henk124875 Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Ik heb van die kleine groene (die half zwart zijn geworden) vruchten eraan hangen. Kan ik dat zaad (hele kleine zaadjes) net als bij een tomaat eruit halen drogen en dan later poten en krijg ik dan gewoon een aardappel plant net alsof ik een uitgroeisel uit een aardappel snijd en poot (wat ik nou heb gedaan)En krijg ik dan ook vastkokende aardappelen ervoor terug (deze plant kwam uit een jelly aardappel)?Of hoe werkt dat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 aardappelzaden-t15785.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk124875 Posted August 25, 2016 Author Share Posted August 25, 2016 Dus er komt gewoon random iets uit, dus misschien zit ik wel met kruimig opgescheept ipv vastkokend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippi Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Het is toch sowieso leuk om te proberen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 @ Henk. Lees het topic in de link van Yuras eens. Dan zijn je vragen zowat allemaal beantwoord. Kinderaardappeltjes uit zaad hebben genen van de moederplant (vastkokend) en de vaderplant die ze bestuift (waarschijnlijk zelfde vastkokende ras)...en zullen er wel wat op lijken. Maar nooit precies...net als bij mensenkinderen. Wil je precies de moederplant, dan moet je klonen (poters dus).Wat is een jelly-aardappel? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk124875 Posted August 25, 2016 Author Share Posted August 25, 2016 Het is toch sowieso leuk om te proberen?Dat sowieso. @ Henk. Lees het topic in de link van Yuras eens. Dan zijn je vragen zowat allemaal beantwoord. Kinderaardappeltjes uit zaad hebben genen van de moederplant (vastkokend) en de vaderplant die ze bestuift (waarschijnlijk zelfde vastkokende ras)...en zullen er wel wat op lijken. Maar nooit precies...net als bij mensenkinderen. Wil je precies de moederplant, dan moet je klonen (poters dus).Wat is een jelly-aardappel? Ik weet niet zeker of de kruimige plant ook bloemen had, maar ga ervanuit dat het alleen de jelly planten waren.. jelly was de soort van de zak biologische aardappelen die ik toendertijd bij de aldi had gekocht waar ik de uitschieters uitgesneden had.. Heeft het nou overigens nog zin om aardappelen te poten of moet ik wachten tot volgend jaar.. want anders zet ik de hele tuin nog ff vol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Kijk maar eens in dit topic: nieuwe-aardappels-met-kerstmis-t2769.html?hilit Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts