bij zie staan bij mn naam. Ik zou graag clematis willen rouge cardinal Quote
Goldfish Posted September 11, 2016 Author Posted September 11, 2016 @ Geedee, ik krijg er eentje van HenkG. Maar als jij er van af wilt dan heb ik vast nog wel een plekje ergens. De rode kardinaal is genoteerd! Quote
Nasuada Posted September 17, 2016 Posted September 17, 2016 Hi,Mocht je nog clematisen overhebben dan hou ik mijn aanbevolen.Hoeveel heb je er nog? 2x chocola voor 1 clematis? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Goldfish Posted September 17, 2016 Author Posted September 17, 2016 @Nasuada Helemaal prima ik heb er nog een stuk of 15 denk ik zo... Dus hoeveel zou je er maximaal willen hebben? Want je maakt dan aanspraak op kwantum chocokorting bv 3cl voor 5choco en 5cl voor 8choco. Quote
Nasuada Posted September 17, 2016 Posted September 17, 2016 Wil niet zo heel hebberig zijn maaar doe het toch hahahaha. Ik wil ze alle 15 .De bestemming wordt tegen een oerlelijk en betonnen afscheiding van de buren van het huis van mijn zoon. Wat zal jij tonnetje rond worden van Overleg chocolade:-).Misschien iet er nog iets anders bij mijn lijstje wat je graag wilt.Of ik schep een hortensia uit voor je. Zal morgen foto sturen. Zijn wel roze maar met roest en aluminium krijg je hem wel blauw. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
angela († maart 2025) Posted September 18, 2016 Posted September 18, 2016 Is er nog een pillu over en zou ik een stek mogen van de Rouge de bordeaux? Quote
Yuras Posted September 18, 2016 Posted September 18, 2016 Hoi, Vincent!Mag ik paar clematissen van jouw? Kijk mijn lijst voor ruilen... Quote
Yuras Posted September 18, 2016 Posted September 18, 2016 En wat voor tabak wil je hebben - planten of zaden? Ik heb turkse tabak "oriental" en kan wel zaden oogsten voor jouw.... Quote
Nasuada Posted September 18, 2016 Posted September 18, 2016 Yuras, heb je nog een tabaksplantje over? Zie hem niet in je lijstje staan. K zou er wel heel blij van worden Mocht je er nog een over hebben en iets leuks zien op mijn lijstje dan kunnen wij ruilen Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Yuras Posted September 18, 2016 Posted September 18, 2016 Yuras, heb je nog een tabaksplantje over? Nee, plantjes heb ik niet, te geven Wel heb ik veel zaaddozen op planten, en zaden kan wel meenemen, kost niks. Quote
Nasuada Posted September 18, 2016 Posted September 18, 2016 Wil wel een poging wagen.kijk toch of er wat bij zit voor je,misschien wat walnoten? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Goldfish Posted September 18, 2016 Author Posted September 18, 2016 Is er nog een pillu over en zou ik een stek mogen van de Rouge de bordeaux? Ik probeer de plezierige hebberigheid van Nasuada wat in te dammen (gaat lukken) en dat blijft er zeker nog een piilu over. De Rouge de Bordeaux is een ander verhaal... moet de stekken nog nemen (zet ze op water)... dus wordt erg twijfelachtig of het nog gaat lukken. Moet zeggen dat ik de plant al 2 jaar in een 90l kuip heb (afgedekt met vijverfolie, en de kuip gaat naar de kas wanneer er geen tomaten staan) en behalve dat ie goed groeit vind ik de oogst tot op heden niet geweldig. Quote
Goldfish Posted September 18, 2016 Author Posted September 18, 2016 En wat voor tabak wil je hebben - planten of zaden? Ik heb turkse tabak "oriental" en kan wel zaden oogsten voor jouw.... Ik heb geen enkel verstand van Tabak en dus ook geen voorkeur. Is puur om ongedierte te bestrijden in mijn kas en ik geloof dat de Turken daar wel goed in zijn (hoog nicotine gehalte dacht ik). Mijn nectarine (in kas) werd in het voorjaar compleet overlopen door spinten, luizen en witte vlieg. De meeste clematissen wil ik aan Nasuada geven plus dat er wat naar Weknow en Angela gaan. Zijn er clematisrassen die jouw voorkeur genieten? Quote
Yuras Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Geen voorkeur in clematissen rassen. Het liefst 2 verschillende en mooiste Tabak zaden zijn voor jouw gereserveerd... BijTheWay, van deze tabak wordt (ten minst vroeger) Camel sigaretten gemaakt.... Quote
angela († maart 2025) Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Is er nog een pillu over en zou ik een stek mogen van de Rouge de bordeaux? De Rouge de Bordeaux is een ander verhaal... moet de stekken nog nemen (zet ze op water)... dus wordt erg twijfelachtig of het nog gaat lukken. Moet zeggen dat ik de plant al 2 jaar in een 90l kuip heb (afgedekt met vijverfolie, en de kuip gaat naar de kas wanneer er geen tomaten staan) en behalve dat ie goed groeit vind ik de oogst tot op heden niet geweldig. Ik vond de kleur van de vrucht wel mooi, ik heb zelf brown Turkey staan die doen het eigenlijk altijd wel goed. Quote
angela († maart 2025) Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Vincent ik bedenk net dat ik nog naar Vreeken moet kijken, ben je al geweest?Ik had al zitten kijken maar was zoveel dat ik ben gestopt en er niet meer aan heb gedacht Quote
Recommended Posts