Goldfish Posted August 20, 2016 Posted August 20, 2016 (edited) Ik verwacht morgen rond 12 uur te arriveren, mogelijk wat eerder. Aangeboden: - 20 wortels van de Nachtschone. Zaaien lukt altijd goed maar je kan deze knollen prima laten overwinteren zoals Dahlia's.- veel grote stekken van aardbei Flair, het vroegste ras dat commercieel geteeld wordt- een paar stekken aardbei Polka - 7x Gojibes Lycium "Goji Lubera ® Instant Succes"- 2x Vuurdoorn (Pyracantha) Soleil d' Or- 1x Vuurdoorn Red Column- 1x Vuurdoorn , Orange Glow- 2x Aziatische Boomwurger (Calastrus orbiculatus)- 1x Hop (Humulus lupulus) misschien ook een 2de exemplaar CLEMATISSEN (alles in C2 of groter) - 9x Pillu (rood, blijft relatief klein en heeft kleine bloemen wat deze geschikt maakt voor een dakterras bijvoorbeeld ivm windvang)- 4x Jackmanni (donkerblauw/ paars, een van de sterkte rassen)- 2x Hybrid Hagley (roze, verdraagt relatief veel schaduw)- 2x Warszwaska Nike (blauw/paars)--6x Rouge Cardinal (nou welke kleur heeft die denk je?)--1x Eau de Violet (en die is ook al moeilijk te raden)- 1x een paarse variant (nog op te zoeken) -2x Aardbei "Beltran"- en heb nog wel zes andere rassen alleen die zijn zo door elkaar gegroeid en slecht gelabeld dat ik niet helemaal kan garanderen dat ik lever wat je zoekt (o.a. Korona, Maxim, Senga Sengana etc).- op verzoek stekken vijg (geen garantie dat het nog lukt) : Rouge de Bordeaux, Precoce de Dalmatie- 3 Amerikaanse blauwe bessen (45-50cm, zitten in een C2 container) ZIJN VERGEVEN- een >5 jarige pruim, vermoedelijk uit de Reine serie. Onder voorbehoud van transport mogelijkheid gaat ie naar Angela- 4x blauwe Passiebloem (Passiflora Caerulea) in C2 NOG DRIE BESCHIKBAAR- het doen van inkopen voor je bij Vreeken te Dordrecht- Ik heb ook een ruim 28 meter laag hardhouten hekwerk (60cm) te koop gezet op marktplaats. 15 delen van 180cm , 1 van 150cm inclusief een stuk of 15 hardhoutenpalen met beschermkappen (overwegend 150cm). VERGEVEN Gevraagd: - (sier)tabak om ongedierte uit mijn kas te verjagen- mierikswortel (voorzien)- Olifant (voorzien) en elke andere knoflooksoort die je niet gewoon bij Lidl of AH koopt voor een euro. Hoe sterker (alline) hoe beter!- Akebia- stekken van Doornloze Bramen- Peperbes (Schisandra Chinensis)- zaden om "cressen" te kweken binnenshuis, zelf heb ik heel veel broccolizaad, maar kan dus b.v. alfalfa en waterkers goed gebruiken- eventueel een blauw/paarse Hortensia om als kuip (90l) plant in drie-kwart schaduw te gebruiken- eventueel een kattenspeeltje (Loes!)- eventueel meststoffen als aanvulling op mijn koemestkorrels en patentkali (en troep van de Action)- nieuwe doordragende aardbeirassen! Heel eventueel ook enkeldragers die wel hebben genoten van de vele regen dit jaar- EXTRA pure chocolade zoals de spotgoedkope 81% van de Lidl ( 1,19 euro voor 125 gram) doet het altijd goed- of doe een voorstel! - Jujube (Chinese dadel) "Li" of elk ander ras anders dan "Lang" Ben bereid daar goed voor te betalen.- mannelijke en vrouwelijke Amerikaanse Persimoenen (ook daar betaal ik graag goed voor)tot een meter of 2,5m mits niet al te breed, kan ik die vervoeren. DEALS: Henkg: krijgt 2x Am. blauwe bes (C2) geeft Mierikswortel en 2kg Kristalon RoodLoes: krijgt 3/4 11 liter potten, geeft: kattenspeeltje(s)Angela: krijgt een Pruim (Reine Verte, Reine Claude ??) voor stekjes Japanse dwerg/sierkwee (Superba Jet Trail), 1x Clematis Piilu, stek vijg RougeCiska: krijgt 2x Aardbei Polka geeft bol Olifantenknoflook, krijgt 2x Aardbei Beltran voor zaailingen doornloze braamNasuada: krijgt 1x Blauwe bes geeft een stuk zelfgemaakte zeep, krijgt een hele zwik clematissen (aantal nog te tellen) voor chocoladeWortel: krijgt 1x Passiflora geeft geld of specerijplantzaadKibas: krijgt 1x stek half levende stek Mirtus Ungi, wat bessen (!), geeft zaad MariadistelGeeDee: 28 meter hardhouten hekwerk met palen in ruil voor geld, Krijgt 1x Clematis "Rouge Cardinal" voor stukje choco?Yuras: Tabakzaden voor clematis(sen)Jorieke: Krijgt je-weet-wel als gastvrouw En ik doe inkopen bij Vreeken voor Kibas, Angela, Jorieke123, Ciska, mijzelf en Prettig Gestoord. Op de terugweg neem ik kruisbessen van PG mee vanaf haar woonadres. Edited September 30, 2016 by Guest Quote
Daphne.h Posted August 20, 2016 Posted August 20, 2016 Sorry maar hoe kan je een nieuwe onderwerp starten? Quote
angela († maart 2025) Posted August 20, 2016 Posted August 20, 2016 Als het een reine claude is houd ik me aanbevolen! (groene soort) en geen hoogstam. Heb ik net eergister mijn goji bes boom weggegeven Ik zal even kijken of ik iets anders heb van je lijstje. Quote
loes Posted August 20, 2016 Posted August 20, 2016 - eventueel een kattenspeeltje (Loes!) Natuurlijk heb ik die voor je. zijn er nog speciale wensen? kattenkruid/valeriaan? ik zal de CatFun speeltjes ook nog even op mijn aanbodlijst zetten want natuurlijk kan ik die ook weer meenemen Quote
henkg Posted August 21, 2016 Posted August 21, 2016 Ik wil heel graag een blauwe bes.Mierikswortel heb ik voor je, is nu ca 30 cm hoog.Is Kristalon rood iets voor jou? (zie mijn lijstje) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Ciska Posted August 21, 2016 Posted August 21, 2016 Hey Vincent,Heb je misschien nog 2 stekken van aardbei polka?Ik heb wel olifantknoflook voor je...hoeven tenen/ bollen wil je? Quote
speets Posted August 21, 2016 Posted August 21, 2016 Sorry maar hoe kan je een nieuwe onderwerp starten? Klik bovenaan op [Moestuinforumdag] (of een ander draadje) en dan onderaan op [Nieuw onderwerp] Maar misschien eerst even voorstellen via [Huiskamer] Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Goldfish Posted August 23, 2016 Author Posted August 23, 2016 Als het een reine claude is houd ik me aanbevolen! (groene soort) en geen hoogstam. Volgens de overlevering zou de pruim mogelijk een Opal kunnen zijn, maar dacht acht ik zeer onwaarschijnlijk. Op basis van de vrucht (klein, groen, lekker) denk ik aan een Reine , maar welke variant weet ik niet. Het probleem is namelijk dat de pruim zelfbestuivend lijkt te zijn (zie bij meest directe buurtuinen geen pruimen staan, maar weet niet wat de maximale afstand is voor bestuiving bij pruimen), wat niet past bij Reine Claude. Een tweede aanwijzing is dat wanneer de vrucht ver overrijp is en zwaar onder de schimmel zit hij toch wat paars verkleurt. Dus dan misschien Reine Victoria?? Maar ik kom er dus niet uit bij gebrek aan kennis van pruimen. Is wel een laag stam, die ik wel wat moet terugnemen als ik hem in de auto naar Zelhem zou willen proppen. Quote
Goldfish Posted August 23, 2016 Author Posted August 23, 2016 Hey Vincent,Heb je misschien nog 2 stekken van aardbei polka?Ik heb wel olifantknoflook voor je...hoeven tenen/ bollen wil je? Ik heb geen idee hoe "productief" knoflook is, laat staan Olifanten. Ik denk dat ik een heel eind kom met 1 bol. 2x Polka moet lukken, mits ik ze op tijd veilig weet te stellen voor het warme weer dat er aankomt (heb de stekken al opgepot), maar staan nu in volle zon in de volkstuin waar ik dus dringend langs moet. Quote
Kibas Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Ik heb een reine victoria gehad en die kleurt toch veel eerder. Ook zijn de vruchten groter. Ik zou het zelf niet inschatten als een reine victoria. Het ziet er wel een beetje uit als een reine claude. Quote
angela († maart 2025) Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Als het een reine claude is houd ik me aanbevolen! (groene soort) en geen hoogstam. Volgens de overlevering zou de pruim mogelijk een Opal kunnen zijn, maar dacht acht ik zeer onwaarschijnlijk. Op basis van de vrucht (klein, groen, lekker) denk ik aan een Reine , maar welke variant weet ik niet. Het probleem is namelijk dat de pruim zelfbestuivend lijkt te zijn (zie bij meest directe buurtuinen geen pruimen staan, maar weet niet wat de maximale afstand is voor bestuiving bij pruimen), wat niet past bij Reine Claude. Een tweede aanwijzing is dat wanneer de vrucht ver overrijp is en zwaar onder de schimmel zit hij toch wat paars verkleurt. Dus dan misschien Reine Victoria?? Maar ik kom er dus niet uit bij gebrek aan kennis van pruimen. Is wel een laag stam, die ik wel wat moet terugnemen als ik hem in de auto naar Zelhem zou willen proppen. Klein en groen zou ik ook zeggen Reine, als je er vanaf wil en mee kan nemen graag. Kijk even op mijn lijstje of er iets voor je tussen staat, ik heb in ieder geval een blauwe hortensia voor je. Quote
Goldfish Posted August 23, 2016 Author Posted August 23, 2016 - eventueel een kattenspeeltje (Loes!) Natuurlijk heb ik die voor je. zijn er nog speciale wensen? kattenkruid/valeriaan? ik zal de CatFun speeltjes ook nog even op mijn aanbodlijst zetten want natuurlijk kan ik die ook weer meenemen de ontvanger is een kater (van een vriendin) van nog geen jaar oud dus met of zonder kruiden: hij vindt alles leuk. Kan ik jou nog wat aanbieden? En hoe gaat t met t ontkiemen vd Act. Polygama? Quote
Goldfish Posted August 23, 2016 Author Posted August 23, 2016 Ik wil heel graag een blauwe bes.Mierikswortel heb ik voor je, is nu ca 30 cm hoog.Is Kristalon rood iets voor jou? (zie mijn lijstje) Als kristalon meerwaarde heeft voor mn 100 aardbeien (vaste grond) t.o.v patentkali heb ik zeker interesse. wat denk je van 2x Am. Blauwe bes (zal een foto toesturen) in ruil voor mierikswortel + een hoeveelheid Kristalon (1kg??) Quote
henkg Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Twee blauwe bessen i.p.v. één, daar zeg ik geen nee tegen!Over Kristalon: dat is een volledig (en snel) wateroplosbare meststof, voor toediening als verdunde oplossing (druppelsystemen of gewoon met de gieter). Ik gebruik het voor bijmesten, als latere aanvulling op de initiële bemesting. Al dan niet i.c.m. de vloeibare terrasplantenvoeding van de Action (7-4-6). Vanaf de vruchtgroei geef ik 50%/50%, bij aardbeien dan 75%/25%.Vooral voor potteelt, maar ook voor het bijmesten in de volle grond (met name aardbeien en tomaten, eigenlijk veel dat door omstandigheden snel wat kaliumrijke mest moet hebben). Meerwaarde voor jou? Weet ik niet. De door jou voorgestelde ruil vind ik meer dan prima, dus 2 kg Kristalon lijkt me beter. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Goldfish Posted August 23, 2016 Author Posted August 23, 2016 @Henkg: Prima! 2x Am. Blauwe bes (ras onbekend schat de rijpingsperiode als middentijds) voor mierikswortel en 2kg Kristalon! Ik schat dat de planten al een jaar of 4 a 5 hun leven slijten in een C2 container (heb wel 1x de grond aangevuld met turf) zodat ze wat graag hun wortels zullen willen strekken. Quote
henkg Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Goldfish: ruil is genoteerd. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Goldfish Posted August 23, 2016 Author Posted August 23, 2016 @ Ciska. Je krijgt ook nog 2x Aardbei Beltran van mij. Quote
Nasuada Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Hi, Ik zou heel erg blij worden met de blauwe bessen voor de fruithaag in wording.Ik heb een mooie hortensia struik in pot van rond een meter doorsnee.was ooit blauw maar nu roze/rood. Kan er wel wat spul in leggen om hem richting blauw te laten worden.was geloof ik roesten en ??? Moet ik ffe googlen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Goldfish Posted August 26, 2016 Author Posted August 26, 2016 Ha Nasuada, Er gaan twee stuks naar HenkG, het derde exemplaar is een beetje een scharminkel (35-40cm) dus die Hortensia is denk ik een beetje teveel van het goede (geloof dat je aluin of zo kan gebruiken). Maar wellicht een zelfgemaakt zeepje? Of wacht.. je hebt natuurlijk ook zure grond nodig en als je die niet hebt kan ik b.v. er wel 20-30 liter turf of zo er bijleveren, in ruil voor die Hortensia. groetVincent Quote
Goldfish Posted August 26, 2016 Author Posted August 26, 2016 4x blauwe Passiebloem (Passiflora Caerulea) in C2 vanavond voor een habbekrats op de kop getikt en direct als mogelijke deal neergezet! Quote
Goldfish Posted August 27, 2016 Author Posted August 27, 2016 Twee doodgewaande clematissen komen plots heel fel tot leven, dus mogen inclusief hun C2 container ook weg! Quote
Goldfish Posted August 27, 2016 Author Posted August 27, 2016 @ Angela, Wordt nog vervolgd, maar ik ga er vanuit dat het een Reine Claude of Reine Vert is, nu blijkt dat er wel degelijk een potentiele bestuiver op zo'n 30 meter afstand aanwezig is. Quote
weknow Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Twee doodgewaande clematissen komen plots heel fel tot leven, dus mogen inclusief hun C2 container ook weg! Hier altijd een plekje voor clematissen Ik laat ze in bomen groeien en dat gaat erg goed en is mooi. Dus als niemand anders ze vraagt, weet ik een adresje Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Wortel Posted August 28, 2016 Posted August 28, 2016 Ik heb wel interesse in 1x blauwe Passiebloem (Passiflora Caerulea). Ik heb nog niet zoveel te ruil maar misschien staat er iets leuks voor je in mijn ruillijstje? Quote
Recommended Posts